יום שישי, 22 בינואר 2021

ברני סנדרס כוכב עליון

לוקחים מזכרות מבית הנבחרים

אי אפשר להגיד שזה היה שבוע מבוזבז. כל מי שצפה בטקס ההשבעה של ג'ו ביידן רחב לבו נוכח התעשתותם של מנהיגי העולם החופשי ונוכח הנורמליות שחזרה סוף סוף למעצמה הגדולה. ארבע שנות שלטונו של טראמפ בוודאי יפרנסו עוד מאות ואלפי מחקרים, שינסו להבין איך מעצמה כמו ארצות הברית הרשתה לעצמה להפקיד את גורלה ואת גורל העולם בידיו של מנהיג כל כך מסוכן, כל כך נבער, גס רוח וגס לב וכל כך אינפנטיל. 'אִי לָךְ אֶרֶץ שֶׁמַּלְכֵּךְ נָעַר וְשָׂרַיִךְ בַּבֹּקֶר יֹאכֵלוּ' (קהלת, י 16)... 

הסומק חזר ללחייה של אמריקה הנאורה והליברלית וללחייהם של מעריציה ואוהביה. ביטוי נהדר לכך יש בסרטון המשעשע, And that’s that (וזהו זה), שהכין המנחה והקומיקאי ג'ימי קימל:

בקרוב אצלנו? לא נכחיש שתפילה כזו עלתה בסתר ובגלוי בלבנו.

בין כך ובין כך, הטקס בגבעת הקפיטול סיפק גם רגעים מצחיקים, ואחד מהם קשור בהופעתו של הסנטור היהודי הקשיש מוורמונט ברני סנדרס (הוא בן 79, יליד 1941; מבוגר בשנה אחת בלבד מביידן!). 

בנוכחותו המנומנמת וה'הומלסית', בריחוק החברתי שגזר על עצמו משאר המוזמנים, במסכה שעטה, במעיל הרוח הפשוט ובכפפות הסרוגות שלידיו, עורר סנדרס את חוש ההומור של גולשי האינטרנט בעולם (וגם בישראל). מאות מֶמִים, מוצלחים יותר או פחות, צצו ברחבי הרשת, כשהם מתכתבים עם סצנות קלאסיות של התרבות המערבית. 

ליקטתי עבורכם כמה מאלה שהצחיקו אותי. 

אבל נתחיל דווקא בסגנית הנשיא החדשה קמלה האריס (נשואה ליהודי כבר אמרנו?), ובמשפחת סימפסון...


ועכשיו, חפשו את ברני...

ברני והסעודה האחרונה

ברני וגורג' וושינגטון חוצים את הדלאוור

ברני עם לינקולן בנאום גטיסבורג

ברני בוועידת יאלטה

ברני על הפיגומים של ניו יורק


ברני ב'ציפורי הלילה' של אדוארד הופר


ברני חבר ב'ליגת הצדק של אמריקה'


ברני ופורסט גאמפ


ברני וביג לבובסקי

ברני ו'הסמויה'

ברני והסופרנוס

ברני וסימבה מלך האריות


ברני וגמביט המלכה


ברני ו'חזרות'


ולסיום, אם קשה לכם להירדם בלילה... זו הגרסה הקצרה של הסרט:


בעלי התוספות

כמובן שמיד עם פרסום הפוסט קיבלתי מֶמים רבים נוספים מהקוראים... הנה עוד כמה מוצלחים (תודה לג'פרי סאקס).

ברני ב'יום כיפור' של מאוריציו גוטליב


ברני בשיעור התלמוד הראשון שהעביר הרב יוסף דב סולוביצ'יק לנשים 


ברני משתתף בשטיסל



39 תגובות:

  1. טראמפ היה נשיא מעולה, לא רק לישראל, גם לאמריקה - עד אשר עשה את הפשלה של חייו בטיפול בקורונה. אכן, עוד ילמדו עליו, אבל בעיקר ילמדו את המוסר הכפול בהתייחסות אליו. רק אתמול ראינו דוגמה אחת מני אלף. עקבו בתקשורת שלפני ארבע שנים איך התייחסו לעובדה שטראמפ חתם מייד עם כניסתו לתפקיד על צווים נשיאותיים המבטלים את "הישגי" אובמה, ואיך התייחסו לאותה פעולה בדיוק שעשה אתמול ביידן ביחס למדיניות קודמו. אני כבר לא מדבר על הבדלי היחס למהומות הקפיטול לעומת מהומות ג'ורג' פלויד (שבעצם הציתו את אש האלימות ונתנו "הכשר" למהומות הקפיטול). כל מהלך של טראמפ שהיה מנוגד לדרך השמאל האמריקני המטורלל היה "מפלג" וכל מהלך של ביידן נגד ערכי הימין האמריקני (עוד בטרם התיישב על כסאו!) "מאחה את הקרעים". ונכון, יש דמיון למה שקורה כאן, וזה מדאיג. תעמולת הכזבים עוד עלולה לנצח גם כאן.

