יום ראשון, 23 בדצמבר 2012

משבי רוח - ספרו האחרון של יוסקה אחיטוב

יוסקה אחיטוב (2012-1933)
יוסקה אחיטוב, איש קיבוץ עין צורים, מחנך נערץ, איש רוח אהוב וחבר מסור לרבים, נפטר לפני כחצי שנה. יוסקה היה ממנהיגיו הרוחניים של הקיבוץ הדתי, מעורב בציבור, איש ספר ועט ודמות מופת של חיים מוסריים לאור הערכים המקוריים של הציונות הדתית וחיי 'תורה ועבודה' של פעם. איש שעליו נוהגים לומר 'חבל על דאבדין ולא משתכחין'.

יוסקה היה חלק מגלרית המורים שלי, כשלמדתי בבית הספר התיכון המשותף של קבוצת יבנה, ובמשך שנים רבות שמרנו על קשר ידידותי. אין צריך לומר שהוא גם היה קורא נלהב של עונ"ש...

בשנת חייו האחרונה הכין יוסקה לפרסום את מאמריו. הספר אמור היה לצאת לקראת יום הולדתו השמונים (שחל בשבוע שעבר!), אך למרבית הצער הוא לא זכה להשלים את מלאכתו. עתה באים בני משפחתו, חבריו ותלמידיו ומבקשים לממש את משאלתו האחרונה. הספר 'משבי רוח', שיראה אור ב'מרכז יעקב הרצוג', יכלול את מאמריו של יוסקה שפוזרו בביטאונים שונים ויציג את משנתו השלמה, למען הדור הזה והדורות הבאים.

יוזמי הספר זקוקים לעזרת אוהביו וידידיו של יוסקה, שרבים מהם נמנים על קוראי הבלוג, כדי להשלים את סכום הכסף החסר להשלמת הספר (10,000 ש"ח בסך הכל). לשם כך הם יצרו אתר אינטרנט מאובטח שבאמצעותו ניתן לתרום סכומים סמליים שיסייעו להוצאת הספר ויזכו את התורמים בעותק ממנו (שיטת ה'פּרענאָמעראַנטן' העתיקה מקבלת אפוא פנים מודרניות...).

'בעיניי זה מרגש מאוד', אמרה לי בתו הדס קוטנר-אחיטוב, 'שהספר של אבא יֵצא לאור בתמיכתם של רבים שיכולים להחזיר לו במעט את האהבה שהוא חש כלפיהם'.

הנה נח חיות מקבוצת יבנה, מספר על הספר:


אפשר לתרום כאן, ותבוא עליכם ברכה.

https://www.headstart.co.il/project.aspx?id=730

בצד שמאל יש אפשרות לבחור את גובה התרומה. לוחצים, ממלאים פרטים אישיים וכרטיס אשראי ו.... זהו בעצם. האתר מאובטח היטב ואפשר למסור פרטי כרטיס אשראי ללא חשש. אם לא תיאספנה תרומות מספיקות עד תאריך 17.1.13 – הכסף יוחזר לתורמים ולא ייעשה בו שימוש.



2 תגובות:

  1. חשוב לציין כי הסכום שנחוץ היה לשם גמר הבאתו של ספר דפוס והוצאתו לאור, גוייס תוך שעות אחדות במלואו!!! אין צורך להוסיף על כך אפילו אות אחת. מתי מעט בחלד זוכים ליקר ולכבוד שכזה. חבל על דאבדין.

    השבמחק
  2. שבתי וקראתי את תגובתי ונמצאתי למד שחלילה מתוך שבאתי לשבח, נמצאתי מקלקל.
    ראו נא את לשון הודעת מרכז יעקב הרצוג:

    חברים יקרים,

    אתמול בשעה זו קיבלתם דיוור על ידינו בו סיפרנו לכם על קמפיין גיוס כספים עבור הוצאת ספרו של יוסקה אחיטוב ז"ל.
    אל יעד הגיוס המקורי הגענו בסערה – 10,000 ₪ לאחר פחות מ 10 שעות מרגע תחילת ההפצה הרשמית של הקמפיין. אנחנו המומים ומוקירי תודה - זה פשוט מדהים ומחמם את הלב לראות את ההיענות, האהבה וההירתמות של כולכם.

    אנחנו מזמינים אתכם לחזור ולבקר בעמוד הפרויקט!

    רצינו לעדכן את אלו מכם שרוצים לקחת חלק ביוזמה וטרם הספיקו, שאנחנו מציבים יעד חדש בגובה 17,000 ₪, כאשר בכסף הנוסף שייאסף נקיים אירוע השקה רשמי לספר, אירוע אליו כמובן ותוזמנו.

    במידה וכבר תרמתם, נודה לכם עד מאוד אם תעזרו לנו בהפצת הבשורה לקרוביכם אשר יהיו מעוניינים להיות שותפים.

    שוב תודה.

    צוות הרצוג.

    דהיינו - עדיין יש צורך בתרומות לשם השקתו של הספר לכשיצא לאור, ושלא כמשתמע מתגובתי הראשונה.

    השבמחק

הזינו את תגובתכם בחלון התגובות. אחר כך פתחו את הלשונית 'הגב בתור:', לחצו על 'שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם (אין צורך למלא 'כתובת אתר'). נא רשמו שם אמיתי (מה יש להסתיר?) או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי' אם לא הצלחתם להתגבר על הבעיה – רשמו את השם בתוך התגובה.
לבקשה 'הוכח שאינך רובוט' הקליקו על העיגול ואז 'פרסם' – זהו.
מגיבים שאינם מצליחים להעלות את תגובתם מוזמנים לכתוב אליי ישירות ואני אפרסם את דבריהם.
תגובות לפוסטים ישנים מועברות לאישור ולפיכך ייתכן שיהוי בפרסומן.
תגובות שאינן מכבדות את בעליהן ואינן תורמות לדיון – תוסרנה.