יום ראשון, 29 ביוני 2014

רשימת שינדלר: נדל"ן בניחוח צרפתי

'תצפית רומנטית על שקיעה באווירה צרפתית'

אוסקר שינדלר היה תעשיין גרמני ונאצי שנוי במחלוקת, שזכה לתואר 'חסיד אומות העולם' בזכות פרויקט נועז של הצלת עובדיו היהודים בגטו קרקוב. פעילותו הונצחה בסרטו היפה והמרגש של סטיבן שפילברג 'רשימת שינדלר' (1993), ומאז שמו של שינדלר מפורסם בכל העולם.

קברו של אוסקר שינדלר בבית הקברות הקתולי בהר ציון (מקור: ויקיפדיה)

שינדלר, שנפטר בשנת 1974, לא זכה ליהנות מתהילת הסרט, אך יש כאלה שנהנים בשמו.

הנה למשל חברת הנדל"ן 'אלמוגים' הקימה מגדלים רבי קומות בחיפה ועתה, כשהסתיימה הבנייה, היא משווקת אותם כ'פרויקט אוסקר שינדלר 3'.



אי אפשר שלא להתפעל מן הארומה הצרפתית הפלצנית והפרובינציאלית שאופפת את הפרויקט. שימו לב לא רק ל'תצפית הרומנטית על השקיעה באווירה צרפתית!' (מה זו בכלל 'שקיעה באווירה צרפתית'?), ולא רק ל'מטעמים בניחוח צרפתי' (רוגאלאך דמויי קרואסון?), שהבטיחו המארגנים, אלא במיוחד ל'מוזיקת סנשונים אותנטית'.

'סנשונים' כאלה אפילו אדית פיאף וז'ורז' ברסנס לא ידעו לשיר.

הקומפניון דה לה סאנשון

תודה לעפרה פרי

12 תגובות:

  1. דומה שכוונת הכתוב שהאירוע הוא באוירה צרפתית, לא השקיעה....

    השבמחק
    תשובות
    1. ותמה אנוכי אם "האוירה הצרפתית" עליה מרמז "דורון" כוללת גם "נשיקה צרפתית" עם "שמפניה צרפתית" ממחוז אלזס (צרפתי-גרמני) שם ניתן בהינף עין אחת לראות ,שקיעה צרפתית" וגם "גרמנית"

      מחק
  2. נכון שאתה יודע ש"אוסקר שינדלר 3" היא הכתובת של הבניין?

    השבמחק
    תשובות
    1. שיחלקו שם סשק עם השמעת הסנשוונים.
      דוחה ברמות על!!

      מחק
  3. האמת היא שמי שלא שיווק בחייו פרויקט, מוצר או שירות - ולו בשקל אחד - אינו יודע עד כמה קשה הדבר. אני לא מקנא במנהלי הפרויקט שעשו טעויות מגוחכות ופתטיות אבל נראה את כל הכותבים המתחכמים משווקים משהו ב"עולי הגרדום", "קדושי השואה" או שאר שמות שהרשות המקומית קבעה על בסיס פיגועים, שואה, מלחמות או חללי צה"ל. מדינה בלתי אפשרית.

    השבמחק
  4. קראתי שוב ושוב את התגובה האחרונה הקובלת על כך שהבלוג לועג בפומבי לפרויקט בניה פרטי, הנמצא בתהליך ואשר איתרע מזלו והוא נמצא ברחוב אוסקר שינדלר (במקרה נשוא הבלוג).
    מובן כי השגיאות אמנם שגיאות והקונספט השיווקי נראה סר טעם. אבל בסוף כל זה שייך למישהו אשר מסכן בו הרבה מאד כסף ותדמית. אני מודה שגם אצלי הגיחוך הפומבי הזה מעורר אי נוחות גדולה מאד. זה לא המקרה של שלט שהוצב ע"י רשות ציבורית ברשלנות מקוממת או בטיפשות מייאשת.

    השבמחק
    תשובות
    1. לקוח של בנק העושק את לקוחותיויום שישי, 04 יולי, 2014

      ראה מה שכתבת : "פרוייקט בניה פרטי" ואח"כ "אשר איתרע מזלו והוא נמצא ברחוב (עם שם מסויים).". רק אתמול התבשר העולם כולו שבעיר לוד חונכים רחוב על שמו של בנק (לא אעשה פרסומת לבנק הזה כמו לא לבנקים אחרים, העושקים את לקוחותיהם ובד בבד 'מצ'פרים' את המנהל בסכומים אדירים), אז מה אם ייבנו פרוייקט מסויים ויקראו לו על שם אותו בנק רק בשל העובדה שהוא נמצא באותו רחוב הנקרא על שמו של בנק---בישראל 2014 שוברים שיאים של טיפשות, אוילות ועוול.

      מחק
    2. גם אני ראיתי את הרחוב על שם בנק מט"ל (מזרחי טפחות לוד) בעיר לוד. אכן, קריאת שמות ברשות מקומית זה דבר בעל רגישות. תאר לך שאתה גר ברחוב "סביון" או כל שם אופטימי אחר ובהינף קולמוס מחליטים לקרוא לו על שם מלחמה, מבצע או ספיח מהשואה. מישהו שואל את הדיירים בכלל? אבל אני מבין שההתרעמות היתה בעיקר על החרות שנטל לעצמו הבלוג (המאד מכובד) ללעוג לפרויקט פרטי בגלל אווירה צרפתית ובגלל סנשונים אויליים. הקישור לשם הרחוב מאולץ לגמרי.

      מחק
  5. טעם רע הוא טעם רע ושום תירוץ שיווקי, כלכלי או אחר - לא מצדיק זאת.
    השיווק הפתאטי, ההיתלות בנוצץ הזר - יפגוש מן הסתם רוכשים פוטנציאליים שמתהדרים במכוניות יוקרה, מותגי יוקרה ושכאלה...

    השבמחק
  6. ועדיין - טעם רע, מעטה נובורישי ושאר פגמים רעים, לא מצדיקים בעיני לעג וגיחוך פומבי - בוטה למדי - לפרויקט פרטי.

    השבמחק
  7. אני נפגשתי עם מזכירתו היהודיה שתקתקה את הרשימה המפורסמת שגרה כעת בהרצליה בבית אבות אשה כבת 96 פעלתנית קוראת עיתון יומיום מח צלול ממש מדהים

    השבמחק

הזינו את תגובתכם בחלון התגובות. אחר כך פתחו את הלשונית 'הגב בתור:', לחצו על 'שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם (אין צורך למלא 'כתובת אתר'). נא רשמו שם אמיתי (מה יש להסתיר?) או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי' אם לא הצלחתם להתגבר על הבעיה – רשמו את השם בתוך התגובה.
לבקשה 'הוכח שאינך רובוט' הקליקו על העיגול ואז 'פרסם' – זהו.
מגיבים שאינם מצליחים להעלות את תגובתם מוזמנים לכתוב אליי ישירות ואני אפרסם את דבריהם.
תגובות לפוסטים ישנים מועברות לאישור ולפיכך ייתכן שיהוי בפרסומן.
תגובות שאינן מכבדות את בעליהן ואינן תורמות לדיון – תוסרנה.