יום רביעי, 11 בדצמבר 2013

המתיוונים החדשים, מרן במחיר מבצע וחלב לשבוע אחד

לקט מעולמם הקסום של אחינו החרדים בארץ ובתפוצות.

א. המתיוונים החדשים

מספיחי חנוכה.

אם שאלתם את עצמכם מי הם המתיוונים בני דורנו – הנה התשובה.

צומת בר-אילן, ירושלים (צילום: אפרת שושנה)

וזה עונשו של מתיוון: ינוקר בשתי עיניו.

גבעת שאול, ירושלים (צילום: שאול רזניק)

ב. מרן במחיר מבצע



צילום: אוריאל גלמן

ג. הדרת גברים?

כתב עונ"ש בביתר עילית, 'עיר התורה והחסידות', ביקר לא מכבר באחד ממרכזי הקניות הלא-רבים שבעיר ונתן דעתו לחנות שמתמחה, ככל הידוע, בהלבשה תחתונה לנשים.

היש אשה שאינה לובשת תחתונים? אך במקום שבו חרדים גרים אין זה נאה לעסוק בכך, והס מלהזכיר ולו ברמז. שלא כמו החנויות האחרות במרכז קניות זה, המציגות לראווה ובגאווה את מרכולתן, לחנות זו אין חלון ראווה. חלונותיה מצופים בנייר מדבקה שחור, משל מוכרים שם חומר פורנוגרפי. רק ההודעה באותיות של קידוש לבנה 'הכניסה לנשים בלבד', מרמזת לפותרי חידות ההיגיון החרדיות מה בעצם מוכרים שם.

עד כאן הכל צפוי. כך נוהגים במקומות חרדיים, וזהו. 

אבל למרבה האבסורד פונים מנהלי החנות גם לבעלים העוברים במרכז הקניות, ומציעים להם להפתיע את נשותיהם בשוברי מתנה לחג שאותם ירכשו בחנות כמובן. אבל רגע, שכחתם? הכניסה היא לנשים בלבד, אז איך בדיוק אמור הבעל לקנות את השובר? יש טלפון, או יותר פשוט... נשלח את האשה!


ד. חלב לשבוע אחד

את הצילום הבא שלח לי נ"ה, כתב עונ"ש בק"ק ויליאמסבורג והסביבה.



בירכתי 'ברוך שפטרנו מעונשו של זה', שלשמחת כל הצדדים נפטר סוף סוף מה'איזרעלי סיטיזענט', ועדיין תהיתי מה פירוש 'החלב לשבוע אחד'. ועל כך השיבני נ"ה:
מדובר בחדר קפה באחד מבתי הכנסיות של חסידות סאטמאר בוויליאמסבורג. כנהוג, מתרימים את אחד מהמתפללים שיש במשפחתו איזה אירוע, כגון שמחת נישואין, ברית מילה, יום פטירה שנתי (יום הולדת, חס מלהזכיר!), כדי שינדב קפה ליום או לשבוע, ולפעמים מוכרים את זכות החלב בנפרד מזכות הקפה...

5 תגובות:

  1. הברכה לר"ר וואלטער אינה מובנת. האם מבקשים מהקב"ה שיעזור לד' למלא וכו' ?

    השבמחק
    תשובות
    1. על פי תורת התעודות מיסודו של הר"ר יוליוס וולהאוזן מסתבר שיש כאן שני מקורות: הקדוש-ברוך-הואיסט (K) וההשמיסט (D), שנתערבבו זה בזה. ואולי יש כאן רמז לדת האמגושית (זרתוסטרה) שבה יש כוח טוב (הקב"ה) וכוח רע (ד'). כך או כך, לאלוהי סאטמאר הפיתרונות.

      מחק
    2. כעין זה יש גם בתפילה הנאמרת לפני הנחת תפילין: ויהי רצון מלפניך ה' אלהינו ואלהי אבותינו, שתהא חשובה מצוות הנחת תפילין לפני הקב"ה...

      מחק
  2. אכן פלא,

    אם בכל אחד ואחת מאתנו יש את אותה נפש יהודי הומיה, מדוע נראותה של נפש זו מפצלת פצלות כה רבות לאין מספר בנפשו של עורך הבלוג, שהוא מחליט להקדיש לכל נראות שכזו רשימה מכובדת?

    רבי אליעזר

    השבמחק
  3. אסביר לך מדוע, גם אם לא אני העלתי את הבלוג הזה לאוויר: כי מצחיק אותנו לראות ולשמוע את עבודת האלילים המתנהלת אצל אחינו האהובים השופכים דמם באוהלה של תורה ורק רוצים להיפטר מאתנו הציונים הכופרים. ומאחר ואני יודע שמיד תאשים אותי באנטישמיות, אז הרגע נא, אינני אנטישמי אבל אני בודאי מתבייש במעשיהם של הנ"ל המביישים את מעשיהם של סבי ורבים אחרים וממש לא מבין מדוע מכספי שלי (וגם מכספם של שאר ישראל היצרנים) אני חייב לממן את השנוררים.

    השבמחק

הזינו את תגובתכם בחלון התגובות. אחר כך פתחו את הלשונית 'הגב בתור:', לחצו על 'שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם (אין צורך למלא 'כתובת אתר'). נא רשמו שם אמיתי (מה יש להסתיר?) או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי' אם לא הצלחתם להתגבר על הבעיה – רשמו את השם בתוך התגובה.
לבקשה 'הוכח שאינך רובוט' הקליקו על העיגול ואז 'פרסם' – זהו.
מגיבים שאינם מצליחים להעלות את תגובתם מוזמנים לכתוב אליי ישירות ואני אפרסם את דבריהם.
תגובות לפוסטים ישנים מועברות לאישור ולפיכך ייתכן שיהוי בפרסומן.
תגובות שאינן מכבדות את בעליהן ואינן תורמות לדיון – תוסרנה.