יום רביעי, 22 במרץ 2017

פרנסות של יהודים: אקדמאים במצוקה; דגים במים; עמדת נדבות

א. אקדמאים במצוקה

את הפוסט הזה אני מקדיש לרבים מחבריי ועמיתי.

ובכן, אנשי אקדמיה מתוסכלים, דוקטורנטים לחוצים, מסטרנטים לפני הגשה וסטודנטים לפני בחינה – סוף סוף נמצא הפתרון למצוקתכם, והוא פשוט ממה שחשבתם.

צילום: דוד אסף

ב. דגים חיים במים

במרכז רמת ספיר שבחיפה צולם השילוט המופלא הזה, כנראה על גבי אקווריום נייד. התעמקות לשונית בתוכנו של השלט עשויה להוביל למקומות בלתי צפויים.

למשל, רק אצלנו דגים חיים במים, אבל אצל אחרים הם מתים במים.

או, רק אצלנו דגים חיים במים, אבל אצל אחרים הם חיים בנוזלים אחרים (מיץ, רוטב) או בכל מיני צורות קיום אחרות.

צילום: בצלאל ארליך (תודה לרעות ברוש) 

ג. שנור דור שלישי

כתב לי אריה הניג:

השבוע ראיתי באוהל הקבר של רבי אלימלך בליז'נסק שבפולין שיטה חדשה של שנור. 

שנור דור 1 – השנורר טורח ומקבץ נדבות מדלת לדלת.

שנור דור 2 – השנורר מפעיל טלפנים וטלפניות שמתקשרים אלינו הבייתה ומבקשים את פרטי כרטיס האשראי.

שנור דור 3 – השנורר מפעיל אותנו. צדקה בשירות עצמי...




16 תגובות:

  1. הפטנט הזה של תרומות בכרטיס אשראי אינו חדש: לפני חמש שנים הייתי עם קבוצה בקבר הרשב"י במירון. שם באחד השטיבלך (חדר בית כנסת קטן ובו ארון קודש וכסאות) היה כספומט נייד צמוד לפרוכת של ארון הקודש ועליו בקשה לתרומות כמובן - כלומר התורם מתקשר ישירות לקב"ה (תמורת סכום סמלי שהולך למשפחה נצרכת - משפחתו של השנורר ששם את הכספומט). שאלתי את הברסלברים שהיו שם מה זה הפטנט החדש הזה הם התחילו לגמגם ובשנה אחר כאשר שבתי לשם - הכספומט הזה נעלם. אין חדש תחת שמי השנור והמוח היהודי ימשיך להמציא לנו פטנטים.

    השבמחק
    תשובות
    1. צודק. אלא שכל הזכויות שמורות לכנסיה הקתולית וסחר האינדולגנציות שלה.פירוט התחבולות וההונאה ראה ב-95 התיזות של מרטין לותר.
      במחשבה שניה, אתה צודק לגמרי. ההמצאה היא שלנו, והתרומה ה"עיורת" בת 3100 בערך:
      שמואל א ב,יב וּבְנֵי עֵלִי, בְּנֵי בְלִיָּעַל: לֹא יָדְעוּ, אֶת-יְהוָה. א ב,יג וּמִשְׁפַּט הַכֹּהֲנִים, אֶת-הָעָם--כָּל-אִישׁ זֹבֵחַ זֶבַח, וּבָא נַעַר הַכֹּהֵן כְּבַשֵּׁל הַבָּשָׂר, וְהַמַּזְלֵג שְׁלֹשׁ הַשִּׁנַּיִם, בְּיָדוֹ. א ב,יד וְהִכָּה בַכִּיּוֹר אוֹ בַדּוּד, אוֹ בַקַּלַּחַת אוֹ בַפָּרוּר--כֹּל אֲשֶׁר יַעֲלֶה הַמַּזְלֵג, יִקַּח הַכֹּהֵן בּוֹ; כָּכָה יַעֲשׂוּ לְכָל-יִשְׂרָאֵל, הַבָּאִים שָׁם בְּשִׁלֹה.

      מחק
  2. דג חי הפך לשם נרדף לקרפיון, גם כשהוא קפוא. לפיכך דג חי במים הוא פשוט קרפיון במים.

    השבמחק
  3. הפטנט אינו חדש, וכיום הוא נפוץ מאד כמעט בכל בית כנסת חרדי ניתן למצוא מכשיר כזה בו ניתן לתרום כברירת מחדל לבית הכנסת או לקופת הצדקה המקומית, כשעם חיפוש ארגון ניתן לתרום למוסדות וארגונים רבים העובדים עם החברה שמפעילה את המכשיר
    וכמובן כרגיל יש כבר שתי חברות שמספקות את השירות [וטאבלטים] ומתחרות זו בזו

    השבמחק
  4. זה מה קוראים "צדקת אנשים מלומדה"

    השבמחק
  5. הבקורת גם בצבור החרדי על הכספומטים האלו, לא קטנה בכלל. חרדים הארד קור כמעט ולא מתייחסים לכך. הפיכת צדקה לאוטומט ושימוש בה כפטנט לסגולות נתונה לבקורת.

