יום ראשון, 4 במאי 2014

סכיני גילוח לכלבים: עיונים חדשים במכרזי משרד הביטחון


לא מכבר עסקנו כאן במכרז לויאגרה שפרסם משרד הביטחון. מאז אני מקפיד לעיין במכרזים חדשים, שמא שוב תצוץ הזדמנות עסקית בלתי חוזרת.

ואכן לא התאכזבתי. הנה המכרז שפורסם בשבוע שעבר (28 באפריל 2014) בעיתון הארץ:


הממבו-ג'מבו הזה, שמובן כנראה רק לספקים שממילא יזכו במכרזים (כי אף אחד אחר לא יתמודד מולם), הפתיע אותי. מה זה 'רתמות תחמיש צפש' או 'ביצוע מהילת תאל"ק מרוכז עבור מצל"ח'? ומה הם 'גרגרי ניקוי אוראה'?

המשכתי הלאה:


אילו היה לי מושג מה זה 'מקד טונג קרב לזוי מג אגס 330', או 'קפס. אמלגם שתי מנות', אולי הייתי שוקל להשתתף במכרז, אבל התעצלתי להתקשר ל'מיחלק 1'. למה לי לבלבל להם במוח, הם בטח מוצפים בהצעות ל'נייר וריבון' או ל'ידיות בינוניות לרינגוסקופ'. יגעתי וחיפשתי משהו מוכר יותר, ולבסוף מצאתי.

בתחתית הרשימה, לא הרחק מ'מיגון נגד אבנים לרכבי תושבי יו"ש' (עוד צ'ופר למתנחלים?), מצאתי משהו שונה ומשונה: 'סכיני גילוח לכלב'.


מישהו יכול להסביר לי למה צה"ל צריך לרכוש סכיני גילוח לכלבים? האם יחידת הכלבנים של צה"ל (יחידת עוקץ) מעמידה את הכלבים שלה למסדרי בוקר ומחייבת אותם בגילוח וצחצוח?

בדקתי באתר של יחידת 'עוקץ' ושם צוין כי הכלבים עוברים סירוק פעם ביום, במסרק מיוחד נגד קרציות ומזיקים. כנראה שנהלי המשמעת הוחמרו בזמן האחרון ועכשיו הם גם חייבים להתגלח.

כלב צה"לי לאחר גילוח (מקור: פליקר)

13 תגובות:

  1. הנה למה : סכיני הגילוח מיועדים כדי לגלח לכלבים את הבטן. הסיבה היא שכאשר מחברים לבטן הכלב את האף.פי.ג'י איי (שם, בהמשך) היא חייבת להיות נקייה לגמרי משערות. אחרת אין קליטה.

    השבמחק
  2. באנגלית זה נשמע טוב יותר: http://www.nortec.co.il/82719/Ribbons

    השבמחק
  3. ואני שלחתי לך את המכרז למכשיר לעיגול פינות.....

    השבמחק
  4. הנה הסבר מדוע על גילוח כלבים
    http://petsnhome.co.il/%D7%9B%D7%9E%D7%94-%D7%9E%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D-%D7%A2%D7%9C-%D7%92%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%97-%D7%9B%D7%9C%D7%91%D7%99%D7%9D-%D7%95%D7%92%D7%9D-%D7%93%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9C/

    השבמחק
  5. אם אינך יודע מהם קפס. אמלגם, סימן שמצב שיניך שפיר.
    קפס = קפסולות
    אמלגם הוא החומר המתכתי שרופאי השיניים משתמשים בו לסתימת חורים בשיניים.

    השבמחק
    תשובות
    1. כל הכבוד על פיצוח החידה, ועכשיו נראה אותך פותרת את החידה הבאה:

      מהו 'מקד טונג קרב לזוי מג אגס 330'?

      מחק
  6. בתור שריונר הייתי מצפה ממך להבין מהן רתמות לתחמיש צפ"ש. מה זה תחמיש אתה ודאי יודע (היית תותחן?). את הצפע, ההוא שמפוצץ את המוקשים, יורים באמצעות תחמיש. ואידך זיל גמור.
    ולא, אני אינני ספק. אני חירניק שסחב צפ"חים על הגב

    השבמחק
  7. ה'צ'ופר למתנחלים' אינו אלא חלק ממחויבותה של המדינה להגן על אזרחיה, בדומה לגדר ההפרדה המגנה על המתגוררים בתוככי הקו הירוק.

    השבמחק
  8. הצופר למתנחלים היה לעצור את זורקי האבנים

    השבמחק
  9. אני מציע שבמכרז הבא יובאו פרטים כמו: מגן נגד תורת המלך, חסם לפיות שוטים (מתנחלים), וכמובן גם הדבר שהכי נחוץ בצבא ערכת שכל משופרת

    השבמחק
  10. לרינגוסקופ זה מכשיר באמצעותו מבצע רופא (או פארמדיק) אינטובציה - בעברית = צינרור של קנה הנשימה על מנת להבטיח מעבר אויר חופשי לראות של אדם שאינו יכול לנשום באופן רגיל.
    יתכן ואם לרופא שביצע בזמנו בשדה הקרב צנרור למאיר הר ציון היו ידיות מתאימות - כפי שנדרש במכרז, לא היה מבצע את הצינרור באמצעים מאולתרים כפי שמספרות האגדות.

    השבמחק
  11. טונג קרב = טונגסטן קרביד מדובר בסוג של מקדחי שיניים - באמת כל הכבוד אין לך בעיות בשיניים (אינך יודע מה זה אמלגם) וגם אין לך בעיות עם זורקי אבנים... ביו"ש או בירושלים (הגבעה הצרפתית או צמרת הבירה) או הכביש לערד בלילה...

    השבמחק
  12. הרשימה היתה מאד משעשעת!

    השבמחק

הזינו את תגובתכם בחלון התגובות. אחר כך פתחו את הלשונית 'הגב בתור:', לחצו על 'שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם (אין צורך למלא 'כתובת אתר'). נא רשמו שם אמיתי (מה יש להסתיר?) או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי' אם לא הצלחתם להתגבר על הבעיה – רשמו את השם בתוך התגובה.
לבקשה 'הוכח שאינך רובוט' הקליקו על העיגול ואז 'פרסם' – זהו.
מגיבים שאינם מצליחים להעלות את תגובתם מוזמנים לכתוב אליי ישירות ואני אפרסם את דבריהם.
תגובות לפוסטים ישנים מועברות לאישור ולפיכך ייתכן שיהוי בפרסומן.
תגובות שאינן מכבדות את בעליהן ואינן תורמות לדיון – תוסרנה.