    השבמחק
    תשובות
    1. עכשיו הבנתי שבעל הבלוג הוא פרופסור לפוליטיקה וכדרכם באקדמיה - לא יכול שלא לערב את דעותיו הפוליטיות בחומר הנפלא שהוא מביא לנו.
      הקדחת התבשיל. חבל.

      מחק
    2. ולך היה נאה באם היית לפחות כותב את שמך הפרטי ולא מתחבא אחרי ״אנונימי״, ממה אתה מפחד ? מלבד זאת מבלי להכנס לעצם הדברים ,צורת כתיבתך מראה שאין לקחת אותך ברצינות.

      מחק
    3. בעל הבלוג דויד אסף הביע דעתו, והיא דעה מוטה ומגמתית. הוא לא תתייחס למשל, שכאשר ג'ו ביידן חתם על הצווים, קלטה המצלמה שהוא אומר "אני לא יודע על מה אני חותם". כאשר הוא עבר על פני שורות המארינס, באזנייה אמרו לו : תצדיע למארינס ( salute the marines), והוא במקום להצדיע, אמר בקול רם: salute the marines תבינו מה שתרצו.

      מחק
  2. לדעתי.... מי שמגיב בשכלתנות אך בסוף קורא לאחר "שמאל מטורלל" כבר ברור שיש לו עצמו משוא פנים למציאות ואינו הוגן שקול או רציונלי. אז חסר ערך.

    השבמחק
  3. נפלא! מזכיר קצת את הבדיחות על שמעון פרס (שמלווה אותנו מיציאת מצרים), ומשקף את המעורבות הישראלית ואולי בכלל העולמית העמוקה בפוליטיקה האמריקאית עם כל הסמלים שלה (פסל החירות לוקח) והאמביוולנטיות שהיא מעוררת. מעניין איפה נוצר השטף הזה - האם בארץ או מחוצה לה?

    השבמחק
  4. האם ביבי עשה לנו רק פאשלות? הוא לא עשה למדינה שום דבר טוב?

    השבמחק
    תשובות
    1. הוא העביר תקציבים לכת הממומנת החרדית יפה יפה

      מחק
    2. שמעון פרס אמר :
      שלח לחמך על פני המים ??? מאפיות שלמות שלחתי לחרדים.
      זה היה אחרי כשלון "התרגיל המסריח".

      מחק
    3. מהריח הזה אי אפשר ממש להתפטר אה?!

      מחק
  5. נכון, מדובר כאן בבלוג פרטי! לכן הכותב יכול להשתמש בקטע הבא: בקרוב אצלנו? לא נכחיש שתפילה כזו עלתה בסתר ובגלוי בלבנו. אבל נשאלת השאלה מה היא מהותה של דמוקרטיה? האם בין השיטין אין אני קורא שמדובר בצורך להחלפת שלטון שאינו דמוקראטי? או שמא מדובר בצורך אחר של ביצוע הפיכה כדי לחזור ל"דמוקרטיה" = שלטון העם? או אולי המשמעות הישראלית של המושג דמוקרטיה היא שלטון הרוב? ואדגיש לאחר השאלות שהצבתי שלא בחרתי במר נתניהו או במפלגתו! אבל אני חושב עצמי לדמוקאט ועל כן יש לי הזדמנות, מפעם לפעם - ולעיתים הפעמים קרובות מדי - להצביע ולהביע את רצוני מי צריך להנהיג את המדינה ואם אני בדעת מיעוט, אין לי ברירה כי אם להמתין עד למועד הבא בו יתאפשר לי לבחור.

    השבמחק
  6. שלל התמונות הללו מזכירות את הסרט "זליג" של וודי אלן

    השבמחק
  7. יישר כחך דוד, לך בכחך זה ושמח לבבות עמך ישראל בגלות ציון והגלילות.

    השבמחק
    תשובות
    1. ויפה שעה אחת קודם, כמאמר בעלי "דבר אחר".

      מחק
  8. https://www.instagram.com/tv/CKUdca2p9de/?igshid=nz9fr4i8olz2

    גם הולחן שיר לכבודו של ברני

    השבמחק

  9. "מנהיג כל כך מסוכן, כל כך נבער, גס רוח וגס לב וכל כך אינפנטיל" זו דעתך האישית. רבים בארץ חבים חוב בל ישוער לאותו"נבער" ובל על התבטאות אינפנטילית זאת.

    השבמחק
    תשובות
    1. ישראלים, מרחוק, שחושבים רק על טובתם האישיות/לאומיות, רואים את טארמפ באופן חיובי, ומתעלמים או פשוט לא מודעים או מעוניינים לשמוע על אישיותו המנוולת, הנוכלת, הפלילית, ונכון, גס הרוח והלב. כל טוב שעשה בנשיאותו או בחייו בכלל, היה אך ורק לטובת עצמו הגסה, כולל כל מה שכאילו עשה לטובת ישראל. אני אמריקאי וכרוב אמריקאים הוא גרם לי תחושת גועל עד להקיא. יש לקוות שבסופו של דבר יישלח לכלא על פשעיו כי אולי רק זה יגרום לכל המטופשים שמאמינים בו או מתעלמים מפשעיו כי נהנים או נהנו ממנו להרהר שאולי טעו.

