יום ראשון, 16 בספטמבר 2012

פרנסות של יהודים: קוויטל על קברי צדיקים ('הזדמנות מיוחדת')

כבר ציינתי ברשימה קודמת, שימי הסליחות, עשרת ימי תשובה וערב יום הכיפורים הם 'העונה הבוערת' של השנוררים ומקבצי הצדקות למיניהם, בעיקר במגזר החרדי. הנה עוד הזדמנות עסקית המכוונת לערב ראש השנה, היום הזה ממש.

תודה לשאול רזניק שצילם את המודעה בירושלים.


ליזמוּת העסקית של הרבנים שטרן (השם הפרטי חסר. כנראה שכולם מכירים אותו בשכונה) ומשה יוסף מילצקי אין גבולות.

שליחיהם הנמרצים מגיעים לכל פינה בעולם. 'קוויטל' (פתק בקשה) במירון, בצפת, בטבריה ובכותל  זה קטן עלינו ומובן מאליו. זה כאן בבית וברור ששירות כזה ניתן כל ימות השנה (ולא להתבלבל, למרות המבצע המוזל, עדיין 'הסגולה הנפלאה ח"י רוטל משקה' עולה 300 ש"ח). אבל ברור שהאתגר האמיתי הוא להגיע למקומות הקדושים בחו"ל ביום הכסה  ערב ראש השנה.

ובכן, תמורת ח"י שקלים (מחיר מינימום) יניחו השליחים את פתקאותיכם על קברי צדיקים בפולין ובאוקראינה. רק תגידו מיהו הצדיק המועדף עליכם, ואנחנו כבר נמלא את רצונכם על הצד היותר טוב.

המחיר הוא 18 ש"ח עבור כל שֵׁם, כלומר אם תרצו לרשום בפתק אחד כמה שמות, אז תעשו בעצמכם את החשבון ואל תנסו לעבוד עלינו. ולמרות שזה לא כתוב במפורש, אפשר להניח שהמחיר כולל את עלות טלטול הפתק מהארץ, הנחתו על הקבר, כוונות האר"י, עמלה, תשרים לשומרי הקבר ושונות. ותאמינו לי  לנו זה עולה הרבה יותר!

בעיני רוחי אני רואה חבורות של אברכים דוהרים על אופנועי 'הרלי דייווידסון' בדרכי פולין השוממות, בנתיבי עולי הרגל של  אוקראינה ובמשעולים המיוערים של הרי הקרפטים, טעונים משלוחי קוויטלך מהרב שטרן, גומאים את המרחקים, והכל כדי להספיק ולהניח את מטען הקוויטלאך עוד לפני כניסת החג.

הנה הם חברי 'הצוות הפולני'. עולים לקברו של רבי אלימלך בליז'נסק, והופ הם כבר בקוצק, באיזביצה, ברימנוב וברופשיץ. מרוב  מרץ והתלהבות הם שוכחים שלמברג (היא לבוב), מזריץ' ואנופולי נמצאים בכלל באוקראינה ולא בפולין.

צוות אחר מופקד על קברי הצדיקים באוקראינה, שם מרוכזים הקברים בשלושה מקומות בלבד: מז'יבוז', אומן וברדיצ'ב, 'ועוד צדיקים כפי שיספיק הזמן'. בכל זאת צריך לשוב הביתה קודם התקדש החג.

העיקר ש'כל תרומה תתקבל בברכה ובהערכה', וההכנסות 'קודש לכולל אברכים עמלי תורה'.

איזה כולל? מה שמו והיכן כתובתו? מה זה חשוב, סמכו עלינו שכל ההכנסות קודש להוצאות.

חג שמח ושנה טובה.

6 תגובות:

  1. http://www.youtube.com/watch?v=BXQNm6XeNl0
    Is he talking about you 45 minutes in?

    השבמחק
  2. להוריד ולמסגר.
    חבל שלא הוסבר בכתבה מאירת העיניים מה זה בדיוק "ח"י רוטל משקה", כי אם זה משקה טוב ממש, אז 300 ש"ח נשמע מחיר מאוד סביר.

    השבמחק
    תשובות
    1. http://www.kikarhashabat.co.il/%D7%97%D7%99-%D7%A8%D7%95%D7%98%D7%9C.html

      מחק
    2. כב' הפרופסור, שלום רב. חבל חבל שטיפולך במודעה זו מרושל כל כך. קודם כול השתבשת בקריאה פשוטה, שם הרב הוא: הרב משה יוסף מילצקי (ולא משה יהודה ...!). שנית, זו בוודאי מודעה ישנה כי הרב מילצקי נפטר מזמן. שלישית העובדה שאין כתובת ולא מס' טלפון אלא ת"ד בלבד מעידה מיד שזו נוכלות.
      הרב משה יוסף מילצקי זצ"ל, היה ת"ח גדול ואישיות גדולה, הוא היה אב"ד ביה"ד הרבני בירושלים, ובעבר היה המניע העיקרי של תנועת הנוער האגודתי, ובעצמו הקדיש הרבה מאוד מזמנו לנוער, בבית כנסת צנוע ברח' שטראוס בירושלים, היה מוסר שיעורים ולומד עם נוער וכו' במסירות רבה וללא כל תמורה.
      בשנותיו האחרונות היה חולה ולא תיפקד. אנשים רעים ניצלו את תמימותו והיה מזייפים את חתימותיו כערב בגמחי"ם, והרב נויבירט הידוע נכשל בכך, ומאז הנהיג לצלצל תחילה לערב שהוצג לפניו בהלוואה המבוקשת.
      יש הרבה מה לספר עליו, ועשית עוול גדול בהצגה הנלעגת של
      דמותו.

      מחק
    3. תודה לפרופסור בן יהל על תיקון פליטת הקולמוס שנפלה בשם הפרטי של הרב מילצקי (כבר תיקנתי), ותוספת תודה על המידע המעניין.

      בוודאי שהמודעה הזו היא כזב - שעל כן היא מובאת כאן. אגב, הפעם האחרונה שכ"ז באלול חל ביום רביעי הייתה בשנת תשס"ט, כמה חודשים לפני פטירתו של הרב מילצקי (שנפטר בתמוז תש"ע), אבל המודעה צולמה לפני שבועיים והיא חדשה לגמרי.

      מחק
  3. לדוד אסף, דרוש מקטרג בבית דין של מעלה ליום הדין. האם תהיה מוכן להתנדב???

    השבמחק

הזינו את תגובתכם בחלון התגובות. אחר כך פתחו את הלשונית 'הגב בתור:', לחצו על 'שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם (אין צורך למלא 'כתובת אתר'). נא רשמו שם אמיתי (מה יש להסתיר?) או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי' אם לא הצלחתם להתגבר על הבעיה – רשמו את השם בתוך התגובה.
לבקשה 'הוכח שאינך רובוט' הקליקו על העיגול ואז 'פרסם' – זהו.
מגיבים שאינם מצליחים להעלות את תגובתם מוזמנים לכתוב אליי ישירות ואני אפרסם את דבריהם.
תגובות לפוסטים ישנים מועברות לאישור ולפיכך ייתכן שיהוי בפרסומן.
תגובות שאינן מכבדות את בעליהן ואינן תורמות לדיון – תוסרנה.