יום שישי, 19 באפריל 2013

מי כאן החמור?

עם ישראל חגג השבוע את יום העצמאות השישים וחמישה בדרכים שונות. הנה אחת מהן שצולמה בחיק הטבע...


העם היהודי מתאבל מרה
על 65 שנות קיומה של
המדינה הציונית
שעצם קיומה הוא
מרידה נוראה בה' ובתורתו

כשהתבוננתי בתמונה חשבתי מיד על הכותרת 'מי כאן החמור?', אבל אני בטוח שאפשר למצוא כותרת שנונה וקולעת יותר.

רעיונות?

בעלי התוספות


רמי נוידרפר העביר לי את הסרטון הבא, שצולם ביום העצמאות בבית שמש. הסרטון מתחיל בבית כנסת דתי-לאומי, ובו חוגגים את יום העצמאות בשירה ופרקי הלל, ועובר לחבורה מוטרפת של כמה עשרות חרדים, שקוראים פרקי איכה ושורפים  משל היינו בעזה או בטהרן  את דגל מדינת ישראל.

כפויי טובה נתעבים ועזי פנים!



22 תגובות:

  1. ככה יעשה לאיש אשר שמח להתאבל על המדינה.

    השבמחק
  2. אבל אבלים הכל הבל

    השבמחק
  3. דו קיום ביום העצמאות! (בהנחה שבעל החמור הוא ערבי)

    השבמחק
  4. כבר בשנות החמישים, כש"החניוקים" עוד לא היו חרדים, שרנו:
    טוב לו לאדם ההולך על שתים
    אך טוב יותר לאיש הרוכב,
    יושב הוא לבטח בין הכתפיים
    והחמור אותו סוחב.

    אני רוכב, אתה רוכב
    והחמור מסכן סוחב (עם ישראל?)
    כולנו פה אחד
    שטוב לרכב.

    השבמחק
  5. צביקה גליצנשטיין19 באפריל 2013 בשעה 11:39

    אירוע קשה קרה לנו ביום הזיכרון ובעקיפין יש לו קשר לצילום ולשאלה מי הוא החמור.

    אנו חילונים שגרים בגבול בני-ברק ורמת גן. תלינו דגלים כהרגלנו סביב דירתנו. במשך יומיים, בשעות שונות, קרעו והסירו את כל הדגלים, קטנים וגדולים. אין מילים לתאר את
    כאבנו, על שעדיין יש יהודים עם שנאה כה עמוקה.

    אז אולי אני האתון, שהאמנתי וחשבתי שבשנת תשע"ג דברים כאלה לא יקרו. כמה שנאה ודחיה הם מלבים.

    שבת שלום.

    השבמחק
  6. הצילום הזכיר לי את מנהל בית ספר גאולה בחיפה , בשנות ה-60 , שמואל צוער ז"ל , אשר היה רואה תלמיד לא מוצלח אשר חבש במקרה כובע טמבל ואומר "טמבל על טמבל".
    אז נראה לי מתאים "חמור על חמור" או "חמור חמורותיים"

    השבמחק
  7. בלעם, פושוט.

    השבמחק
  8. איש יהודי היה19 באפריל 2013 בשעה 12:15

    צביקה, אל תיקח ללב מדובר במעשה של ילדים. בלי שום ספק. בעיני ראיתי כמה ילדים תולשים דגל ומבוגרים מוחים בהם. אצל ילדים כידוע הכל שחור לבן, אם לא תולים דגל אז גם מורידים.

    לענין קנאי בית שמש, על איזה כפיות טובה מדובר? האנשים האלה לא לוקחים פרוטה וחצי פרוטה מהמדינה, הם צאצאי אנשים שישבו פה לפני קום המדינה ואין להם שום יחס אליה.

    בעיני אדם דתי, אנשים חילונים הנוחלים ארץ חמדה ולא מקיים את מצוות התורה, הם הכפוי טובה שאינם מכירים בטובתו של מקום.

    השבמחק
    תשובות
    1. הויכוח והביקורת לגיטימיים. הבגידה - כריתת ברית והזדהות עם אויבי ישראל החותרים לטבוח יהודים - אינה לגיטימית. הם חוצים גבול.

      מחק
  9. האם "יום העצמאות השישים וחמש" או "יום העצמאות השישים וחמישה"? ראה גם: http://www.nrg.co.il/online/55/ART2/461/002.html?hp=55&cat=313&loc=27

    ירושלים קושטה בדגלים, זאת עד שעברתי ברחוב בר-אילן. עבור רחוב זה לעירייה, כנראה, לא היה תקציב לדגלים.

    באבל זה לא רק שק, אלא שק ועפר. וודאי לא נועלים נעלי עור.

    השבמחק
  10. ברור שמי שלובש שק על בגדיו, אינו מבין כלל את מהות לבישת השק.

    השבמחק
  11. לא שווים התיחסות או כותרות

    השבמחק
  12. האם מישהו יודע באיזה תאריך הייתה הפגנת החרדים, האם בה' באייר או שמא הם דחו לו' באייר לפי חוק יום העצמאות?

    השבמחק
  13. המקשיח כבר כאן - ערובה לזיקפה לאומית...

    השבמחק
  14. הסיום של הסרטון דווקא אופטימי. סוף סוף שרו ורקדו קנאי בית שמש בעיצומם של ימי הספירה, ביום עצמאותה של המדינה!! וכי דבר זה קל בעיניך??

    השבמחק
  15. בערבית ניתן לומר: חמיר על חמיר...

    השבמחק
  16. למה מצלמים ומפרסמים את שולי החברה החרדית יש כל כך הרבה אנשים נפלאים וארגונים העוזרים לכל הציבור בישראל חחא אפליה של דת אנא צלמו גם אותם, חסדי נעומי עזר מציון זק"א איחוד הצלה וכד'
    צלמו את השכונות היפות הנקיות והמסודרות כמו אלעד.
    אתם מוזמנים ללכת לסיור בבני ברק במקומותיה היפים עם מדריכה נפלאה חפשו בגוגל
    לכו לאזורים היפים של ירושלים וצלמו שם את החרדים
    בקיצור: מי שמחפש לראות את הטוב מוצא! ויש הרבה

    השבמחק

הזינו את תגובתכם בחלון התגובות. אחר כך פתחו את הלשונית "הגב כ:", לחצו על "שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם (אין צורך למלא את 'כתובת אתר'). נא רשמו שם אמיתי (מה יש להסתיר?) או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי'. לבקשה 'הוכח שאינך רובוט' הקליקו על העיגול – זהו.

מגיבים שאינם מצליחים להעלות את תגובתם מוזמנים לכתוב אליי ישירות ואני אפרסם את דבריהם.

תגובות שאינן מכבדות את בעליהן ואינן תורמות לדיון – תוסרנה.