יום רביעי, 9 באוקטובר 2024

מי זאת פינק? לזכרה של ענבר היימן

צילומים: טל סגל

מאת טל סגל

אחת מחטופות פסטיבל הנובה הייתה ענבר היימן, בת 27 מחיפה, סטודנטית לעיצוב בלימודי תקשורת חזותית (2023-1996). 

מחזירים את ענבר

כשהחלה ההתקפה הרצחנית של מחבלי חמאס הסתתרה ענבר מתחת לבמה, ואחרי כן בין השיחים באזור. היא נחטפה על גבי אופנוע ו-71 ימים מאוחר יותר פורסם דבר מותה בשבי. גופתה עדיין בידי רוצחיה.

ענבר 'זכתה' בפרסום נוסף ובלתי מחמיא: ארבעה ימים אחרי החטיפה דרש בעל הבית שבו גרה ענבר בשכירות תשלום של 1,250 שקל תוך שאיים בפנייה לעֲרֵבִים ובפינוי הדירה.

ענבר הייתה מוזיקאית מחוננת, אך גם אמנית גרפיטי. כדרכם של אומני גרפיטי גם היא פעלה תחת כינוי, 'פינק'. בשולי שוק הכרמל בתל אביב נמצאת אחת העבודות שלה, מי שיתאמץ יוכל לזהות את האותיות PINK בכתום, והשם INBAR בצד שמאל למעלה.

לאחר חטיפתה, נרתמו חבריה ומילאו את הארץ בכתובות הקוראות לשחרורה.

גרפיטי בקרית המלאכה, תל אביב

גרפיטי ברעננה

כתובת באורך של כמעט 300 מטר צויירה כבר ביום ה-13 למלחמה לאורך כביש 471, ליד מחלף קרית אונו. הצבעים נתרמו על ידי חברת טמבור, שאף הוסיפה למניפת הצבעים שלה צבע מיוחד לזיכרה, ורוד כמובן. הצבע נקרא PINK – Inbar's Signature Color 1996A. 1996 היא שנת הולדתה של ענבר.

 

גם חברת הביגוד 'זהקוסמי' נרתמה למבצע ועיצבה קולקציה של חולצות תחת הכותרת Free Pink, ההכנסות נועדו למימון הקמפיין לשחרורה. אך למרבית האסון זה היה מאוחר מדי...

Free Pink

יהי זכרה ברוך יחד עם שאר הנרצחים והנופלים.

______________________________________________

טל סגל הוא מורה דרך ומומחה לגרפיטי  tal.segal2@gmail.com


5 תגובות:

  1. אני מתגעגעת אלייך

    השבמחק
  2. כמורה דרך המוביל קבוצות מטיילים בכל הארץ (אופ'ס נגמרה הארץ ...) ביקשו ממני מטיילי סיור גרפטי בתל אביב ומכיון שאיני שולט בחומר "חיברתי " אותם לטל והוא יש לו תנאים 1. קבוצות קטנות ומכשירי שמע ... לטענתו אנו נמצאים סזמן הטיול במקומות הומה כלי רכב ואדם ורעש סביבתי ואם לא יהיו כל אלו הטיול יאבד ולא ישמע ולא יראה לכל המשתתפים בו , חשבתי שיש משהו מוגזם בדרישות וכשהגיע יום הסיור הבנתי כמה הוא צדק תענוג לשמוע מי שיודע לקשר ולרדת לרזולציות פשוט תענוג אישית נהנתי מכל רגע בשעתיים +שהיינו איתך טל , ועל כך תודה גדולה ...

    השבמחק
  3. קיבלתי מספר רב של תגובות אישיות למייל. מאחת מהן למדתי שבהחיפה, בגן האם, יש ציור מרגש של אומן בשם בנצי ברופמן שמצייר את ענבר מציירת את עצמה. תודה לכל המשיבים.

    השבמחק

הזינו את תגובתכם בחלון התגובות. אחר כך פתחו את הלשונית 'הגב בתור:', לחצו על 'שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם (אין צורך למלא 'כתובת אתר'). נא רשמו שם אמיתי (מה יש להסתיר?) או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי' אם לא הצלחתם להתגבר על הבעיה – רשמו את השם בתוך התגובה.
לבקשה 'הוכח שאינך רובוט' הקליקו על העיגול ואז 'פרסם' – זהו.
מגיבים שאינם מצליחים להעלות את תגובתם מוזמנים לכתוב אליי ישירות ואני אפרסם את דבריהם.
התגובות מועברות לאישור ולפיכך ייתכן שיהוי בפרסומן.
תגובות שאינן מכבדות את בעליהן ואינן תורמות לדיון – תוסרנה.