ושוב בלוגנו מביא לכם את החידושים האחרונים בעולם המותגים היהודיים.
ב. יום הדין קָרֵב!
על העיתון 'כח הפרסום' כבר שמעתם? 168 עמודים מלאים וגדושים במודעות פרסום בכל הגדלים והצבעים שמיועדות לציבור החרדי בבני ברק, אלעד ושאר קהילות קדושות. והעיקר, כולן 'באישור ובפיקוח הוועדה הרוחנית' (שמותיהם של חברי הוועדה חסויים).
למי יש כח וסבלנות לעבור על 168 עמודי פרסום?
ישראל ויינגולד, שליח עונ"ש למשימות מיוחדות, דפדף ומצא מודעה מעניינת שאישרה הוועדה הרוחנית של העיתון לקראת הימים הנוראים, ואידך זיל גמור. המודעה מיועדת רק לנשים:
ג. אקסטזי ביום כיפור
אוריאל כהן צילם את הכרוז המועיל הזה בשכונת בית ישראל בירושלים וביקש גם הוא לזכות את הרבים.
ד. הוֹ, תמימות קדושה
מודעה זו שייכת יותר למדור 'פרנסות של יהודים', אבל מתחברת היטב גם לפוסט זה. התמונה צולמה השבוע בקרית מלאכי ועברה ב'ווטסאפ' (תודה לנחום גורליק).
הבחור התמים, שישטוף לכם את האוטו, אינו כל כך תמים אלא בסך הכל חסיד חב"ד. 'תָּמים' (אִמרו: תּוֹמִים) הוא כינוים של בחורי הישיבה החב"דניקים.
אבל ילמדונו רבותינו: איך בכלל שוטפים רכב בדרך חסידית?
טובלים קודם במקווה? מכריזים 'יחי אדוננו' לפני שמתחילים לשאוב אבק? שרים לווישרים מחרוזת מניגוני חב"ד?
אכן כיף כאשר אתה מהעדה הנכונה. באמצעי התקשורת דווח היום על התאבדותו של אב מעדות המזרח, ממשפחה חרדית למופת, וזה קרה רק אתמול. הסיבה היא שהוא לא הצליח להכניס את בתו בת ה-6 לבית ספר יסודי במועצה איזורית "רכסים".
השבמחקגזענות ביהדות זמננו היא דבר מזעזע.
13. כדאי לברר את פרטי המקרה-דמגוגיה זולה 31/08/2015
השבמחקישראל
אני תושב רכסים ומכיר מצויין את המקרה, חברים הגזמתם!! האיש היה חולה במחלה קשה מאוד והיה בדיכאונות גדולים יש לו כמה ילדים שיצאו לתרבות רעה, הבת שלו התקבלה לבית ספר ברכסים ,, הכל שטויות, הוא היה איש יקר מאוד וכנראה לא החזיק מעמד, אם באמת היה דואג לילדה שלו אז לא היה הופך אותה ליתומה, חבל מאוד שככה עלה בחלוננו, אין שום קשר לשום רב או פרנס , זו דמגוגיה
http://ladaat.info/article.aspx?artid=22482
הניקוד של תמים הוא עם קמץ תחת התיו.
השבמחקמי מכיר מי יודע? אחד מגדולי הרבנים שמלוא כל הארץ כבודו הוא הרב ר' צומקל, ששמו נגזר מן הברכה המוזרה בה מברכים מאמינים למיניהם זה את זה. צא וראה מה ל' צומקל" ולמצוות הצום של היום הקדוש-- אם אתם מאמינים שהצום יטהר אתכם מעוונותיכם משך כל ימות השנה מדוע שתקלו על עצמכם ב"צום קל". ר' במקום אחר היום ב"עונג שבת" על גלולות להקלת הצום --- האם מעשיכם ודיבוריכם יקלו על החתימה הטובה לה אתם מצפים? - חומר למחשבה
השבמחקשמתם לב לשגיאת הכתיב על הילקוטים - 'עינייך'? לרגע חשבתי שאלה ילקוטים לבנות, אבל מיד עמדתי על טעותי, שהרי כתוב 'מוריך', ולא יתכן שמורים ילמדו בנות, בוודאי לא בזרם הש"סי. ואם תאמר [ראו תוס'] שהיצרן הסיני, כנראה, טעה, אי אפשר לומר כן, שהרי גוי כשר שיודע קצת עברית יטרח לחפש את הכתוב וימצאנו על נקלה בישעיהו ל, כ. וא"ת שהיזם הוא קצת בר אוריין מאלה שהמקרא אינו שגור בפיהם, קשה לומר כן, שהרי הכתוב מופיע כמה פעמים בגמרא ובמדרשים, שכידוע התלמוד הוא מקור ידע הפסוקים לצאן קדשים, ותמיד כתוב 'עיניך'. ויש לומר, שמדובר בסתם בור ועם הארץ שנתן עינו בכיס ופשוט עובד על כולם בעיניים [כן, כאן צריך דאבל יו"ד לפי כללי הכתיב חסר הניקוד], ושום ועדת רבנים להכשרת ילקוטים עברה על הטקסט, לפי שאם היתה בודקת בוודאי היתה מוסיפה בין שתי היודי"ן צ'ופצ'יק [גרש בעברית עתיקה] אחד לכה"פ. והעיקר לא לפחד כלל ולא ללמוד לימודי ליב"ה, שנא' חרמים לבה אסורים ידיה [קה' ז].
