א. השלט יצא מכלל שימוש
שתי דבקיות יש על העמוד, האחת מסבירה מדוע השלט נעקר ואיננו:
ב. עצים להעתקה
'באחד מרחובות רעננה', כתב לי גדעון נח, 'הודבקו מודעות אלו על העצים. כששאלתי הובהר לי שלא מדובר במפעל לשכפול עצים בתלת מימד, אלא שהעירייה מתכננת הקמת מסלול לאופניים ולשם כך עליה להזיז שורה של עצים בגירים'.
ג. עט לכל חפץ
ברשת חנויות MAX נמכר המעדר המתקפל הזה בזיל הזול:
כשמתקרבים מתברר שרק שתי מילים יצאו בשלום מידי המדפיס.
ולטובת העולים החדשים שבינינו: 'אֵת' ולא עט, 'מַכּוֹׁשׁ' ולא מקוש, 'קמפינג' ולא קיימפינג. 'חפירה' ו'מתקפל' זה דווקא בסדר...
ד. בינה מלאכותית וטיפשות טבעית
עפרה שי ניסתה (בחוסר הצלחה) להתמודד עם הבינה המלאכותית של הבנק הבינלאומי, שמנסה להחליף נציג אנושי:
הבדיחה הזו היא כנראה עלינו...
ה. שניצל סוף הדרך
והבדיחה סרת הטעם הזו היא כבר מסוגה אחרת לגמרי: בתי הקברות.
300 מטר משער בית העלמין קריית שאול בצפון תל אביב נמצאת שניצליה (אם זה השם המתאים לה). המזנון הזה מתנאה בשם רב משמעי, שמעיד על ראיית עולם מפוכחת מכאן ועל טעם רע במיוחד מכאן.
'איני יודעת אם השלט הזה, שצילמתי במחלף דבירה שבנגב, שייך לאגף השילוט המשעשע או שיש בו להעיד על אובדן המשילוּת בנגב', כתבה לי רקפת סלע. היא הוסיפה וציטטה את הפתגם הבדואי: 'עד פלוג'ה (כיום קריית גת) יש אללה ואל-חכומה (אלוהים וממשלה), משם ועד ביר סבע (באר שבע) יש רק אללה. ודרומה לבאר שבע אין לא אלוהים ולא ממשלה'...
שתי דבקיות יש על העמוד, האחת מסבירה מדוע השלט נעקר ואיננו:
השלט יצא מכלל שימוש כתוצאה מוונדליזםהדבקית השנייה מזהירה כי:
העמוד מצולם וכל המזיק לו ייענש.
צילומים: רקפת סלע |
האזהרה היא כמובן אזהרת שווא. אין שום מצלמה באזור...
'באחד מרחובות רעננה', כתב לי גדעון נח, 'הודבקו מודעות אלו על העצים. כששאלתי הובהר לי שלא מדובר במפעל לשכפול עצים בתלת מימד, אלא שהעירייה מתכננת הקמת מסלול לאופניים ולשם כך עליה להזיז שורה של עצים בגירים'.
צילום: גדעון נח |
ג. עט לכל חפץ
ברשת חנויות MAX נמכר המעדר המתקפל הזה בזיל הזול:
כשמתקרבים מתברר שרק שתי מילים יצאו בשלום מידי המדפיס.
צילום: גדעון נח |
ולטובת העולים החדשים שבינינו: 'אֵת' ולא עט, 'מַכּוֹׁשׁ' ולא מקוש, 'קמפינג' ולא קיימפינג. 'חפירה' ו'מתקפל' זה דווקא בסדר...
ד. בינה מלאכותית וטיפשות טבעית
עפרה שי ניסתה (בחוסר הצלחה) להתמודד עם הבינה המלאכותית של הבנק הבינלאומי, שמנסה להחליף נציג אנושי:
הבדיחה הזו היא כנראה עלינו...
ה. שניצל סוף הדרך
והבדיחה סרת הטעם הזו היא כבר מסוגה אחרת לגמרי: בתי הקברות.
300 מטר משער בית העלמין קריית שאול בצפון תל אביב נמצאת שניצליה (אם זה השם המתאים לה). המזנון הזה מתנאה בשם רב משמעי, שמעיד על ראיית עולם מפוכחת מכאן ועל טעם רע במיוחד מכאן.
