א. כִּמְעָט כִּסְדֹם הָיִינוּ
![]() |
צילום: נדב בירן |
אני לא חושב שמדובר במוצר חדש, ובכל זאת ראוי להציגו ברבים. נכון שלפי התנ"ך סדום שכנה בכיכר הירדן, כלומר אזור ים המלח, אבל בכל זאת שמה הפך סמל לרשעות ולאכזריות, ובשפתנו יש מטבעות לשון כמו 'סדום ועמורה', 'מיטת סדום' ו'מידת סדום', 'מעשה סדום' ועוד.
באוזניים שלי, סדומית לא נשמעת הדבר הכי מזמין.
![]() |
צילום: גונן זיק |
ג. הודו לה' כי טוב
![]() |
צילום: מנחם קרן |
אני לא יודע אם מדובר במוצר חדש או שכבר שנים הוא שוכב במקפיאים ולא שמנו לב לשגיאה המביכה.
ובכן, אין כזה דבר הוֹדִיוֹת. יש תרנגולי הודו ממין זכר וממין נקבה (תרנגולות הודו).
כל זה עוד לפני שאמרנו שהשם 'הודו' מקורו בשיבוש (בהודו, אגב, קוראים לתרנגול זה 'פרואני', כי לדעתם מקורו בפרו). מי שבאמת רוצה לדעת למה תרנגול שמקורו בכלל במקסיקו נקרא 'הודו' (ביידיש: אינדיק), או 'טורקי' (באנגלית), ימצא תשובה זריזה כאן.
ד. חלזונות מקוריאה
![]() |
צילום: איתמר לויתן |
אין לי מושג מה זה ומה כוללת ה'סדרה', אני משער שמדובר בקרמים כלשהם, אבל למרות הרישיון של משרד הבריאות החלזונות האלה לא נשמעים לי כשרים במיוחד. מה יגידו במשרד לענייני דתות? מותר להתמרח עם חלזונות? ומה אם ייכנס קצת לפה?
ידידי איתמר וכסלר סידר את זה בקלות...
ה. מבצע ברמי לוי
עד כמה אפשר לעבוד על אנשים?
אם תשאלו את אנשי השיווק של מרכולי רמי לוי, תשובתם תהיה מן הסתם עד קץ כל הדורות, תמיד ובכל דבר.
הנה כך מגדירים מחדש את מקצוע הליבה 'חשבון'.
![]() |
צילום: יאיר פז |
חחחחחח
השבמחקבענין השום, הטמטום שלהם [יחידה עולה 3.30, שלוש יחידות - 9.90] כנראה לא ממש משפיע על אלה שקונים. אבל רמי לוי, זו אופרה אחרת לגמרי לענ"ד. כף רגלי לא תדרוך במקום הזה, גם יהיה הכי זול בעולם. איכס פיכס.
כך גם מזריעים פרות כידוע. אין לי מושג מתי בפעם האחרונה פרה חולבת זכתה למפגש מיני עם פר. [שוורים כידוע הם פרים מסורסים שנועדו לחיי עמל קשים מאוד בשדות]
לגבי החלזונות, אני יותר מעודכן ממך. לפני כשלוש או ארבע שנים התגלה שיש לחזלונות בגופם חומרים המועילים לעור הפנים. כנראה שהקוריאנים טובים מאחרים [אצל הצרפתים הם מזון גורמה, בעבר שמש גופם המרוסק כצבע] לגבי החרדים - עד אשר איזו גברת או אדון יפנו לרב, הסוגייה לא תעלה.
עצוב ממש לדעת ש"סדום" כבר אינה מושג שלילי. מושג הממצה פשע, אלימות, אלימות מינית, סטיות אלא רק חומרים לקוסמטיקה או לבריאות.מיניות
בכל מארז יש 4 ראשי שום, מכאן שהרביעי ניתן בחינם.
מחק"מלח סדומית" מופיע בתלמוד, ויש עליו אפילו ערך https://he.wikipedia.org/wiki/מלח_סדומית
השבמחקאני לא יודע מתי התפללת שחרית או מנחה לאחרונה. מניח שלא ב-1939 כמו חיים גראדה אבל בטח די מזמן, אחרת ודאי היית זוכר את 'מלח סדומית' מ'פיטום הקטורת'. התואר 'סדומית' הוא תמים וגיאוגרפי לחלוטין, ובא לציין שמדובר במלח שהגיע מאזור סדום הסמוך לים המלח.
השבמחקהעובדה שמלח סדומית נזכר ב'פיטום הקטורת' לא הופכת אותו לאטרקטיבי. אזכיר לך, מר כרשינה, שבפיטום הקטורת מופיעים גם 'מי רגליים'. נו? נראה לך שאפשר למכור שתן בצנצנת ולהסתמך על פיטום הקטורת...