      מחק
    2. כתבת "כרוב האמריקאים הוא גרם לי תחושת גועל.." וגם: "כל המטופשים שמאמינים בו..." ובכן, יש בארה"ב לפחות 70 מיליון איש שאת הבחילה קיבלו דווקא מממשל אובמה, וכמה מתנשא, זחוח ושטחי צריך להיות כדי להצהיר שכולם טיפשים ולשיטתך , בוודאי, גם גזענים וניאונאצים.

      מחק
    3. זה נכון. רוב בוחרי טראמפ(להוציא המאוכזבים והטועים הרבים) טיפשים.
      גם אתה מתבייש ולא מאמין במה שאתה אומר ולכן אנונומי.

      מחק
  10. נשאלת השאלה לאן פניו של ביידן בענייני המזרח התיכון.
    בהיותו הסגן של אובמה עזר ליצור את האביב הערבי . הכיצד ?
    אובמה דרש ממובארכ להתפטר נוכח גל המחאות בכיכר תחריר. מובארכ אמר לאובמה "אתה לא מבין כלום במצרים" והוסיף שמה שרואים זה לא מה שיהיה.
    MBZ יקירנו מהאמירויות התקשר לאובמה ואמר לו "אם מובארכ נופל, נופלים עמו עוד 8 מנהיגים". אובמה לא התייחס לכל זה ודרש דמוקרטיה . ביידן עזר לו !!!
    והיכן אנו נמצאים היום ? האם כל החוכמולוגים של אז שעוזרים עתה לביידן ישובו לפעול בהמצאות מסוכנות ?

    אבל הכי גרוע שאנשים כאן שמחזיקים עצמם כרציניים וחכמים , לא זוכרים מה היה.
    אני זוכר.

    השבמחק
    תשובות
    1. הרצאת יעלון על טעויות קוגנטיביות במחשבה המערבית, מסבירה את מה שטענתי כאן.
      זה בסדרה בכור המהפכה באוניברסיטת תל אביב.
      https://mail.google.com/mail/u/0/?shva=1#inbox/QgrcJHrnzvrDlZlHwqxQHxPWzdmPlwkCkxv?projector=1

      מחק
    2. מר זמיר - אולי לא הבנת ( הטיה קוגניטיבית ? )
      הניתוח הוא של בוגי יעלון . לר של מר שרגאי
      https://www.youtube.com/watch?v=0-x9EUFA3KY

      מחק
  11. לא הייתי ניגש עם הניתוח שלך לשלם חובי במכולת
    מר שרגאי

    השבמחק
  12. הכפפות של ברני סנדרס הפכו לפריט 'מרצ'נדייז' נחשק, ונראה שיציף את העולם או לפחות את ארה'ב.

    השבמחק
  13. הוֹי הָאֹמְרִים לָרַע טוֹב וְלַטּוֹב רָע, שָׂמִים חֹשֶׁךְ לְאוֹר וְאוֹר לְחֹשֶׁךְ, שָׂמִים מַר לְמָתוֹק וּמָתוֹק לְמָר; הוֹי חֲכָמִים בְּעֵינֵיהֶם וְנֶגֶד פְּנֵיהֶם נְבֹנִים.

    האם היה אי פעם נשיא אמריקני שהיטיב עם ישראל כמו טראמפ? האם היה כאן אי פעם ראש ממשלה שהשיג גם ביטחון וגם שלום וגם כלכלה וגם בריאות כמו ביבי?

    אובייקטיבית, התשובה היא לא ולא.

    אבל הם לא מהקליקה שלכם ולכן זה בכלל לא משנה מה הם עשו, או מה מציע המועמד השני. אתם תמשיכו ללעוג למשובותיו של טראמפ ולהתעלק על הסיגרים של ביבי, ועוד תחשבו שאתם החכמים...

    השבמחק
    תשובות
    1. ראש הממשלה הגרוע בתולדות העם היהודי.
      לא בריאות,לא בטחון ובטח לא כלכלה
      חיים ארוכים ואנונימיים גם לך

      מחק
  14. צדק ה"אנונימי" הראשון (הרגיל...:) ) שהעיר כי חבל שהכנסת לכאן פוליטיקה.
    אמנם זה בלוג אישי לגמרי שלך ויכול לעשות בו כרצונך, ואני גם לגמרי בדעתך, ובכל זאת מסכימה -
    שאין מקום לפוליטיקה גם כאן. חבל. מספיק אנחנו טוחנים את זה בכל מקום אחר - ברשת ובריאליטי...
    אפשר היה להביא את ברני גם בלי ההערה הזו...

