יום שני, 2 במאי 2016

על בתי כנסיות, בתי מדרשות ובתי קברות

תיכף אשוב (צילום: איתמר וכסלר)

א. אליהו הנביא, חלק ב'

יש שמואל א' ויש שמואל ב'. אומרים שהיו גם ישעיהו הראשון וישעיהו השני. אבל אליהו הנביא ב' יש רק ברחוב אבן גבירול 117 בתל אביב.

ועתה, קוראים יקרים, נסו למצוא את אליהו הנביא א'.

צילום: צביקה גילדוני

ב. תפילת הבית

יחזקאל חובב ביקר לא מכבר בבית הילדים 'נוה חנה' שבקרית גת. זהו מוסד שממומן בעיקרו על ידי תרומות והוא מאכלס ילדים ובני נוער שמסיבות שונות (אלימות, הזנחה, הטרדות מיניות, ועוד מרעין בישין) אינם יכולים עוד לגור בבית הוריהם.

בכניסה לבית הכנסת – ערכי הדת מונחלים במוסד זה ברוח היהדות המסורתית (הקונסרבטיבית) – הוא צילם את התפילה החילונית הנאה הזו. אמן, כן יהיה רצון.


והוסיפו זאב קינן ונעמי גרץ, כי מקורה של תפילה זו אינו חילוני כלל אלא דתי לעילא. הוא מופיע בסידור 'ואני תפילתי' של התנועה המסורתית (קונסרבטיבית) כאחת מן החלופות לאמירה בכניסה לבית הכנסת. מחבר התפילה המקורית (באנגלית) הוא הרב סידני גרינברג ומי שתרגמה לעברית היה הרב שמחה רוט (שי"ר), המנוח, שגם ערך את המהדורה הראשונה של הסידור (1998), שנעזר בגיל נתיב. התפילה נמצאת גם בסידור התפילה הרפורמי.



ג. סוכריות פלא

'עוד לא תמו כל פלאייך'. אין גבול למוזרויות שיש כאן...

צילומים: יהושע לביא

ד. בועת הנדל"ן

גדי איידלהייט הוא קורא נאמן של הבלוג ולכן החליט לשתף את עמיתיו הקוראים בהזדמנות נדל"ן יוצאת מן הכלל שנחשף אליה לאחרונה. המודעה הודבקה על קירות בית הכנסת 'בית מתתיהו' בגבעת שמואל.

אמנם יש קצת מגבלות. העסקה מיועדת רק ליהודים שומרי שבת, והמגורים הם ב'בודדים' ולא בקומות. גם אין מדרגות, אבל זה דווקא יתרון, כי ניתן להגיע עם רכב ממש עד לאחוזה.

המחיר הוא רק 99,000 ש"ח (לא כולל מע"מ, אבל מקבלים קבלה + סגולה), וזה כולל כמה שירותים חיוניים.



13 תגובות:

  1. 1. לגבי הבית כנסת "אליהו הנביא ב", אני אינספור פעמים עברתי שם ומעולם לא שמתי לב לשלט הזה! עוד לא הבנתי למה הוא נקרא "ב" אם אין באיזור את "אליהו הנביא א"?
    2. לגבי התפילה הקונסרבטיבית, איפה אפשר להשיג או לראות סידור כזה על כל עמודיו? בין ברשת ובין במציאות,לא משנה לי...
    3. לגבי השלט המוזר, אכן יש בו הרבה מוזרויות. אמנה כאן את מה שאני השגתי-
    א. "ובבפרט"- למה יש צורך בשני "ב"?
    ב. "עם "שתיקים" לתפילה"- מה זה "שתיקים"? ואם הכוונה לטריקים ושטויות אז כותבים את זה "שטיקים"!
    ג. לגבי הפסוק המובא למטה- צריך לומר "תחת אחד השיחים" ולא "תחת השיחים"! אך בטח לא היה להם מקום או שהם לא טרחו לבדוק איך זה כתוב...
    עכת"ד.

    השבמחק
    תשובות
    1. יצאתי לתפילה .....
      מי ייתן , ולא אחזור בשאלה . סרט ההדבקה השחור , המצמיד את ההודעה לדלת , מזכיר דווקא מודעת אבל .
      שתיקים , מלשון שתיקה , אכן באות ת' .
      הפרסומת לקבר במקום נגיש , נשמעת הגיוני עבור המבקרים , אבל מי מתקזז עם המע"מ בחשבונית . האם נשמת הנפטר , בבית הדין של מעלה ? תמהני .

      מחק
    2. למיטב ידיעתי ובדיקתי אין בית כנסת "אליהו הנביא א'" בתל אביב - יפו. לדעתי מאחר שביה"כ באבן גבירול רצה להיות ייחודי ומאחר שבתל אביב יש עוד 5 בתי כנסת הנקראים בשם "אליהו הנביא", הם בחרו להיות מקוריים וייחודיים בשם שקבעו אכסדרתם.