מחקקרא נא מאמר מאלף של פרופ' זהר עמר על הציפורן ועל בורית כרשינה - בקטורת,
מחקותבין מהי הציפורן ולשם מה משתמשים במי רגליים בהכנת הציפורן:
https://www.makorrishon.co.il/news/421043/
לדוד, לגבי מי הרגליים. שפיל לסופו של מקרא... בטוחני שאתה יודע, אבל למה לקלקל עקיצה קטנה?
מחקיש גם "תפוח סדום" השם העממי לעץ עם פירות דמויי התפוח הצומח באזור יםהמלח והערבה
מחקהאם הפעולה של המסת מלח סדומית במים מוגדרת כמעשה סדום?
השבמחקקהל היעד של השעון המעורר "עם מיטב שירי הרגש" הוא תמוה משהו.
השבמחקהזמר - משתייך לציבור החרדי וכנראה שלא ממש מוכָּר או מוכֵר מחוצה לו. מאידך, כמשתמע מהגדרת כינויו של הציבור הזה, ההקפדה על ההלכה היא נר לרגליו.
ההלכה, מכל מקום, אינה רואה בעין יפה קימה לקול שירים וניגונים בימינו אנו.
כמובא במסכת גיטין (תוס' ז ע"א), יהודי לא אמור להראות שמחה יתירה עד כדי כך בזמן בו מצבו של העם היהודי ירוד למדי, מאז נחרב בית המקדש. סוג של סולידריות לאומית.
כך שלא ברור מי בדיוק אמור לקנות את זה. אולי מדובר בגימיק שיווקי מסוגת קבלת האחר והשונה שהתברכו בה כידוע קוראי הבלוג?
Exurge Bagatze, et iudica causam tuam!
מחקוגם -
Etiam stultus qui taket, sapiens
habetur
(גם אוויל מחריש חכם ייחשב
נדצ"ל "tacet"
מחקExurge Bagatze, et iudica causam tuam!
ברשימה של אגי משעול על נפלאות השפה, היא מספרת שבזמן עצירה ברמזור אדום, בשעת בהייה, נתקלו עיניה בכתובת אדומה מרוחה של שמשת אטליז: "הודיות מוכשרות בלי ראש". היא נהנתה - וגם אנחנו - מהדו-משמעות המצחיקה של המשפט...
השבמחק(בספר "מאין נחלתי את שירי" בעריכתה של רות קרטון בלום, עמ' 54)
גיאוגרפיה היא ענין של פורנוגרפיה?
השבמחקכילד שגדל בערבה ראינו בסדום מפעל המפרנס בכבוד חלק מהורינו והבנו את חשיבותו הציונית. ההורים לא עבדו ב"מפעלי ים המלח" אלא בסדום. ובשיר על בית הערבה עוברים לסדום. ובן-עזר כותב על אנשי סדום. ולמרות שהכרנו את אשת לוט לגמרי אישית לא הכרנו בכלל את המונח הנוצרי "סדומאי". גם בבתי המשפט דיברו פשוט על משכב זכר. כנראה "מלח סדומית" צורב רק למי שתרבותו הלשונית מעוגנת בעולם הנוצרי-אנגלוסקסי או ברובד מסוים וצר למדי של היהדות הדתית.
ובדומה לכך, התחמקות האמרגנים מהזמנה ל"מופע רוק בגיהנום", כלומר בבריכת הסולטן. וגם הר מונתר הוא כנראה היחיד בארץ שעדיין מכונה בשמו הערבי בפי המטיילים כדי לא לומר "אני הולך היום לעזאזל".
מסופר על אחד מראשי הישיבות הירושלמיות בדור הקודם שבירך ידיד שלו שזכה לאות "יקיר ירושלים" בטעלעגראממא בת שתי מילים: "לך לעזאזל".
מחקוהמבין יבין.
(אותו ידיד - הבין - ונהנה ביותר)
Exurge Bagatze, et iudica causam tuam!
והעזאזל זה שטחי A או שטחי B, בשטחים הכבושים?
מחקEtiam stultus qui tacet sapiens habetur
Et tu, stulte?
מחקמיקומו של הר העזאזל משתנה בין השיטות לזיהויו. ג'בל מונתר הוא לא הזיהוי היחיד.
פרופ' יהודה אליצור זיהה אותו סמוך לאבו דיס, ואילו הרב-החוקר משה אליצור טען שמיקומו הוא באזור גבעת זאב של היום. בקיצור, יש לך הרבה לאן ללכת, בשעת הצורך.
Exurge Bagatze, et iudica causam tuam!
אכן ירושלים וסביבותיה מעניינות -
השבמחקג'בל מונטר/מבצר הורקניה, למי שמבקש ללכת לעזאזל. גיא בן הינום למי שמבקש ללכת לגיהנום, ודרך עזה ובית ראש הממשלה למי שמבקש ללכת לעזה
Etiam stultus qui tacet sapiens habetur