    השבמחק
    תשובות
    1. האנונימי הראשון וכמוהו כל מי שמאמינים שהבלוג של פרופ' אסף צריך להיות "סטרילי" ו"ללא פוליטיקה" משלים את עצמם ואולי גם כמה שיות תמימות - שבכלל יתכן כדבר הזה. לכל מחשבה, מעשה, אות כתובה ותמונה - בין אם מצוירת ובין אם מצולמת - יש משמעות פוליטית ומי שאינו מבין זאת הוא תמים או מיתמם.
      כמובן שזוהי האכסניה הפרטית של פרופ' אסף וכבר אמרו חכמים בגמרא (ברייתא במסכת פסחים פו ע"ב) : "כל מה שיאמר לך בעל הבית - עשה , חוץ מ"צא". מתעוררת כאן לכאורה שאלה עקרוניח: וכי יתכן לצוות לאדם שיתאכסן בבית בעל כורחו של בעליו, המהרש"א (ר' שמואל אליעזר הלוי איידלס, מגדולי חכמי פולין במאה ה-16, 1555-1631) מיישב את הגירסא כך: "כל שיאמר לך בעה"ב עשה, כל זמן שאתה מתגורר אצלו אתה חייב לשמוע בקולו, אבל כאשר הוא אומר לך צא אין הוא יותר בעה"ב שלך ואינך מחויב לשמוע בקולו.."
      הואיל ופרופ' אסף מעולם לא גירש מכאן איש למיטב ידיעתי, היכבדו נא והקשיבו לדעתו בנימוס כראוי לאורחים שמבקשים להחשב ליהודים בעלי דרך ארץ - וזו כידוע, קדמה לתורה.

      מחק
  15. הגבתי אמנם לעיל, אך קיוויתי שיקום אדם נוסף ויאמר דברי תודה לנשיא דונלד טראמפ. הכרת הטוב היא ערך בסיסי במורשת היהודית שלנו, וחבל שדויד אסף בחר בכינויי גנאי רבים לטראמפ, ללא מילת הערכה אחת. אני רוצה לייצג בשמי המלא וללא כותרת "אנונימי" רבים שמודים לטראמפ על שנות כהונתו כנשיא. אנו מודים לך דונלד טראמפ על ארבעה הסכמיט שלום, על העברת השגרירות האמריקאית לירושלים והכרה בה כבירת ישראל, על ביטול הסכם הגרעין, על לחימה בארגון bds ובאנטישמיות, על מאבק מתמיד בטרור בעולם, על הכרה ביהודה ושומרון וביטול מסע הדה-לגיטימציה לנוכחותנו שם. על הכל אנו מודים לך דונלד טראמפ, על כהונתך כנשיא האוהדת ביותר לישראל בכל הזמנים. תודה. בשם רוב העם בישראל, בלפור חקק

    השבמחק
  16. כל הכבוד בלפור. אתה ממשיך מסורת יהודית עתיקה של ריקוד "מה יפית" בפני הפריץ.

    השבמחק
    תשובות
    1. את ממשיכה מסורת עתיקה של חנופה לבעל הבית.

      מחק
  17. יהודי ארה"ב מתנגדים ברובם לטראמפ.

    https://forward.com/news/462859/ihra-definition-conference-of-presidents-opposition-antisemitism/?utm_source=PostUp&utm_medium=email&utm_campaign=Daily%20Newsletter%20USE%20THIS%20ONE&utm_maildate=01/26/2021

    הם גם יודעים למה.
    https://www.nbcnews.com/news/us-news/man-camp-auschwitz-shirt-photographed-u-s-capitol-riot-arrested-n1254070

    השבמחק
    תשובות
    1. יהודי ארצות הברית הנמנים על המפלגה הדמוקרטית אינם יכולים לחוש את גודל הכרת התודה של היהודים בישראל למעשים יוצאי הדופן של הנשיא טראמפ כלפי ישראל. השיפור במעמדה של ישראל ושל ירושלים הם יוצאי דופן, וגם המאבק של טראמפ נגד מסע הדה לגיטימציה של ישראל שקדם לתקופת כהונתו. זו מסורת עתיקה מאוד להגיד תודה לאדם שעשה לנו טוב. קוראים לזה ביהדות: "הכרת הטוב". כדאי ללמוד זאת.

