יום רביעי, 15 באוגוסט 2018

מעורב ירושלמי: שינויי דיירים, סכנה, כפיים, חסד, חודש טוב ושחיטוּת

א. שינויי דיירים

לחבורת 'מונטי פייתון' הבריטית יש מערכונים נפלאים על משרדים ממשלתיים, למשל 'המשרד להליכות מטופשות'.


ב'מתחם שנלר', הנבנה עבור האוכלוסייה החרדית, יש משהו שיכול לתת השראה למערכון דומה: 'משרד שינויי דיירים'. אפשר רק לדמיין איזה דברים נוראים נעשים לדייר שמעז להיכנס פנימה.

צילום: ברוך גיאן

ב. חמירא סכנתא מאיסורא

שלט כזה באתר בנייה תמצאו כנראה רק בירושלים.

'חמירא סכנתא מאיסורא' הוא כלל תלמודי (בבלי חולין, י ע"א), שפירושו כי אסור לאדם להעמיד את עצמו בסכנה ומעשה כזה הוא כשלעצמו עבירה חמורה יותר מסתם 'איסור'.

מחנה שנלר (צילום: ברוך גיאן)

ג. ניקיון כפיים 

כמו בכל בתי החולים בארץ שמבקשים לצמצם את הזיהומים המטיילים בחלל הפנוי, גם בכניסה לבית החולים 'משגב לדך' מבקשים מן הבאים בשער לסבן היטב את הידיים. בהזדמנות זו, של שמירה על הניקיון וההיגיינה, מזהיר השלט לשמור גם על היגיינה רוחנית ועל רמה מוסרית גבוהה.

בנוסף, גם 'אל תתנו יד' הוא שנינה מוצלחת וחביבה.

צילום: צבי פיש

ד. כל ישראל חברים? לא בחניה שלנו!

בחניון שברחוב כל ישראל חברים, שבנוי בסמוך לשוק מחנה יהודה ולמבנה ההיסטורי של בית הספר 'כל ישראל חברים', אין חסד ואין רחמים.

החבריא שמפעילים את החניון הזה הם לא מהסוג של רכרוכים שלוקחים שבויים. כאן לא יאפשרו לך ליהנות מרגע אחרון של חסד לפני שיורידו עליך את הגרזן.
אמר ר' יוחנן לא חרבה ירושלים אלא על ... שהעמידו דיניהם על דין תורה ולא עבדו לפנים משורת הדין (בבא מציעא, דף ל ע"ב)
צילום: מנחם רוזנברג

ה. נכון להיום

לוח שנה לטובת הציבור בחזית בית המעלות ברחוב המלך ג'ורג'.

צילום: מנחם רוזנברג

ו. בל תשחיט

צולם בנחלאות.

צילום: אריה הולצברג

6 תגובות:

  1. בכל פרויקט בניה בישראל יש משרד או מחלקת שינויי דיירים, שעוסקת בשינויים שהדיירים רוצים להכניס ביחס לתכנון המקורי - מהחלפת ריצוף ועד שינוי תכנון החדרים. המחלקות האלה הן אחד ממוקדי הרווח העיקריים של הקבלנים, שנוטים לספק דירות עם מפרט מינימלי שיביא לכך שהדיירים יחפצו לשדרג ולשנות... היית יכול בקלות לכתוב פוסט שלם על השיטות והתרגילים שננקטים כדי לגרום לקונים להוסיף עוד ממון רב על מה ששילמו כדי לרכוש את הדירה.

    השבמחק
  2. אני תוהה אם האזהרה "חמירא סכנתא מאיסורא" נוספה כדי לחזק את האיסור, במיוחד למי שנוהגים לעבור על איסורים כגון אלה [אור אדום ברמזור, למשל, וחמורים הרבה מזה], או יש בזה רמז שהחוק אינו מעניין אותם כי אם ההלכה.

    השבמחק
  3. לעניין החניון האם איסור הכניסה הוא רק על מפריסי הפרסה או גם על שוסעי שסע ומעלי הגרה?

    השבמחק
  4. לעניין החניון, למיטב זיכרוני, אותם 15 רגעי חסד הם דבר שמוסדר בתקנות. למשל אם אתה נכנס לחניון ומגלה שאין בכלל מקומות חניה, או רח"ל כשאתה בא לאסוף גברת עם סלים וכו'.
    אכן בגלל תמרורים מכבידים, החניון הפך לנקודת פירסוס יחידה למתמרנים לכיוון רחוב הנביאים, אבל כנראה שיש לבעלי החניון היכולת לצפצף על תקנת החניונים במקום להתמודד עם הבעיה ולבכות בכי תמרורים לגורמי תכנון התנועה בעירייה...

    השבמחק
  5. עד לשעה זו לאידעתי שעדיין מוסרים דירות בישראל בדמי מפתח.

    השבמחק

הזינו את תגובתכם בחלון התגובות. אחר כך פתחו את הלשונית 'הגב בתור:', לחצו על 'שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם (אין צורך למלא 'כתובת אתר'). נא רשמו שם אמיתי (מה יש להסתיר?) או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי' אם לא הצלחתם להתגבר על הבעיה – רשמו את השם בתוך התגובה.
לבקשה 'הוכח שאינך רובוט' הקליקו על העיגול ואז 'פרסם' – זהו.
מגיבים שאינם מצליחים להעלות את תגובתם מוזמנים לכתוב אליי ישירות ואני אפרסם את דבריהם.
תגובות לפוסטים ישנים מועברות לאישור ולפיכך ייתכן שיהוי בפרסומן.
תגובות שאינן מכבדות את בעליהן ואינן תורמות לדיון – תוסרנה.