    השבמחק
  6. ויש גם דור רביעי: אפליקציה נחמדה...
    https://www.youtube.com/watch?v=moIpcnVy1ZM

    השבמחק
  7. מעניין אם יש כפתור "תרמתי בעבודה" (כמובן לאלו הרוצים להראות ליד המכשיר אבל לא לתרום...).
    ואם אין - יהיה. ותזכרו ששמעתם על זה לראשונה כאן.

    השבמחק
  8. ע.כ. מקופנהגן שראה את הקבצנית בפעולה בביקורו בעיה"ק תוה"באיום שישי, 24 מרץ, 2017

    קבצנות מודרנית--- מקובל להתייחס לקבצן כאל מי "צדיק ורע לו"- עד כאן לא חידשתי דבר. בירושלים עיר קדשנויושבת קבצנית, לאו דווקא לבושת בלואים, המנצלת את שפע הזמן העומד לרשותה ומרכלת בפלפון שלה. כאשר אותה קבצנית (אני משער שניתן לראותה גם היום מול היציאה מרחוב אגריפס לרחוב המלך (קינג) ג'ורג' החמישי)משתעממת והתרומות לא זורמות מהעוברים ושבים הרחמנים-בני-רחמנים היא מוציאה את הפלפון שלה ומדברת עם "אחיותיה" למקצוע ועם בני משפחתה המבקשים לדעת 'כיצד מתקדם איסוף התרומות'.

    השבמחק
  9. אין מה ״להתבייש״ בשיטה הזאת של אסוף כספים, כל מי שעוסק ב״שנור״ לאיזו מטרה שהיא משתמש בשיטת כרטיסי האשראי ואיני מתכוון דווקא למי שאנחנו קוראים להם חרדים או דתיים. בעולם החילוני זה עובד בדיוק באותה שיטה, הם באים לי לביתי וכבר לא מבקשים מזומנים אלא ״אך ורק״ בכרטיסי אשראי או בנק, או שעומדים בשוק או בקניון , או מפוצצים את המחשב שלך בבקשות לתרומות שתעביר להם ישירות מהמחשב שלך למחשב שלהם ועוד ועוד........למזלי אני הרבה פעמים חירש ועיוור וטורק להם את הדלת ובזה נגמר המשחק.

    השבמחק
    תשובות
    1. אל תלכו רחוק. אם תגלשו לסוף כל גיליון של 'עונג שבת', תמצאו הודעת שנור מנומסת, תוך הסבר שהעבודה על הבלוג רבה, וראוי לתרום לו.
      אז מה שמותר לקיסר, מותר גם לפשוטי עם.

      מחק
  10. אתם מפגרים שם, עם העמדה הענקית הזו. באירוע בו השתתפתי הגיע יהודי עם מסופון קטן, וכל אחד מהמסובים הושיט ידו לכיסו ושלף, העביר את הכרטיס במסופון והקיש סכום כראות עיניו וכרוחב לבו. ואז העביר את המסופון ליושב לצדו.

    השבמחק
  11. הכי טוב מבי"א ולהשומע ינעם והתורם ירומם וירגיש שעשה חסד עם מי שזקוק לחסד האמיתי ולא כל מיני שווינדלערס המצויים ברחובותנו.

    השבמחק
  12. לגבי הדג. משיקולי בריאות (או גם משיקולים נוספים) חל איסור על מכירת דגי מאכל חיים. על כן בעל העסק שהחליט לעשות "הבה נתחכמה לו" פרסם שאצלו הדגים (א) נמכרים חיים; ו(ב) הם נשמרים במים נקיים וטהורים, להבדיל כנראה, ממי בריכות, נהרות וימים.

    השבמחק
  13. אריה הניג לא היה צריך להרחיק נדוד עד ליז'ענסק, יש את העמדה הזו של נדרים פלוס בכל מוסד חרדי המכבד את עצמו.

    השבמחק
  14. באותה חנות דגים, ברמת ספיר בחיפה, היה תלוי שלט, שנמצא גם בחנויות דגים אחרות: "על פי דרישת משרד הבריאות, אין למכור דגים חיים אלא אם הם מתים"...

    השבמחק

הזינו את תגובתכם בחלון התגובות. אחר כך פתחו את הלשונית 'הגב בתור:', לחצו על 'שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם (אין צורך למלא 'כתובת אתר'). נא רשמו שם אמיתי (מה יש להסתיר?) או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי' אם לא הצלחתם להתגבר על הבעיה – רשמו את השם בתוך התגובה.
לבקשה 'הוכח שאינך רובוט' הקליקו על העיגול ואז 'פרסם' – זהו.
מגיבים שאינם מצליחים להעלות את תגובתם מוזמנים לכתוב אליי ישירות ואני אפרסם את דבריהם.
תגובות לפוסטים ישנים מועברות לאישור ולפיכך ייתכן שיהוי בפרסומן.
תגובות שאינן מכבדות את בעליהן ואינן תורמות לדיון – תוסרנה.