צילום: דן גלילי |
רק דבר אחד. לצומת אולי קוראים "צומת דבירה", אבל לקיבוץ קוראים "דביר". אגב, הסיפור על מאבק הקיבוצניקים בשם שנכפה עליהם על ידי ועדת השמות הוא חומר לפובט עונ"ש בפני עצמו.
השבמחקאתה צודק! ואכן כבר הוקדש לנושא זה פוסט מיוחד בבלוגנו, ב-8 באפריל 2016, שאותו כתב אבי נבון 'בעזרת השם: שמות קיבוצים בצפון הנגב': http://onegshabbat.blogspot.com/2016/04/blog-post_8.html
מחק1)באיזה גיל נחשב העץ ל"בגיר"? האם מגיל זה ניתן להעתיקו בהסכמתו ולא צריך את הסכמת הוריו או האפוטרופוס שלו?
השבמחק"בגיר" הוא מונח משפטי:
"בָּגִיר - זכר
אדם שהגיע לגיל שבו חלים עליו חוקי המדינה במלואם, לרוב גיל 18 או קרוב לכך"
(מתוך 'מילוג-המילון העברי החפשי ברשת'
https://milog.co.il/%D7%91%D7%92%D7%99%D7%A8)
עץ יכול להיות "בוגר". ראה מתוך אתר הקק"ל:
" מהו עץ בוגר?
במגרש שייעודו מגורים, עץ בוגר הינו עץ שקוטר גזעו בגובה 1.3 מטר מעל 20 ס"מ. בשאר ייעודי הקרקע עץ בוגר הינו עץ שקוטר גזעו 10 ס"מ".
(https://www.kkl.org.il/forest_commissioner/mature-tree/)
פעם הייתי חתום על מעדר כזה... לא חלמתי שיום אחד יציעו לקנות אחד כזה בכסף.
השבמחקולענייננו: עזוב את העולים החדשים. פגשתי כבר בעולים חדשים, שיודעים ואף מדברים עברית שתגרום לבן יהודה להשמין מנחת, ולעומתם פגשתי ילידי הארץ, דור שני, שלישי ומי סופר הלאה, עלגי לשון המדברים עברית קלוקלת (ומן הסתם פגשת משני המינים האלו גם אתה).
לעניין השניצל שבטעם רע:
השבמחקהמסוף של מספר קווי אוטובוסים בגוש דן מצוי ליד בית עלמין הדרום שבגבול בת-ים ראשון לציון. בשלט שבחזית האוטובוס בקווים אלה, המציין את היעד, מתנוססת הכתובת: בית עלמין. ועל כך אמרו חכמי הדור: מקנה משמעות עמוקה למונח טרמינל.
הפוסל במומו וגו': "ולטובת העולים החדשים שביננו:" וצ"ל שבינינו. ראו כאן https://www.safa-ivrit.org/spelling/beinenu.php
השבמחקא. מאין צמח הצירוף ''לטובת X"? כך במשפט הלקוח מעולם הספורט: אפס : אפס לטובת הכדור.
השבמחקב. ועל סוגה ספרותית הצומחת לעינינו: ביביליוגרפיה ואחותה ביביליופוביה
אברהם שפירא פתח את מסדר ההגנה בפתח-תקוה במלים אלו:
מחק"מסדרון, מסדרון דום! בהזדמנות זו, לכבוד מותו של החבר אוסישקין נעמוד רגע אחד דום לטובתו".
(ילקוט הכזבים, עמ' 33)
לא הבנתי מה פסול נמצא בשלט "עץ להעתקה" ומה לא מובן בו עד כדי פנייה לעירייה לשם בירור. זו עברית מצוינת העושה שימוש במשמעו המקורי והוותיק של הפועל 'העתיק' - עבר או העביר ממקום אחד למקום אחר. יישר כוחה של העירייה המלמדת את העוברים והשבים בחוצותיה עברית טובה ומשובחת.
מחק“עץ להעתקה״
השבמחקמיוסד על מימרא במסכת סוכה
״סתם עצים להסקה״
והנה יש כאן עץ להעתקה
זה ממש מיוחד וראוי לציון