יום שני, 6 ביוני 2016

פה ושם בארץ ישראל: בני דודים; מחתרות; כמה חם; מרחב מוגן

א. נישאר בני דודים, ובית דין לא ישנה זאת

השלט הזה של מסעדת אבו סאלח  –המקסים בעיניי  –הוצב לתפארת סמוך לצומת עמיעד שבגליל העליון. זו מסעדה ערבית שמנהל אותה תושב טורען (כך על פי קיר התמונות שבתוך המסעדה). האם השלט הוצב כמענה לחרם BDS של אחינו בני ישראל, אנשי להב"ה ותומכיהם?

רקפת סלע, שביקרה שם ביום שישי האחרון, מדווחת כי המסעדה המתה מבני-דודים מהצד היהודי. אולי בזכות השלט.


אגב, מאחורי המסעדה יש גם 'פרדס בני הדודים'...

צילומים: רקפת סלע

ב. אצ"ל או לח"י?

בתל אביב – מספר לי ד"ר אבישי טייכר – יש כמאה שלטי הנצחה הקשורים בהגנה, אצ"ל ולח"י. ברחוב מזרחי 13, בדרום תל אביב, יש שלט זיכרון של אצ"ל, אבל מעשה שטן – הסמל הוא של לח"י...

צילום: אבישי טייכר

ג. מבצעים חמים מהתנור

החום הכבד ששורר כאן עושה משהו לאנשים...

את השלט המקורי הזה תמצאו בחנות My Gift Shop ברחוב המלך ג'ורג' 25 בירושלים. כאן ההנחה היא על פי הטמפרטורה.

צילום: עידו וינטר

ד. הכותל כמרחב מוגן

הכל בעיני המתבונן...

את השלט הזה, שמוצב ברחבת הכותל, אפשר לראות כביטוי לאמונה יוקדת במקום אשר השכינה מעולם לא זזה ממנו. אפשר גם לתת לו פרשנות אירונית.

צילומים: אריה הניג

11 תגובות:

  1. אצ"ל או לח"י ?
    השם לח"י נקבע רק 3 שנים לאחר הקמתו. בתחילה הוא נקרא אצ"ל - ארגון צבאי לאומי בישראל (בעוד האצ"ל כונה רוב הזמן הגנה ב' או ארגון צבאי לאומי בארץ ישראל).
    או אולי בעלי העסק פרשו ללח"י לכן השלט מסמל את פעולתם ב-2 הארגונים ?

    השבמחק
    תשובות
    1. הגנה , אצ"ל , לח"י ,
      כולם מאותו הבית . זאב ז'בוטינסקי הקים את ארגון "ההגנה" בירושלים . קומץ אקטיביסטים ובראשם תהומי , פרשו והקימו את "הגנה ב' " , לימים - האצ"ל . מחוסר תנאים וכסף , חזר תהומי ל"הגנה" . כאשר האצ"ל הרפה מעט מהתקפותיו על הבריטים , פרשו אברהם שטרן (יאיר) וחבריו , והקימו את לח"י - לוחמי חרות ישראל .
      ובאשר לשלטי ההנצחה בתל-אביב : הפסל דן רפופורט , עיצב ויצר במשך שנים את עמודי ההנצחה מברונזה . מעולם לא נפלה בהם טעות , לא בתוכן ולא בסמל . דני הקפדן , נהג לבדוק כול פרט , אצל יודעי דבר . מישהו בעירייה החליט , מטעמים תמוהים , ( מעניין למה )
      לעקור את עמודי הברונזה של דן רפופורט , ולהחליפם בשלטי מתכת שטוחים .בנחלת-יצחק , נעקר פסל ענק מברונזה ושייש , שדני יצר וקבע אותו במו ידיו , על המדרכה של רחוב עמק ברכה , מול המקום בו טיפלו בחומרים כימיים , מומחי "ההגנה" , בחלקי נשק חדשים ומשומשים . גם פסל מרשים ובולט זה , הוחלף בלוח פח , שהוצמד אל גדר הבית הסמוך . כפי שכבר סיפרתי כאן בעבר : בקדנציה זו אין בעיריית תל-אביב , ועדת שמות . ובאין מגיה , עוד נמצא בתל-אביב , שלט לח"י מעוטר בסמל חמס או דעאש .