      מחק
    2. בלפור נכבדי:
      הכרת תודה על מה בדיוק?
      על המשך אשליית הכיבוש?
      על מתן רוח גבית להעמקת האפרטהייד בישראל?
      על מחווה ריקה כגון זו של העברת השגרירות לירושלים שרוב רובה של הקהילייה הבינלאומית אינה מכירה בה כבירת ישראל ועתה, הודות למחווה הריקה דילעיל, עוד פחות מתמיד?
      ועל איזו "דה לגיטימציה" אתה מדבר? ההתנגדות הבינלאומית לכיבוש הישראלי בשטחים הפלסטיניים ודיכוי תושביהם על מנת שאלו יקבלו עליהם את עול השלטון הישראלי או יהגרו, היא לגיטימית בהחלט - וצר שמגנון התעמולה של ממשלת ישראל מפתה רבים וטובים להאמין שלעולם חוסן - בעוד שטראמפ אינו אלא משענת קנה רצוץ. קיקיון יונה שבין לילה היה ובין ארבע שנות נשיאות שהמיטה חרפה על ארה"ב - אבד.
      אדרבא: מצבה של ישראל בעולם רק הולך ומתדרדר - אבל אין לצפות לראייה נכוחה של האמת ממי שטחו עיניהם מלראות את הכתובות כגון "6 מיליונים זה לא מספיק" או "מחנה אושוויץ" על בגדי האספסוף הפשיסטי שתקף את הקפיטול ואת הדמוקרטיה האמריקנית. הנשיא-לשעבר טראמפ סירב לגנות את הניאו-נאצים שתומכים בו. האם זה מי שאתה מאמץ כתומכה ומגינה של מדינת היהודים?
      https://forward.com/fast-forward/461761/fact-check-the-6-million-wasnt-enough-shirt-wasnt-from-the-capitol-siege/
      ואשר ליהודי ארה"ב: כדאי שלפני הכל תכיר להם ובעיקר להם תודה שכ, אם תאבה ואם תמאן, לא מעט בזכות תרומותיהם ונדבת ליבם מדינת ישראל מתקיימת, לא בזכות המחוות הריקות של טראמפ. כל מה שמי שעיניו בראשו מבין שמה שיש לומר לטראמפ זו לא "תודה" אלא "ברוך שפטרנו מעונשו של זה".

      מחק
    3. לויקי, שלום.
      קראתי בעצב רב את תגובתך, תגובה של יהודיה אמריקאית, שאין לה קרבת גורל וגם לא קרבת לב ליהודים בישראל. כמה אירוני, שבדורנו הציונות החזירה את העם היהודי להיסטוריה, והוקמה מדינה יהודית. אך הללו שבחרו להישאר בגלות- מייחלים למפלתה של מדינת העם היהודי.
      טענותייך הן מיחזור של התעמולה האנטי ישראלית, וכמה נורא שאת מזדהה עם התעמולה נגדנו. דווקא הנשיא דונלד טראמפ נאבק נגד ביה"ד הבינלאומי בהאג למנוע העמדת קציני צה"ל לדין. ואת בהינף קולמוס מזדהה עם התעמולה האנטי- ישראלית. התעלמת מכל טענותיי על המעשים של טראמפ למען העם היהודי ולמען ישראל, ואת אומרת באטימות לב "ברוך שפטרנו מעונשו של זה".
      טראמפ היה הנשיא ה-13 של ארה"ב, מאז הקמת מדינת ישראל. 12 הנשיאים שקדמו לו לא עשו את המובן מאליו: הם לא הכירו בירושלים כבירת ישראל, הם לא קבעו את השגרירות בירושלים. הוא היה הנשיא שוחר ישראל יותר מכל הנשיאים בכל הזמנים. באיזה בוז את מתייחסת אליו, דווקא אל מי שהיטיב איתנו. כמה אטימות לב יש לך כלפינו החיים במוצב הקדמי של הקיום היהודי, לאחר 1878 שנים גלות.
      כמה את גאה בשייכותך למפלגה הדמוקרטית!. לא נשכח שהנשיא אובמה, ברגעים האחרונים של כהונתו, הוביל להחלטה 2334 של מועצת הביטחון, לפיה ירושלים היא התנחלות יהודית בלתי חוקית. כמה עצוב לחשוב שכנראה זוהי דעתך. החלטה זו של אובמה תיזכר לו לדראון עולם.
      באמנת החמאס וגם באמנת אש"ף, היהודים אינם לאום אלא דת. בעיניהם, איננו ראויים למדינת לאום. צרפת היא מדינת לאום, אך יש בה מיעוטים עם זכויות אזרח. מדוע ישראל אינה-באותה מידה- מדינת לאום עם זכויות אזרח למיעוטים?
      נולדתי סמוך להכרזת העצמאות, ואני מזדהה עם המדינה ועם הגורל היהודי. אני יודע להכיר תודה לדונלד טראמפ שחסם את מסע הדה- לגיטימציה של ישראל בעולם, שלצערי את שותפה לו. המינויים החדשים של ממשל ביידן, מבשרים על צעדים בעתיד נגד ישראל. כמה עצוב, שיהיו לך עתה רגעים של נחת מהפגיעה בישראל. אנו נמשיך להוקיר את הנשיא דונלד טראמפ ואת אהבתו לישראל.