      מחק
    3. אולי פשוט מדובר בכניסה ב' של בית שיש בו שתי כניסות?

      מחק
  2. לגבי התפילה ה'חילונית' - אני חושבת/חוששת שרבים, גם הפתוחים והפרוגרסיביים ביותר עדיין נוטים לראות את כל מה שאינו שייך לזרם האורטודוקסי כחילוני. לא דתי.
    נכון שרבים המשתייכים לזרמים הקונסרבטיביים והרפורמיים [ואחרים] מחפשים מסורת וקהילה ולא דת, ומן הסתם מגדירים עצמם כחילוניים, אבל הזרמים עצמם דתיים מאוד עם קווים מנחים, וכך גם התפילות שנותנות מענה לקווים הללו.

    אכן זו תפילה יפיפייה.

    השבמחק
  3. בדיחה לא חדשה: שני אנשים באו לרב וכל אחד טען שחלקת אדמה מסוימת שייכת לו. אמר להם הרבי שהוא צריך לראות את חלקת האדמה המדוברת כדי להכריע. כאשר הגיעו לחלקה, התכופף הרב והאזין במשך כמה דקות. שאלו אותו האנשים מדוע עשה זאת, ענה להם הרב שהאדמה אמרה לו שהחלקה לא שייכת לא לזה ולא לזה, להיפך, שניהם שייכים לה...

    השבמחק
  4. השטחיות מן השטן. אם מעיינים היטב נעלמות כל הקושיות. התשובה לכל הקשיים בגוף התמונה. הרי נאמר במפורש שקניית קבר כזה היא סגולה לאריכות ימים (ראו כתובת מתחת לתמונה). לכן ברור שהאדם שקנה אותו כלל לא ימות. ומכאן שהוא עצמו יוכל להתקזז לאוי"ט עם מע"מ, והכל א"ש היטב. וכל הטוב הזה תמורת 99,000 ש"ח. ממש מציאה של אנטי אייג'ינג. הלאה המחקר תחי האמונה.

    השבמחק
    תשובות
    1. סגולה לאריכות ימים ? למי ? לקונה או למוכר ? ומה עם קוני הדירות מאת היזמית הבכיינית ? האם גם הם יזכו לאריכות ימים ? והיכן . מעל או תחת פני האדמה , מעניין .

      מחק
  5. הדתיים ממשיכים למדר ולהפלות את החילונים גם לאחר מותם. מה זה חלקה המיועדת רק לשומרי שבת? לא תקין, לא פוליטקלי קורקט, לא כשר.

    השבמחק
    תשובות
    1. תקין וכשר ומוצדק. תאר לך שהנפטרים מחללי השבת יפתחו שם רדיו ויצאו המחולות, גברים עם נשים, חרמנא ליצלן?

      מחק
    2. ערב אחד , בעיירה יהודית רחוקה ומושלגת , ישבו מניין יהודים בבית המדרש , וחיכו לזמן תפילת ערבית . הלמדנים שביניהם הספיקו כבר ללמוד דף גמרא . אבל בכול זאת היה משעמם , ובחוץ ירד שלג . מתוך השיעמום , הם החלו איש בתורו , לגלות ליד איזה צדיק , כול אחד מהם מבקש להיקבר לאחר מאה ועשרים . כולם , פרט לעגלון גילו את משאלתם . למרות ההפצרות , הוא סירב להשיב . הדברים הגיעו לכדי כך , שהרב המקומי לא שלט ברוחו , דפק על השולחן וחייב את העגלון לענות . כיוןן שכך קם העגלון , השוט בידו והכריז "אני רוצה לשכב ליד הרבנית " . הרב הזדעזע וצעק לעברו - איך אינך מתבייש ? הרי הרבנית עודנה בחיים ? ומה אני . מת ? שאל העגלון , לפני שזרקו אותו מבית המדרש .

      מחק
    3. ממ"נ, אם אתה מאמין למה שכתוב שלא טוב להקבר ליד מחלל שבת אז אין לך בעיה עם זה, אבל אם אתה לא מאמין אז מתי שתקבר ליד מחלל שבת, אני מניח שתגלה שזה הבעיה האחרונה שלך.
      - אליהו.

      מחק

הזינו את תגובתכם בחלון התגובות. אחר כך פתחו את הלשונית 'הגב בתור:', לחצו על 'שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם (אין צורך למלא 'כתובת אתר'). נא רשמו שם אמיתי (מה יש להסתיר?) או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי' אם לא הצלחתם להתגבר על הבעיה – רשמו את השם בתוך התגובה.
לבקשה 'הוכח שאינך רובוט' הקליקו על העיגול ואז 'פרסם' – זהו.
מגיבים שאינם מצליחים להעלות את תגובתם מוזמנים לכתוב אליי ישירות ואני אפרסם את דבריהם.
תגובות לפוסטים ישנים מועברות לאישור ולפיכך ייתכן שיהוי בפרסומן.
תגובות שאינן מכבדות את בעליהן ואינן תורמות לדיון – תוסרנה.