יום שלישי, 17 במאי 2022

ארץ הקודש: מירון, אטום, חיבוב מצוות, ניסי נשים, בהליכה, פאות

א. כל הנוגע בהר מירון...

צילום: טובה הרצל

לדעתם החולנית של המחברים האלמונים של פשקוויל מאיים זה, מי שנוגע בהר מירון ומונע מהחוגגים להגיע לאן שמתחשק להם, ישלם על כך בחייו ולא יוציא את שנתו. והנה ההוכחה: השופטת מרים נאור, שעמדה בראש הוועדה לחקר מחדל האסון בשנה שעברה, נפטרה בפתאומיות לפני כמה חודשים, והיא בת 74. 

איזה ריקוד מגעיל על דמה של אישה נכבדה זו!

לא האסון האזרחי החמור ביותר בתולדות המדינה שהתרחש בהר מירון בשנה שעברה, שבו נהרגו 45 גברים וילדים ונפצעו כ-145 אנשים, עומד מול עיניהם של מחברי המודעה, אלא החשש שחס וחלילה יהיה 'מבוגר אחראי' שינסה לעשות סוף סוף סדר בהילולה המבולגנת הזו.

מבחינתם, העיקר שייפתח 'השטיבל הראשון'! ועד אז 'הציבור מתבקש לפרוץ ללא הפסקה את השטיבל שנסגר'...

ב. קונטרה אטום

הרכב ההזוי הזה חצה בשלווה את רחוב יפו בירושלים. קשה להבין מה בדיוק רוצה יואל החב"דניק לומר, אבל מותר לשער שהוא מציע הנחת תפילין כאמצעי להגנה מפני פצצות בכלל ואטום בפרט. 

צילום: אבי בלדי

ג. חיבוב מצוות 

לקראת פסח שעבר עוד אפשר היה לרכוש במאה שערים 'ערכת חיבוב מצוות'. מעניין מה היא כוללת...

צילום: טובה הרצל

ד. פרשת האזיני

לו הייתי עוסק במחקר הפולקלור היהודי המיסיונרי, הייתי מתחבר מיד למאגר סיפורי הישועות הללו: ניסים מעל הטבע, מכל הסוגים והמינים, שקרו בזכות עצם שמיעתם. הכל מוכיח כמה שבורא עולם אוהב את הקו (מה קו? קו הצניעות כמובן).

האזיני אישה במשך שלוש דקות. זה בחינם ואת תראי ישועות!

צולם בירושלים ליד בית החולים שערי צדק.

צילום: טובה הרצל

ה. כבשה בהליכה

ב'נעלי דינו' פרסומת נחמדה לנעליים עבור בני ישיבות (החנות ברחוב רבי עקיבא בבני ברק).

צילום: יגאל עברי (הקשה על התמונה תגדיל אותה)

ו. הברירה האכזרית

צילום: טובה הרצל

ליטאיות מודרניות, נשות חב"ד ושאר חובשות הפאות, שימו לב!

האם אתן רוצות להיות בנות מלך או בנותיו של הסטרא אחרא? 

והתשובה הרי ברורה: מי לא רוצָה להיות בת של מלך?

מה שמתחייב מכך הוא בסך הכול להחליף (מה החלפה? הכתום הבוהק מרמז על שריפה!) את הפאה הנכרית הטמאה ב'מטפחת יהודית' כשרה וצנועה. ובמילים אחרות: הסירו את חרפת השייטל הגורם ל'הרס וחורבן', והחזירו את עטרת הטיכל הצנוע, כמנהג אמותינו הקדושות.

13 תגובות:

  1. לעינין "ערכת חיבוב מצוות" אלה כריות 'מעשה רוקם' [מופיע בשם בית העסק], בשביל נוחיות ההסבה לשמאל במהלך לי הסדר. ועד מופיע בשם העסק -אמנם בקטן, המילה "תשמישי ... לכל החיים". אולי אלה חלק מהמצוות שרוצים לקדם חיבובן.

    השבמחק
  2. so interesting Peot . one godol says you go to hell for wearing , the other allows ONLY this option....