      מחק
    2. חדש לי שזבוטינסקי הקים את ארגון "ההגנה". ועוד בירושלים. אולי תאיר את עינינו מאיפה מידע זה ?

      מחק
    3. אנונימי הנכבד ,
      כול ילד יודע , ההנהגה הציונית היא שהטילה על ז'בוטינסקי , להקים את ארגון "ההגנה" בירושלים . לאחר פעולה נגד ערבים , נעצר ז'בוטינסקי ע"י הבריטים . בהמשך , גורש ז'בוטינסקי מהארץ , ונאסר עליו לשוב אליה . זאב ז'בוטינסקי הלך לעולמו בארצות הברית . בצוואתו , ביקש להעלות את עצמותיו ארצה , רק לאחר שתקום מדינה עברית בארץ-ישראל , ובתנאי שממשלת ישראל תבקש לעשות כן . כפי שהוא חזה אכן קמה כאן מדינת-ישראל , ראש הממשלה היה דוד בן גוריון . כאשר התבקש בן-גוריון להורות על העלאת עצמות ז'בוטינסקי , הוא סירב בנימוק , שארץ-ישראל לא זקוקה לעצמות . רק בזמנו של לוי אשכול , הועלו עצמותיו של זאב ז'בוטינסקי , ונטמנו בירושלים . שאל כול ילד , אלמנטרי ווטסון .

      מחק
    4. כנראה אני לא מאותם ילדים. ארגון ההגנה הוקם בחיפה בשנת 1920 על בסיס ארגון "השומר" שהגיע לסוף דרכו. אתה כנראה מחליף בין "הגדודים העבריים", שכבודם במקומם ופעולתם חשובה מאין כמוה, לבין הארגון הרשמי של "ההגנה". בירושלים הוא ארגן כוח זמני כנגד פרעות אשר מהם חשש, אולם בודאי שזה לא ארגון "ההגנה".

      מחק
  2. גרסה ישנה יותר של השלט הציגה את סמל האצ"ל
    http://img1.tapuz.co.il/TapuzAlbums/citytour/b93528d8-e425-43be-a905-6a31f817adc4.jpg

    השבמחק
  3. בבית שברחוב מזרחי 13ב' גר יאיר שטרן בשבועות האחרונים לחייו (בדירת חדר על הגג). כיום כל הבניין נקנה על ידי לח"י והוא משמש כמוזיאון לח"י.
    https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%95%D7%96%D7%99%D7%90%D7%95%D7%9F_%D7%9C%D7%97%22%D7%99

    השבמחק
    תשובות
    1. אתה טועה. לבית הזה אין כל קשר ליאיר שטרן. הוא התגורר בסוף ימיו ברחוב מזרחי ב' מס' 8 (היו שני רחובות מזרחי) שנקרא היום רחוב יאיר שטרן ובו נמצא מוזיאון לח"י בית יאיר (נא עיין בערך "מוזיאון לח"י בוויקיפדיה).
      ד"ר אבישי טייכר

      מחק
  4. נו, מאחד שהוא חולדאי רוצים דיוק ואמינות?

    השבמחק
    תשובות
    1. ברור. חולדאי ישב בבית וחשב איך אפשר לדפוק את ה'פורשים'. אמר בלבו: למה שלא נבלבל אותם...
      אולי תעביר אותו למחנה חינוך מחדש באיזו התנחלות. שילמד לדייק!

      מחק
    2. אלדד, אולי לא תנסה לסתום לאנשים את הפה על רקע מקום מגוריהם? זה לא מכובד וגם די גזעני. רועי כוכבי.

      מחק

הזינו את תגובתכם בחלון התגובות. אחר כך פתחו את הלשונית 'הגב בתור:', לחצו על 'שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם (אין צורך למלא 'כתובת אתר'). נא רשמו שם אמיתי (מה יש להסתיר?) או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי' אם לא הצלחתם להתגבר על הבעיה – רשמו את השם בתוך התגובה.
לבקשה 'הוכח שאינך רובוט' הקליקו על העיגול ואז 'פרסם' – זהו.
מגיבים שאינם מצליחים להעלות את תגובתם מוזמנים לכתוב אליי ישירות ואני אפרסם את דבריהם.
תגובות לפוסטים ישנים מועברות לאישור ולפיכך ייתכן שיהוי בפרסומן.
תגובות שאינן מכבדות את בעליהן ואינן תורמות לדיון – תוסרנה.