יום ראשון, 17 במרץ 2013

פרנסות של יהודים: כַּדּוּרֵי שְׁלוֹם בית


במסכת שבת בתלמוד הבבלי, דף קנב ע"א, יש סיפור יפה על זִקְנָה:
אמר לו רבי לר' שמעון בן חלפתא: מפני מה לא הקבלנו פניך ברגל כדרך שהקבילו אבותי לאבותיך? אמר לו: סלעים נעשו גבוהים, קרובים נעשו רחוקים, משתים נעשו שלש, מֵשִׂים שלום בבית בטל.
רבי יהודה הנשיא שאל את תלמידו וידידו, רבי שמעון בן חלפתא, מדוע לא בא לבקרו, כנהוג, בימי החג, כדרך שנהגו בני משפחתו מימים ימימה.

תשובתו של ר' שמעון הייתה: הזדקנתי... ובדרכו הפיוטית אמר: 'סלעים נעשו גבוהים, קרובים נעשו רחוקים', דהיינו ההליכה כבר קשה לי, ומה שנחשב קרוב  עתה הוא רחוק; 'משתים נעשה שלש', כלומר לשתי הרגליים העייפות נוספה רגל שלישית, היא מקל ההליכה; ו'משים שלום בבית בטל', דהיינו כוח הגברא שלי כבר לא מה שהיה, ובשל כך אין שלום ושמחה במשפחה...

(ובדרך אגב, באתר הזה של חב"ד מובא הציטוט ממסכת שבת, אבל משום מה צונזרו המילים האחרונות על 'משים שלום').

איך מוכרים אפוא לציבור החרדי כדורים להגברת האון הגברי, מה שקרוי בשם המותג 'ויאגרה' (ותואמיה הרבים)? העניין כשלעצמו הרי אינו אסור ואינו פסול. רבנים ופוסקים אף מתלבטים בשאלה אם מותר בשבת לעשות שימוש ב'ויאגרה' – מצד אחד, זה עוזר לקיום מצוות 'עונה' ומשים שלום בבית; מצד שני, יש איסור לקחת תרופות בשבת  והנטייה היא להקל.

אבל להזכיר את השם המפורש הרי לא נעים, ומה גם שכדורֵי-אוֹן אמתיים דורשים מרשם רופא. אז מה עושים? פשוט ממתגים אותם בצורה שונה וקוראים להם כדורי 'שלום בית'... וליתר בטחון מוסיפים 'בהסכמת הרבנים' ו'לנשואים בלבד'. אפשרות לא פחות סבירה היא שמדובר בכדורים מזויפים ('על בסיס צמחי'), ואם כך למה להסתבך בשם מוכר שעל נקלה ניתן להוכיח את זיופו.

המודעה הזו פורסמה ביולי 2012, ומאוחר יותר טען בעל מספר הטלפון כי אין לו שום קשר ואינו יודע כיצד שמו שורבב לעניין.

מקור: שאריות ברשת

לאחרונה צצה מודעה דומה, ועושה רושם שהפעם מכוונת מודעה זו לציבור 'הכללי'. מצד אחד, הסכמת הרבנים אינה נזכרת; מצד שני, למוכרים יש ערכי משפחה מוצקים, שכן הכדורים מיועדים 'לנשואים בלבד'. המשלוח 'דיסקרטי' (כמו... אתם יודעים מה), וההצלחה  כאן שומרים לעצמם המארגנים פינת מילוט קטנה  רק 95%...

לא התקשרתי (לפי המזל שלי אני בטח שייך ל-5%), אבל לא אופתע אם גם כאן יכחישו כל קשר.

מקור: בחדרי חרדים

(תודה ליוסי במברגר ולארמילוס)

3 תגובות:

הזינו את תגובתכם בחלון התגובות. אחר כך פתחו את הלשונית 'הגב בתור:', לחצו על 'שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם (אין צורך למלא 'כתובת אתר'). נא רשמו שם אמיתי (מה יש להסתיר?) או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי' אם לא הצלחתם להתגבר על הבעיה – רשמו את השם בתוך התגובה.
לבקשה 'הוכח שאינך רובוט' הקליקו על העיגול ואז 'פרסם' – זהו.
מגיבים שאינם מצליחים להעלות את תגובתם מוזמנים לכתוב אליי ישירות ואני אפרסם את דבריהם.
תגובות לפוסטים ישנים מועברות לאישור ולפיכך ייתכן שיהוי בפרסומן.
תגובות שאינן מכבדות את בעליהן ואינן תורמות לדיון – תוסרנה.