    השבמחק
  3. הכל בסדר. מרים נאור היא הכל חוץ מ"אישה נכבדה" והפשקוויל אולי נכתב על ידי אלמונים, אבל כולנו ראינו אתמול איך נראה "המבוגר האחראי" במירון...
    אז נכון שעכשיו עדת התועמלנים של המבוגר הזה גוייסה לדגל להזריק לעמאים פרופוגנדה ללא הרף ש"הכל היה בסדר עד ש'קומץ קיצוניים' הפר את הסדר" אבל בשביל פרופוגנדה אפשר ומומלץ לצפות בערוץ RT הרוסי ולהשתכנע שכל העולם נאצים וזהו... הפרופוגנדה הלבנטינית יוצאת כתמיד פתטית ו"פיתה".
    לא "קומץ" ולא "קיצוניים". "מבוגר אחראי" אימבציל ואידיוט, שבמקום להכיל אירוע - חנק אותו לגמרי. אלפי אנשים שניסו לתת למבוגר האימבציל צ'אנס והאמינו לו בתמימות, קנו כרטיס כחוק ונסעו כמו ילדים טובים ירושלים באוטובוסים החוקיים - עוכבו שעות ארוכות בחניונים ללא מתקני שירותים בשמש הקופחת, בהר עצמו זכו ליחס של בהמות רק בשל חטאם הנורא שהאמינו ל"מבוגר האחראי" ושוב עוכבו (כולל נשים וילדים!) שעות ארוכות בלי תנאי סניטציה ומים ובלי שום קשר לכרטיס ה"חוקי" שברשותם. ועל האלימות מי כבר מדבר...
    אז אם ככה נראה "המבוגר האחראי" האימבציל, עדיף כבר לתייג מראש את כל אזרחי המדינה, חרדים כחילונים וכערבים, כ"קומץ קיצונים", לבוא עם המפתחות למלכה אליזבת' ולומר "נכשלנו. מחזירים לכם את המנדט"...

    השבמחק
    תשובות
    1. פרופגנדה (תעמולה) ולא פרופוגנדה.

      מחק
    2. כנראה לא למד לימודי לבה יחד עם עוד כמה דברים ....

      מחק
  4. לא הבנתי מה אתה רוצה, מר אנונימי. 45 ניספים היו גם השנה?

    השבמחק
  5. "הכנסת אורחים" שמוזכרת במודעה היתה מפעל שהכין ארוחות לבאי המתחם בכל מהלך הנה. דא עקא שהם לא רצו שתיערך ביקורת של משרד הבריאות במקום וגם לא ניתן לבקר את ספרי הכנסותיהם מתרומות!!! הם כנראה מממני ההודעה שלא ניתן לדעת מי עומד מאחוריה. מה שכן ידוע שאנשי ר ארלאך יעני תולדות אהרון שהשתלטו בשנה שעברה על ההדלקה, ובגינם נהרגו האנשים והטף, הם ממארגני המהומות.

    השבמחק
    תשובות
    1. כדאי לבדוק יותר לפני שכותבים. תולדות אהרן לקחו קשה את האירוע בשנה שעברה, והשנה קיימו הדלקה בירושלים וגם למחרת אירועים נוספים בחצר החסידות. הם לא עלו השנה למירון ולא הוגן להאשים אותן במהומות. כן בלטו במהומות אנשי תולדות אברהם יצחק.
      אגב, גם בשנה שעברה תולדות אהרן לא "השתלטו". הם קיימו במשך שנים הדלקה מתואמת עם המשטרה.
      אני יודע, יש לך בטן מלאה על תולדות אהרן גם בלי זה, ואין לי כוונה לסנגר על כל מעשיהם, אבל כאמור, אם חייבים להאשים כדאי לבדוק קודם שההאשמות נכונות.

      מחק
  6. הדתיות זה דבר מבחיל.פשוט אין לי מה לאמר מעבר לכך

    השבמחק
    תשובות
    1. אין שום קשר בין דתיות לעליה לקבר רבי שמעון בר יוחאי ודווקא בל"ג בעומר. זו אמונה טפלה ותפלה שאין לה שום אחיזה במקורות היהדות.

      מחק
  7. ר' דוד אוסוף, חבל, הפעם יצא לך קצת אנטישמי. להזכירך, מדובר בטור היתולי, לא בחינוך מחדש של החרדים.
    בתקווה לשבועות רגועים יותר

    השבמחק
  8. ל"ג בעומר בהר עיבל
    שלמה בכר

    24 אלף תלמידי רבי עקיבא נספו במגפה,
    מפני "שלא נהגו כבוד זה לזה."
    (תלמוד בבלי, מסכת יבמות דף ס"ב, עמ' ב').

