יום שני, 4 ביולי 2016

משחקי הכס: הוד מעלתו ביבי; המלך מנחם בגין

א. תורת המלך

בניגוד לדברי התלמוד הבבלי, 'מלך פורץ לעשות לו דרך ואין מוחין בידו' (בבא קמא, ס ע"ב), אצלנו יש מי שדווקא כן מוחה (בהנחה שאכן מדובר כאן בסוג של מלך, שגם נשוי למלכה). המחאה הצנועה הזו צולמה השבוע ברחוב רד"ק פינת רחוב עזה בשכונת רחביה בירושלים.

הסבר אפשרי: ביתו המבוצר של ראש הממשלה נמצא לא הרחק מכאן, ברחוב סמולנסקין פינת בלפור. שיירת הרכבים המאבטחת את 'הוד מעלתו', בבואו ובצאתו מהארמון הדולף והרעוע, עושה ברחובות רחביה כבתוך שלה, נכנסת ויוצאת, בקול תרועת סירנות ופנסים מהבהבים, גם ברחובות שבהם אין כניסה לסתם אדם מישראל.

צילום: אורית לוי (תודה ליואב בילר)

ב. המלך כבר כאן

אם בנימין נתניהו מולך בירושלים. מנחם בגין מולך בתל אביב.

בבלוג זה כבר ראינו את שיפודי הממשלה ואת הנקניק של גולדה. עכשיו הגיע תור ההמבורגר של בגין, המלך מנחם בגין.

פרס הטעם הרע בפרסום ניתן הפעם לפרסומאים של 'בורגר קינג'.

צילום: בבה שטרנברג

15 תגובות:

  1. מה עם מלכי הפאלאפל ? מה עם עשרות "מלכי הזמר המזרחי" ? ומלכי הכדורגל ?
    "מלך" הפכה להיות מילה שחוקה.
    ואני הכרתי אדם ששמו הפרטי היה "מלך" (שם מקובל בזמנו ביהדות פולין ולא קיצור של אלימלך).
    ובקיצור, כמו שאמר המלך רבינו אורי זוהר : "כל ממזר - מלך".

    השבמחק
    תשובות
    1. ייתכן שעודף השימוש במילה "מלך" מצביע על כמיהה נסתרת להחזרת המלוכה לעם ישראל. אני לא בטוח שזה רעיון גרוע: מאחר שבלאו הכי הציבור מממן משרה ייצוגית של ראש המדינה (נשיא), כנראה שאין להחזרת המלוכה היבט תקציבי והמלך יעלה לנו בדיוק כמו הנשיא דהיום; במקום נשיא שנבחר בקומבינה חשאית בכנסת, יהיה לנו מונרך שכסאו יעבור ליורשו לפי כללים מסודרים, ידועים מראש ונטולי קומבינות כמעט לחלוטין; והמלך, במקום הנשיא, הוא שיזמין את הציבור לסוכתו, יטיל את מלאכת המרכבה על חבר הכנסת בעל הסיכויים הטובים ביותר להרכיב ממשלה, ימסור את כתבי המינוי לשופטים, יקבל את כתבי ההאמנה של השגרירים הזרים וינאם בפני נשות הדסה, איגוד מגדלי החסה בשטחים והתאחדות יוצאי בורמה בישראל.

      רועי כוכבי

      מחק
  2. למען ההגינות חשוב לציין שטענות בנוגע לסדרי אבטחת רה"מ יש להפנות ליחידה לאבטחת אישים בשב"כ, ולא לנתניהו. העניין הזה אינו נקבע ע"י רה"מ אלא ע"י גורמים מקצועיים.

    רועי כוכבי

    השבמחק
    תשובות
    1. מישהו כבר אמר "אנשי בטחון היסטריים" והמישהו הזה צָדק לתופעה הזו, שתושבי רחביה חווים יום יום (פרט לימים שבהם הביבי ורעייתו היקרים תרתי משמע!! ישנים באיזה טיסה על מיטה מיוחדת להם) כאשר הוד מעלתו נוסע מרחוב בלפור בשיירה מהבהבת וצופרת לכנסת. אגב - לראות את אנשי הבטחון שומרים עליו גם בתוך הבניין המוגן היטב על ידי שכבות שכבות של אנשי בטחון. "אנשי בטחון היסטריים" כבר אמרנו?

      מחק
    2. תחשוב שזה שרון או אולמרט ואז תוכל להירגע.