השבמחקהכוונה לילדות שרואות את הצד האחורי של ילקוטי הבנים, שהרי לימדונו חזלינו שאין גמל רואה את הדבשת של עצמו.
מחקוהכתיב "מוריך", הולך על מאורי הדור שליטא, שהבנות זוכות לראותם מן החרכים שבעזרת הנשים, שלא לקיים מה שנאמר "משגיח מן החלונות", ותו לא קשה מידי ודוק היטב.
המונח ליבה אינו נוטריקון וע"ע אין לכתוב אותו עם גרשיים. מקור המונח מן המילה לב, במשמעות, מרכז, עיקר.
מחקאמור מעתה-- לימודי ליבה =לימודי בסיס, העיקר.
נראה לי ש"תמים" הינו כינוי לכל חסיד חב"ד באשר הוא, בכל גיל ומצב משפחתי, ולא רק לבחורי ישיבה חבדניקים כפי שנכתב בבלוג. (והנשים נקראות "תמימות"?)
מחקבענין ה"תמים".
השבמחקבחב"ד, "תמים" זהו תואר מכובד.
כינוי למי שכבר עשה משהו.
אין פרושו תמים לרע, אלא אדם שלם במדתו.
זה כמו לומר במקום אחר "הלמדן" או "הצדיק".
המילון של חב"ד לא מוכר לקורא המצוי.
למי שלא רגיל זה נשמע תואר לא מוכר.
והנה אנקדוטה.
לפני שנים, מישהי מחוג חבד
תלתה על לוח מודעות בבית ספר
הזמנה. בנוסח נכתב 'החתן התמים'
שוב, כתואר כבוד.כמקובל בנוסח.
מישהי שלא מחבבת את הכלה נגשה
והוסיפה ליד הכלה משפט - והכלה הנאיבית....
בכל מקרה, בחב"ד יש מילון פרטי למושגים.
שונה מאוד מן הרחוב הישראלי.
ואכמ"ל.
ואני נאלצת להוסיף תגובה
השבמחקבענין עלון הפרסום ו168 עמודים.
איך אתם קוראים את הפרסומות שלכם?
בעלעול בעיתון? ברדיו? ברשת? בפרסום חוצות?
בבתים חרדיים להם מיועד העיתון,
ברובם, אין רדיו, לא אינטרנט (ואם כן, אז מסונן) ולא טלוויזיה.
ופרסום חוצות, דל.
לנישה זו, של מעוט אמצעי פרסום, נכנסו עלונים.
עלון הפרסום הזה התחיל כעלונון צנום והפך לגדול.
הוא מפרסם באזורים שערוצים אחרים מנועים מלפרסם.
כי מפרסמים רבים מצאו פתאום דרך
לפנות לשוק שאינם מגיעים אליו בדרכים אחרות.
בבתים מסוימים שחלקם נמנעים מלהכניס עיתון, ורדיו,
עלון זה הוא פרסום יחיד שנכנס, ומספר על המבצעים, חנויות, ובילויים של שבוע זה
בקיצור, קחו את כל עמודי הפרסום ברחוב, ברשת וברדיו,
וצמצמו לעלון אחד, ותגיעו ל168 עמודי פרסום.
בעניין מודעת הצניעות. מכניסים אותה אנשים פרטיים,
שמקווים להשפיע על כולם לטוב.
.(בעיתונים רשמיים יותר כנראה לא תמצאו מודעה כזו)
כאן מי שרוצה קונה שטח פרסום,
וכותב כרצונו.
לפי דעתי 'תמים' הכוונה ל'בתול' שלא ידע אישה
השבמחקהישיבות של חב"ד נקראות כולן "ישיבת תומכי תמימים" ולכן בחורי הישיבה נקראים תמימים.
השבמחקכנהוג בחב"ד, מס' הטלפון של התמים מסתיים ב770...
השבמחק