    אִם בְּיָמֵינוּ, כָּל מִי שֶׁ"לֹא נָהַג כָּבוֹד" הָיָה נֶעֱנָשׁ,// לֹא הָיָה הַנֶּגֶף פּוֹסֵק מִמַּרְבִּית צַדִּיקֵי אנ"ש*.// מִתַּלְמִידֵי רַבִּי עֲקִיבָא וְעַד תַּלְמִידָיו כַּיּוֹם// חוֹזֵר הָ"אֵין כָּבוֹד" בְּעִקְבִיּוּת לַהֲלֹם.// הֲלֹא רַבּוֹת פַּשְׁקְוִילִים עָשׂוּ חַיִל,// מֻדְבָּקִים עַל קִירוֹת בְּחֶשְׁכַת הַלַּיִל,// וּבְלָשׁוֹן מְבִישָׁה שֶׁל לַעַג בָּאֹמֶר// יוֹרְקִים אֵשׁ זֶה עַל זֶה כְּלֶהָבוֹת לָ"ג בָּעֹמֶר.// מִפְּסֹלֶת הָאַשְׁפָּה שׁוֹלְפִים הֵם חִצִּים// וּמְעַטְּרִים זֶה אֶת זֶה בַּעֲטֶרֶת קוֹצִים.// הֵם יוֹרְדִים בִּשְׁקִיקָה אֶל הַר הַקְּלָלָה, הַר עֵיבָל.// מְחָרְפִים וּמַשְׁפִּילִים כִּבְהִלּוּלַת קַרְנָבָל.// וְכָל הַמּוֹסִיף עֶלְבּוֹנוֹת – הֲרֵי זֶה מְשֻׁבָּח.// כַּמּוּבָן, לְתִפְאֶרֶת עִם יִשְׂרָאֵל – שׁוֹחֵר הַתָּנָ"ךְ.// וּלְמַרְבֵּה הַשִּׂמְחָה, רִשְׁתוֹת תִּקְשֹׁרֶת חֶבְרָתִית בָּאוֹת לְעֶזְרָתָם.// מְפִיצוֹת מְסָרִים, שֶׁכָּזָב הוּא אֱמוּנָתָם וְאֻמָּנוּתָם.// תַּעֲמוּלַת רְמִיָּה וּנְכָלִים מִתְחַבְּרִים יַחְדָּיו בְּלִי בּוּשָׁה,// עַד שֶׁהַשָּׁמַיִם הֵם הַגְּבוּל לַצְּבִיעוּת הַקְּדוֹשָׁה.// אִם "דִּבְרֵי חֲכָמִים בְּנַחַת נִשְׁמָעִים" // מִי הֵם, שֶׁדִּבְרֵיהֶם לֹא בְּנַחַת מַשְׁמִיעִים?// אֲסוֹן הַפֻּלְחָן בְּמֵרוֹן הוּא דֻּגְמִית בּוֹעֶרֶת// לְתִפְאֶרֶת תַּרְבּוּת הַשִּׂיחַ הַמַּמְאֶרֶת.// הָאֲוִיר הִתְמַלֵּא בְּחֹמֶר דָּלִיק// עַד שֶׁבָּעַר הַכּוֹבַע עַל רֹאשׁ הַצַּדִּיק.// אִם הָיָה הַהֶסְבֵּר שֶׁבַּמּוֹטוֹ נָכוֹן,// רַבִּים מִ'צַדִּיקֵי' יִשְׂרָאֵל הָיוּ נִסְפִּים אֶל-נָכוֹן.// לָכֵן, כְּדֵי שֶׁעִם תַּלְמִידֵי עֲקִיבָא לֹא יִמְצְאוּ 'מְנוּחָה נְכוֹנָה',// יַעֲשׂוּ תִּקּוּן וְ"יִנְהֲגוּ בְּכָבוֹד", כַּמְּצֻפֶּה מֵאַנְשֵׁי אֱמוּנָה.//-
    נ. ב. הַמָּקָאמָה הַזֹּאת הִיא לֹא חֵלֶק מֵהַדִּבּוּר הַמִּתְלַהֵם.// הִיא מֶחָאָה עַל הִתְגַּבְּרוּת סִגְנוֹן לֹא הוֹלֵם.// -------------------------------------------

    השבמחק
  9. בנוגע לקונטרה לפצצת האטום, כנראה החב"דניק מרפרר לשיחת יו"ד שבט תשמ"ו, שם (ראה בקובץ המצורף, בסעיף יג ואילך) מדבר הרבי על הלימוד בעבודת ה' שניתן ללמוד מפצצת אטום, שאפילו ילד קטן יכול לעשות מעשה קטנטן (לחיצה על כפתור) ולגרום לנזק בל ישוער, הרי שגם בצד הטוב - מעשה טוב קטן יכול לגרום לישועה גדולה.

    https://drive.google.com/file/d/1RBA2QTnyp5ZKpAO8UU8crKxKTg1xyVC9/view

    השבמחק

הזינו את תגובתכם בחלון התגובות. אחר כך פתחו את הלשונית 'הגב בתור:', לחצו על 'שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם (אין צורך למלא 'כתובת אתר'). נא רשמו שם אמיתי (מה יש להסתיר?) או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי' אם לא הצלחתם להתגבר על הבעיה – רשמו את השם בתוך התגובה.
לבקשה 'הוכח שאינך רובוט' הקליקו על העיגול ואז 'פרסם' – זהו.
מגיבים שאינם מצליחים להעלות את תגובתם מוזמנים לכתוב אליי ישירות ואני אפרסם את דבריהם.
תגובות לפוסטים ישנים מועברות לאישור ולפיכך ייתכן שיהוי בפרסומן.
תגובות שאינן מכבדות את בעליהן ואינן תורמות לדיון – תוסרנה.