      מחק
    4. בלפור ידידי,
      צר לי שהקיבעון והעיוורון שולטים בך עד כדי כך שנדמה לך מראש שאתה יודע את זהותי. אינני יהודיה אמריקאית אלא ישראלי יליד פתח תקווה , אם המושבות, סרן (מיל.) בצה"ל. אין בכוונתי להכנס לדיון על אי המוסריות שבכיבוש ובשליטה על עם אחר לא רק משום שידוע לי שהימין הישראלי בז לשיקולים מוסריים אלא בעיקר משום שדעתי בנושא התגבשה בשטח, לא כתוצאה מעיון פילוסופי מופשט. את רוב שירותי הצבאי בסדיר, בקבע ובמילואים עשיתי בשטחי הגדה המערבית הכבושה ובמו עיני ראיתי את מה שהציבור בישראל עדין מתקשה לעכל: את ההטרדות, ההצקות וההתעללויות של חיילי צה"ל והמתנחלים כלפי איכרים קשישים, נשים (כולל נשים הרות) וילדים. אני רואה בכל מי שמחזק את ידי מדינת ישראל להמשיך את תמיכתה העקרונית והמעשית במציאות זו כאנטי-ישראלי, שכן הכיבוש משחית ומדרדר את מדינת ישראל מבפנים, ומקעקע את אושיות הדמוקרטיה והשלטון ולראייה הממשלה הנוכחית והעומד בראשה שנאשם במעשי שחיתות מסמרי שיער ובעזות מיצחו אינו חושש להמשיך ולאחוז בקרנות המזבח. אני מוחה על ניסיונך לדבר בשם כלל הציבור בישראל כשאתה נוקט בגוף ראשון רבים כאילו כלל הציבור מסכים עם עמדותיך. אתה מייצג גישה שמקדשת את "שלמות" הארץ על פני כבוד האדם והחוק הבינלאומי. לדעתי אין נזק גדול מזה למדינת ישראל. אשר לאמנת אש"ף והחמא"ס - הרי ניתן באותה מידה לטעון שיחסו של המקרא לכנענים דומה שנאמר:וְהִכִּיתָם הַחֲרֵם תַּחֲרִים אֹתָם לֹא תִכְרֹת לָהֶם בְּרִית וְלֹא תְחָנֵּם (דברים, ז, ב) - והרי רבים מאיתנו מתבססים על התנ"ך כעל "הקושאן בטאבו" המהווה אסמכתא לזכותו ההיסטורית של עם ישראל על ארץ ישראל. נמצאנו למדים שאיננו שונים מן הפלסטינים בענין זה. מי שמנסה להתחבר למציאות הפוליטית בפיכחון וללא כניעה לדמגוגיה מבין אל נכון ש"אמנות לאומיות" לחוד - ואילוצי המציאות לחוד. איננו חיים מפיהם של אש"ף וחמא"ס ואל לנו לצפות שהם יחיו מפינו. הצורך בפשרה נובע מתוך ידיעה ברורה שהפלסטינים הם שכנינו ולא יעלמו גם אם נוסיף להתעלל ולדכא אותם עוד שנים רבות. רק להזכירך: לא ארתור ג'יימס בלפור שעל שמו נקראת ולא תיאודור הרצל שעל שמו נקרא אחיך ואפילו לא זאב ז'בוטינסקי לא העלו בדעתם טיהור אתני של א"י בשום צורה שהיא. הציונות המדינית וגם זו המעשית מבית מדרשם של ברל כצנלסון גרסה שיש לחתור לפשרה ולחלוקת הארץ. גם אם הפלסטינים התפתו לאופורטוניסטים הקיצוניים שביניהם בעבר ובעיקבות זאת גרסו "כולה שלי" הרי שכישלונותיהם ההיסטוריים והחורבן שהמיטו על עמם מלמדים שאם נלך בדרך זאת - גורלנו לא יהיה שונה. אם כל מה שיש לך להציע בחזונך למדינת ישראל, לילדינו ולנכדינו זה להיות "מוצב קדמי" ניצחי - הרי שאתה שלא מדעת עוזר לשוחרי רעתנו.
      אני גם תמה שאתה ודומיך מתעלמים בעליל מן העובדה שמנין נכבד מבין תומכיו של טראמפ כולל אנטישמים מוצהרים וניאו-נאצים קולניים. אם הכתובות על בגדי האספסוף הזה שהרים את ידו על ליבה של הדמוקרטיה האמריקנית בנוסח "אין די בששה מליונים" או "מחנה אושוויץ" בנוסף על ה TOTTENKOPF הלא היא הגולגולת סימלו הטמא של האס. אס. - לא גרמו לך להרהר חרטה על התפעלותך העיוורת מטראמפ שלא לדבר על סירובו במצח נחושה לגנות את הניאו-נאצים שרצחו מפגינה בשארלוטסוויל - הרי שעיוורנך וקיבעונך השחיתו את מחשבתך ודעתך ל"ע התבלעה עליך. טראמפ גרם למדינת ישראל נזק היסטורי שכן השנאה כלפיה וכלפי מעעליה בעולם רק גוברת וכבר ראינו לאן הביאה את עם ישראל הגישה של "עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב". כשלא מתחשבים בגויים - הם לא מתחשבים בך. כך דרכו של עולם ומוטב שתיטול קורה מבין עיניך.כל מי שנקט בדרך של "טוב או רע - זאת ארצי" מצא עצמו במוקדם או במאוחר, במגרש הגרוטאות של ההיסטוריה.

