א. נא לא להשתין
אפרת שושנה, היודעת את חיבתו של בעל העונ"ש לשלטים (אגב, 'שלטים מקומיים', מדורו האהוב של איתמר וכסלר, יחזור בקרוב), שלחה לי את הצילום הבא, שתלוי על עץ בסמטה ליד רחוב יפו 93 בירושלים, סמוך למוזיאון (אם זה אכן מוזיאון...) 'קומה ומגדל'.
אפרת לא שכחה לציין כי באופן בלתי מפתיע כל סביבת השלט מסריחה משתן...
ב. פינת חיי
צביקה באר צילם את השלט הזה בפאתי ג'לג'וליה שב'משולש'. לדבריו יש במקום שלוש משתלות שמתחרות זו בזו ומנסות לבדל את עצמן זו מרעותה. אחת מהן, זו שבהנהלתו של רביע, הקימה ליד ה'פְלוֹרָה' גם 'פַאוּנָה' – פינת חי. אבל במודעה נוספה אות יו"ד אחת מיותרת, שהופכת את המשתלה לסוג של תכנית רדיו נוסטלגית – פינת חיי (מי יודע, אולי חייו של בעל המשתלה?)...
אם בהשתנות עסקינן, אספר מעשה שהיה בר' חיים סרנא, ראש ישיבת 'חברון', שידע להשיב לכסיל ככסילותו.
השבמחקיום אחד הלך ברחוב המלך קינג ג'ורג' ונצטרך לנקביו ונכנס ל'היכל שלמה'. כאשר אך יצא ראהו אחד ותמה עליו איך הסכין לעבור על גזירתו של הרב מבריסק שהחרים את 'היכל שלמה'. אמר לו ר' חיים: האיסור לא היה אלא להיכנס לשם, אבל לא "לצאת" (ביידיש זה נשמע יותר טוב: דער איסור איז געווען נאר אריין צו גיין, נישט ארויס גיין).
מזכיר אותי אגדה ניאו חסידית, בבית הכנסת הישן סאטמר בברוקלין היה פינה כזה שמחמת אפס שירותים שימש אותה פינה למשתנה ציבורית ותמיד נדף משם ריח ניחוח קודש. יום אחד החליט אחד השכנים שלכל יש גבול, הדביק שלט עם כתבה "כאן אסור להשתין", למחר מצאו שאחד הוסיף תגובה "הגה, ואם השתין יצא"...
השבמחקרק אני לא הבנתי?
השבמחקמה זה הגה, ואם השתין יצא?
הגה = הגהה, כנהוג בספרי הלכה.
מחקלפני שנים רבות על רבות, כשהייתי סטודנט, היה לי ולחברי נוהג לחפש שלטים מוזרים. לא אני גיליתי אותו, אבל הוא נשאר משעשע למרות השנים שחלפו:
מחקד"ר פרידמן (שם מוסווה), רופא נשים ומחלות אחרות
שנה טובה לעונ"ש ולעורכו
בעבר ראיתי בסמוך לחנות אחת ראיתי גרפיטי עצבני משה: "כל המשתין יקבל סרטן מאיפה שהשתין".
השבמחקמפחיד לא?