א. העולם הזה דומה לפרוזדור...
בקיבוץ אילת השחר הפנימו היטב את דברי התלמוד הבבלי (עירובין, נד ע"א): 'אמר ליה שמואל לרב יהודה: שיננא, חטוף ואכול, חטוף ואישתי! דעלמא דאזלינן מיניה – כהלולא דמי'.
כלומר: חטוף ואכול, חטוף ושתה, שהעולם שאנו הולכים ממנו דומה לנשף, ומסתיים מהר ממה שציפינו...
בסך הכל, לא כל כך שונה ממה שנאמר בישעיהו, כב 13: 'אָכוֹל וְשָׁתוֹ כִּי מָחָר נָמוּת'.
ב. נשים, גברים וכל השאר
במקרה זה הכתובת הייתה על האוטובוס...
בחברת 'קווים' סבורים כנראה כי חוץ מנשים וגברים יש עוד מין ('כלל המתעניינים'), שאפילו צ'ארלס דרווין לא היה מודע לקיומו.
קצת מזכיר את הציטוט המיתולוגי של הכדורגלן אלון מזרחי: 'אני רוצה לשחק או באירופה או בספרד'.
ג. לידיעת היתושים
עם השלט הזה מקבלת עיריית מודיעין את פניו של יתוש הטיגריס האסייתי בכניסתו לתחום השיפוט העירוני שלה.
צריך לקוות לכמה דברים: (א) שהיתוש יודע לקרוא עברית; (ב) שהיתוש יודע את שמו המדעי ואת מינו; (ג) שלא ישכח לספר על כך לחבריו היתושים האחרים.
בקיבוץ אילת השחר הפנימו היטב את דברי התלמוד הבבלי (עירובין, נד ע"א): 'אמר ליה שמואל לרב יהודה: שיננא, חטוף ואכול, חטוף ואישתי! דעלמא דאזלינן מיניה – כהלולא דמי'.
כלומר: חטוף ואכול, חטוף ושתה, שהעולם שאנו הולכים ממנו דומה לנשף, ומסתיים מהר ממה שציפינו...
בסך הכל, לא כל כך שונה ממה שנאמר בישעיהו, כב 13: 'אָכוֹל וְשָׁתוֹ כִּי מָחָר נָמוּת'.
צילום: יוסף חרמוני |
ב. נשים, גברים וכל השאר
במקרה זה הכתובת הייתה על האוטובוס...
בחברת 'קווים' סבורים כנראה כי חוץ מנשים וגברים יש עוד מין ('כלל המתעניינים'), שאפילו צ'ארלס דרווין לא היה מודע לקיומו.
קצת מזכיר את הציטוט המיתולוגי של הכדורגלן אלון מזרחי: 'אני רוצה לשחק או באירופה או בספרד'.
צילום: בני עורי |
ג. לידיעת היתושים
עם השלט הזה מקבלת עיריית מודיעין את פניו של יתוש הטיגריס האסייתי בכניסתו לתחום השיפוט העירוני שלה.
צריך לקוות לכמה דברים: (א) שהיתוש יודע לקרוא עברית; (ב) שהיתוש יודע את שמו המדעי ואת מינו; (ג) שלא ישכח לספר על כך לחבריו היתושים האחרים.
צילום: צמח גרין |
כאן זה דווקא די ברור: "לגברים ונשים כאחד (בני +50) ולכלל המתעניינים (בני -50)"
השבמחקהיה מתאים יותר לבית העלמין - ימינה, למסיבה - שמאלה....
השבמחקקבוץ אילת השחר מתיחס יפה גם למסכת שבת והקצה מקום ל"אבל בין חתנים"
השבמחק'טוב ללכת אל בית אבל מלכת אל בית משתה'. ( קהלת, ז, ב) כנראה הדילמה הזו כבר מוכרת מאז.
השבמחקמעניין לעניין באותו בניין [בערך]. מִסיבות משפחתיות טבעיות פקדתי החודש את הר המנוחות [והמנוחים] בירושלים. והנה בגדר האבן בכניסה הראשית רשומים בצבע שחור [מתאים] ואדום מעין גרפיטי: למלך המשיח, עם חץ. משיח+מלך מזכיר מיד את הרבי האחרון של חב"ד. אז מה הוא עושה כאן, והרי הוא "חי" בניו יורק? ואולי הוא חי שם וקבור כאן? לא ייתכן לכל הדעות. אחרי שתי כתובות והפניות נחשפת האמת המוליכה לקברו של ר' ישראל אודסר ה"פתקאי". אז הוא המשיח ובכל זאת קבור [כדברי הרמב"ם בפירוש המשנה שהמשיח ימות וימלוך בנו אחריו]? ואם הוא הומשח - הופה, יש לנו פלג נוסף בברסלב. וזה דבר שצריך לעניין את בעל עונ"ש מִסיבות מקצועיות. בינתיים כדאי שהאחראים להר יקבחו או יקחו עליהם אחיות וימחקו את הכתובות הללו למוחקן ושיחידת הבטיחות של ההר [יש דבר כזה] יתפסו את המשחיתים רכוש ציבורי [יש עבירה כזאת בחוק].
השבמחקנפלו שתי טעויות הקלדה בתגובתי, וכל עוד אני חי אני מתנצל. צ"ל: יקבלו, אחריות. כנראה שהחית ב'משיח' השפיעה על 'חטאי',
השבמחקחשבתי לתומי שזה צירוף מיוחד לך של "יקברו" ו"יקחו" ביחד.... :)
מחקודרך אגב - שמעתי מידיד בנתניה שחי ליד בית כנסת ברסלבי שהם מכריזים על רבם כמשיח ושהוא נמצא כאן.
חשבתי שהכוונה לרבי נחמן ולא הבנתי מה הענין שהוא פה.
עכשו ברור שכנראה מדובר ברב אודסר הקבוא בהר המנוחות.
אולי נמאסה עליהם הנהירה לאומן - זה מתחיל להיות מסוכן שם...
קבור...
מחקיש ויש שני עניינים שזמן האביב גורמם. אחד מהם הוא עניין האשמות השווא של יתושים זכרים בעקיצות שנעשות על ידי יתושות נקבות ,ולפחות כך זה אצל יתושות האנופלס שאיתן למדנו לחיות בא"י. אבל אולי ביתושי הטיגריס יש היפוך מגדרי ואצלם דווקא הזכרים הם המתהוללים בשתיית דמם של בני האדם ?! והעניין השני כמעט כבר "בטל קורבנו" כי חודש מארס כבר כמעט והסתיים - אבל בכל זאת כדאי להזכיר שעדיף שנקפיד להשתמש במרס/מארס ולא נתפתה חלילה - לחפש לעצמנו מרץ בשמו של חודש שכן רצוי שהמרץ יתפתח , מבפנים ולא מבחוץ!
השבמחק