      מחק

    5. לויקי, שלום.
      עכשיו אנו לאחר נפילת המסכות.
      מכל הדוברים קודם, הייתי היחיד שהופיע בזהות גלויה ומוכרת, ואתה מתייחס לזה בגלוי ( פרטים עליי בערך ב'ויקיפדיה'). התגובה שלך אליי בשם הטענה שאני חי בזכות "תרומותיהם ונדבת לבם" של יהודי ארה"ב, ושבלעדי זה "מדינת ישראל לא הייתה מתקיימת", תייגה אותך כיהודי/ה אמריקאי/ת.
      כרגע, הדברים ברורים יותר: נחשפה זהותך הגיאוגרפית (פתח תקוה) וכן זהותך הפוליטית ( 'שוברים שתיקה', 'בצלם'). זהותי הייתה ידועה, וזהותך עמומה, כך שלא היה זה קיבעון ולא עיוורון. אני מיומן בקריאת טקסט.
      אתה מתעלם מאמנת אש"ף והחמאס, ובעקבות ההתייחסות שלי לאמירה של שתי 'אמנות' אלה, אתה מחזיר אותנו לימים של כיבוש כנען ( נו, באמת).
      אתה לועג להיצמדות לתנ"ך ולקושאן, ואני מציע לך כמיומן בפוליטיקה בינלאומית לצאת ולברר מה מקומו של התנ"ך בשיבתנו לכאן לאחר 1878 שנים של גלות ( קרא, למשל, את הצהרת בלפור, נוסח המנדט, הפרוטוקולים של ועדת פיל). בן גוריון אומר ב'וועדת פיל' (1936): "המנדט אינו התנ"ך שלנו, התנ"ך הוא המנדט שלנו". אם תחליט להתכחש לתנ"ך, נראה שתצטרך לארוז חפצים... הקמנו כאן וילה בג'ונגל בזכות התנ"ך. לא הייתה כל סיבה לשוב למולדת שלנו באיזור גיאו-פוליטי מסוכסך זה (מציע לך לקרוא את ספרה של ג'ואן פיטרס "מאז ומקדם".
      .
      השתתפתי בעבר בהיותי פעיל ציבור במפגשים של סופרים ישראלים ופלשתינאים גם בארץ, וגם במשלחת של סופרים למרסיי (שם נערך דו-שיח בתיווך המרכז הים תיכוני). אתה מייחס לפלשתינאים נכונות לפשרה ולחלוקת הארץ. האמת היא שהם לא החמיצו הזדמנות להחמיץ הזדמנות, וצפוי לך מפח נפש כשתתפכח ותגלה מה הם רוצים באמת.
      המחלוקת בינך וביני עמוקה מאוד, ולא נגשר עליה כאן בבלוג עונג שבת.
      .
      הוויכוח כאן החל בשל אמירתו של בעל הבלוג, פרופ' דויד אסף, שהתבטא כלפי טראמפ ללא כבוד וללא נימוס (למרות שכך הגדירה את דבריו אחת הכותבות כאן), וחכמינו אמרו: "כבודו של מלך אינו מחול". חכמינו אמרו גם "במקום שאין אנשים השתדל להיות איש", ולכן העזתי לבטא עמדתי כלפי טראמפ, בבלוג של דויד אסף.
      למרות כל הנימוקים העובדתיים שהבאתי, אתה דבק בשנאתך לנשיא דונלד טראמפ, וממשיך בתיוג המכוער שלו, ללא שום מילת זכות. לא אחזור על כל נימוקיי, אך אני מזכיר שוב שמאז הקמת מדינתנו (1948), סמוך למועד לידתי, היה הנשיא טראמפ הנשיא ה-13 של ארה"ב, והוא עולה במעשיו כלפי העם היהודי ומדינת ישראל על כל הנשיאים שקדמו לו. ראה פירוט במכתבי הקודם. אני לוקאל- פטריוט, ובאהדתי לטראמפ ולמעשיו, אני אכן מייצג את רוב הציבור בישראל.
      דווקא משום שגם אתה וגם אני מאמינים בדרך הדמוקרטית, אני סבור שההכרעה בין דרכך ובין דרכי תהיה במישור הדמוקרטי בלבד.
      על פי השקפתי, העם היהודי איבד פעמיים את ביתו ואת ריבונותו בשל מחלוקות פנימיות. הציונות חזרה על המודל של "שיבת ציון" בימי בית שני והצליחה להשיב את העם היהודי לכאן בדורנו, ואין תקדים היסטורי אחר של עם ששב אל מולדתו.
      אנו חיים כאן היום לא רק כדי לשמור על התרבות העברית ועל הזמר העברי, אלא גם כדי לשמור על ביתנו הלאומי.
      הבית הזה הוא הבית האחרון, ואם לא נדע לשמור עליו, הדורות הבאים לא יסלחו לנו על כך..