      מחק
  3. הוד מעלתו אותמרט ברק רבין ביה יוצא מבית זה. השנאה מעבירה אותך על דעתך גם לאולמרט ברק רבין היתה "מלכה" עליהן לא מדברים. אותי זה מגעיל

    השבמחק
    תשובות
    1. בהמשך מסויג קצת לדבריך אציין שרק שני אנשים זכו שאתר ומוסד ייקראו על שמם בחייהם: פארק שרון, לשעבר "הר" חיריה, ומכללת פרס. זו האחרונה, ניחא שהריהי מעין מוסד פרטי [בלי להתייחס למקור התקציבים], אבל פארק "לאומי"? כנראה שהתשובה פשוטה: האחד בשל התרפסות לשליט קצת, לפחות, רודני במסווה דמוקרטי, והשני היא המכללה אם מפני התודה על שהשיג לה תקצוב וכנראה מאוד בשל אהבת הפרסום של בעל הדבר. אגב, ייזכר שמשפחת בגין התנגדה שה"דרך" תיקרא על שמו. ונזכרתי שיש ערים [אני יודע על ת"א ורחובות] ששם אדם נקרא פעמיים בשני רחובות: ביאליק, שדרות ח"ן; ויצמן, הנשיא הראשון.

      מחק
    2. שכחת גם את פארק פרס בחולון, שנקרא כך על שם שמעון פרס בעוד בין החיים.

      רועי כוכבי

      מחק
    3. ועוד כמה שזכו לקריאת רחובות ומוסדות על שמם עוד בחייהם:
      אצטדיון טדי - עשור לפני מותו של טדי קולק.
      רחוב אוסישקין בירושלים ו"מצודות אוסישקין" (ישובי צפון עמק החולה).
      האנגלים מיטיבינו: בלפור, אלנבי, המלך ג'ורג', הרברט סמואל. גם לויד ג'ורג'?
      וגם אנשים מן הישוב, לא מנהיגים:
      מעבר צפרא בהרי אילת
      תל-דלית ליד בית-נחמיה.

      וכמובן ,באלי", המאהבת של ראש עירית אור-יהודה דוד יוסף.

      מחק
  4. השלט היתולי ומתייחס לתמרור האוסר על הפניה שמאלה , לביבי מותר העיקר שיתחיל לפנות, לא ?
    שמתם לבכם לשלטים בדרכים המזהירים מהימין ? אני אזרחית מודאגת וממושמעת ולכן נזהרת
    נורית

    השבמחק
  5. מעניין השלט על ביבי שבהיתר מיוחד מותר לו לפנות שמאלה
    אגב על הגדר של הבית הפינתי של רח' רד'ק היתה ת.ד מנדטורית עד לפני שנה אולי שתים

    השבמחק
  6. אגב יש ככר על שם גבי אשכנזי ב
    אור יהודה.

    השבמחק
  7. לפרס יש רחוב על שמו (עד 120) ב"קרית חתני פרס נובל" במערב ראשון. הרחוב מתעקל וחוצה את השכונה לרוחבה. הרחובות בשכונה הנאה הזו הם ע"ש יהודים חתני פרס נובל.
    לביבי, בנוסף לבית ראה"מ הרשמי והוילה המדוברת בקיסריה, יש (כידוע וכמפורסם) גם דירה מכובדת ברחוב עזה בלב רחביה בסמוך למעון ראה"מ.

    השבמחק
  8. בהזדמנות זו של דיבור על דירות ומעונות, כשחושבים על טראמפ - אם הוא ייבחר לנשיא ארה"ב הוא יהיה מיליארדר שיכנס לגור בדיור ציבורי, שננטש ע"י משפחה שחורה...

    השבמחק
    תשובות
    1. יא חביבי- תצ'מע יא אחי- אטה לו מגיעה לתחתונים של טראמפ (מזה השם הזה- אל מי הו תופס טרמפ?) - אילו היתה יכול לקנות תחתונים של טרמפ האיתה גם עתה מיליונר. קטן עליו

      מחק

הזינו את תגובתכם בחלון התגובות. אחר כך פתחו את הלשונית 'הגב בתור:', לחצו על 'שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם (אין צורך למלא 'כתובת אתר'). נא רשמו שם אמיתי (מה יש להסתיר?) או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי' אם לא הצלחתם להתגבר על הבעיה – רשמו את השם בתוך התגובה.
לבקשה 'הוכח שאינך רובוט' הקליקו על העיגול ואז 'פרסם' – זהו.
מגיבים שאינם מצליחים להעלות את תגובתם מוזמנים לכתוב אליי ישירות ואני אפרסם את דבריהם.
תגובות לפוסטים ישנים מועברות לאישור ולפיכך ייתכן שיהוי בפרסומן.
תגובות שאינן מכבדות את בעליהן ואינן תורמות לדיון – תוסרנה.