      מחק
  18. בלפור חביבי,
    אני רק יכול להצר על תגובה זחוחת דעת ויומרנית הכוללת הכרזות של נחתום המעיד על עיסתו המגובבת בהכרזות כגון "אני מיומן בקריאת טקסטים" ו"אני מיומן בפוליטיקה הבינלאומית". תגובה שכזאת בלפור ידידי באמת שאינה מכבדת את בעליה.הבנת הנקרא שלך לצערי מוטלת בספק הואיל ואין שום שמץ של לעג לתנ"ך בתגובתי. הראיתי לך שהתנ"ך כולל בספרי דברים ויהושע טקסטים שמתחרים באמנות של אש"ף וחמא"ס בשלילת זכות קיומו של האחר בארץ הזאת. אבל למזלנו התנ"ך כולל גם את חזונם של נביאי ישראל, והללו לא חששו להוכיח את החוטאים והמחטיאים בעם ישראל לדורותיו וגם חזו שיקומו כאלה גם בעתיד. הימין הישראלי השוגה באשליות של "כוחי ועוצם ידי עשו לי כל אלה" מוכיח שחזונם, לדאבון לב, התגשם בזמן הזה. דבריו הנכוחים של הנביא יחזקאל מיועדים לכל מי שתומך בממשלת הזדון הנוכחית, למתנחלים חומסי האדמה שעולים לעם ישראל בדם רב ובדמים מרובים, לחרדים שעוברים על "לא תעמוד על דם רעך" - ולשאר הנוהים אחרי מושחתים כגון טראמפ הפשיסט המגאלומאן ונתניהו רודף השמלות הנאשם בקבלת שוחד: וַיְהִי דְבַר יְהוָה אֵלַי לֵאמֹר: בֶּן אָדָם יֹשְׁבֵי הֶחֳרָבוֹת הָאֵלֶּה עַל אַדְמַת יִשְׂרָאֵל אֹמְרִים לֵאמֹר אֶחָד הָיָה אַבְרָהָם וַיִּירַשׁ אֶת הָאָרֶץ וַאֲנַחְנוּ רַבִּים לָנוּ נִתְּנָה הָאָרֶץ לְמוֹרָשָׁה. לָכֵן אֱמֹר אֲלֵיהֶם כֹּה אָמַר אֲדֹנָי יְהֹוִה עַל הַדָּם תֹּאכֵלוּ וְעֵינֵכֶם תִּשְׂאוּ אֶל גִּלּוּלֵיכֶם וְדָם תִּשְׁפֹּכוּ וְהָאָרֶץ תִּירָשׁוּ? עֲמַדְתֶּם עַל חַרְבְּכֶם עֲשִׂיתֶן תּוֹעֵבָה וְאִישׁ אֶת אֵשֶׁת רֵעֵהוּ טִמֵּאתֶם וְהָאָרֶץ תִּירָשׁוּ? ( וַיְהִי דְבַר יְהוָה אֵלַי לֵאמֹר. כד בֶּן אָדָם יֹשְׁבֵי הֶחֳרָבוֹת הָאֵלֶּה עַל אַדְמַת יִשְׂרָאֵל אֹמְרִים לֵאמֹר אֶחָד הָיָה אַבְרָהָם וַיִּירַשׁ אֶת הָאָרֶץ וַאֲנַחְנוּ רַבִּים לָנוּ נִתְּנָה הָאָרֶץ לְמוֹרָשָׁה.לָכֵן אֱמֹר אֲלֵיהֶם: כֹּה אָמַר אֲדֹנָי יְהֹוִה עַל הַדָּם תֹּאכֵלוּ וְעֵינֵכֶם תִּשְׂאוּ אֶל גִּלּוּלֵיכֶם וְדָם תִּשְׁפֹּכוּ וְהָאָרֶץ תִּירָשׁוּ. כו עֲמַדְתֶּם עַל חַרְבְּכֶם עֲשִׂיתֶן תּוֹעֵבָה וְאִישׁ אֶת אֵשֶׁת רֵעֵהוּ טִמֵּאתֶם וְהָאָרֶץ תִּירָשׁוּ? (יחזקאל לג כג-כה)

    השבמחק
    תשובות
    1. בלפור חקק וויקישמוז היקרים,
      דומני שעמדותיכם הוהברו היטב. אם נשארו עוד זוויות שלא כיסיתם אני מציע שתיפגשו אחרי הסגר ועל כוס קפה תלבנו אותן. בשלב זה אני נועל את הדיון. חן חן.

      מחק

הזינו את תגובתכם בחלון התגובות. אחר כך פתחו את הלשונית 'הגב בתור:', לחצו על 'שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם (אין צורך למלא 'כתובת אתר'). נא רשמו שם אמיתי (מה יש להסתיר?) או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי' אם לא הצלחתם להתגבר על הבעיה – רשמו את השם בתוך התגובה.
לבקשה 'הוכח שאינך רובוט' הקליקו על העיגול ואז 'פרסם' – זהו.
מגיבים שאינם מצליחים להעלות את תגובתם מוזמנים לכתוב אליי ישירות ואני אפרסם את דבריהם.
תגובות לפוסטים ישנים מועברות לאישור ולפיכך ייתכן שיהוי בפרסומן.
תגובות שאינן מכבדות את בעליהן ואינן תורמות לדיון – תוסרנה.