יום חמישי, 26 ביוני 2014

תכשיטי מקובלים וטבעת אטלנטיס המסתורית

מעשה בעידו וינטר, מקוראי עונ"ש המסורים, שהלך במדרחוב הירושלמי ואת עינו צדה חנות שמציגה לראווה משקפיים מיוחדים במינם, לפחות על פי שמם: משקפי קבלה.

שפשף עידו את עיניו, נכנס פנימה ובחן את המשקפיים מקרוב. אולי הגיעה השעה לרענן את קולקצית המשקפיים שלו במוצר חדשני ומבטיח? ואכן כך הוא! 'משקפי קבלה', לא פחות. אמר בלבו: 'אם קבלה היא – נקבל; ואם לדין – יש תשובה'.

האם המרכיב או חובש אותם (עיינו בפוסט שדן בשאלה מה בדיוק עושים עם משקפיים) יראה מה שלא ראתה שפחה על הים? האם כיחזקאל בן בוזי יחזה במעשה המרכבה? האם יגלה את סודות מעשה בראשית ויברא בכל ערב שבת עגל משולש בהבל פיו?

והאם ייתכן כי אלה המשקפיים שהרכיבו רבי שמעון בר יוחאי, משה די-ליאון, משה קורדוברו, האר"י, הרב אשלג, גרשם שלום ומדונה?

עידו התאפק ולא ניסה (האמת, משקפיים מכוערים למדי), והסתפק בצילומם.



לאחר מכן, כשראה שגם ברחוב דיזנגוף בתל-אביב יש חנות לתכשיטי קבלה, החליט עידו לחפור מעט באינטרנט. לתדהמתו גילה שאין מדובר בגימיק אלא ברשת של ממש – 'חנויות האר"י' – שמוכרת 'תכשיטי מקובלים', ומביאה את הוולגריזציה של הקבלה לשיא בלתי מוכר וקרדום להתפרנס ממנו.


כמובן שלאר"י יש גם חשבון פייסבוק:


בחרדת קודש חזרתי לקטלוג התכשיטים, אך התקשיתי להכריע בין 'טבעת זעיר אנפין ומלכות' (סגולה לאיחוד הנשמה ולהרמוניה זוגית), 'תליון תיקון אדם וחוה' (עוצמה ואיזון בנפש האדם ואיזון בין זכר לנקבה), 'תליון דג צדיק וטוב לו'! (הגברת שמחת החיים והעליצות) ו'תליון סוד המרכבה' (עטיפה רוחנית המגינה מאנרגיות מזיקות ומושך את העין הטובה).

כיוון שכך, החלטתי להתמקד בגלרית ה'מיוחדים'.


כבכבלי קסם נמשכתי אל 'טבעת אטלנטיס'.

מה הקשר בין תורת הקבלה היהודית העתיקה לבין אותה יבשת אגדית ומסתורית? ביקשתי לקבל 'מידע נוסף', ואכן קיבלתי, ובגדול.

אוסף של הבלים מקושקשים כאלה כבר מזמן לא ראיתי:


ולסיכום: הבוז למלעיגים ולקטני האמונה. נסו והיווכחו!

6 תגובות:

  1. דוד, כמי שמלמד שיעורי מבוא בארכיאולוגיה בפני כיתות מלאות, אין ספק שאאמץ את הממצא הארכיאולוגי החשוב והבלתי נודע הזה בשיעוריי הבאים. מעניין במיוחד איזכורו של הארכיאולוג הווארד קרטר, שאכן חפר את קברו של תותענחאמון (עוד סלבריטי שנעלם במאה ה-14 לפנה"ס ועשה קאמבק אדיר במאה ה-20 לספה"נ), שאמנם לא חלה עליו "קללת תות" המפורסמת אך בכל זאת הוא נפטר מסרטן בגיל 64. הייתי מצפה מטבעת הקסמים המקושקשת מעמק המלכים שתיטיב מעט יותר עם עונדיה. ייתכן שקרטר חסר המזל פשוט שכח לטעון את הטבעת על פי הוראות היצרן.

    השבמחק
  2. בעניין טבעת אטלנטיס, עם כל הכבוד, נראה לי יותר סביר שמקורה לא באטלנטיס שבאוקיינוס האטלנטי, אלא ביבשת האבודה למוריה שבאוקיינוס ההודי, הסמוכה יותר למצרים (ליד מדגסקר).
    בנוסף, חסר מאד מידע למעוניינים בכמה מסגולותיה של הטבעת. משתמע שעליהם לענוד כמה טבעות במקביל. האם הדבר בטיחותי או שעלולות להופיע תגובות בין-טבעתיות?

    השבמחק
  3. לא הכרתי את משקפי הקבלה , אבל נחשפתי ל"משקפי חזון אי"ש". אופטיקאי הנמצא בכיכר המדינה , המקום הכי "רחוק" מבני ברק סיפר לי עליהן.

    כידוע, בשבת קיים איסור "טילטול" ברשות הרבים , והאיסור כולל גם אביזרים דוגמת תכשיטים אם יש חשש שהעונד אותם עלול להסירם בהיסח הדעת ברשות הרבים. לדעת החזון אי"ש חשש זה כולל משקפי ראייה ולכן הוא הורה להרכיב בשבת רק משקפי ראייה שבקצות הידיות יש עיקול הנכרך סביב האוזן (משהו שהיה נפוץ יותר בעשורים הראשונים של המאה הקודמת) ומונע חשש שהמשקפיים יוסרו בשבת בהיסח הדעת ברשות הרבים.

    האופטיקאי הנ"ל, שהיה יהודי דתי, החזיק בחנותו משקפיים כאלו ואברכים מבני ברק היו מגיעים אליו במיוחד לרכוש "מסגרת חזון אי"ש"

    השבמחק
  4. איך מזהים אדם העונד את המיוחדים?

    על פי הטבעת...

    השבמחק
  5. ששת הפירמידות ושלשת המוטות נראים לי מאד הגיוניים, אבל לכל הרוחות, לא הבנתי מה הקשר של שני משולשים שווי שוקים?!

    השבמחק
  6. כבר הרבה זמן שיש ביהדות עבודת אלילים.
    תמונה פסל ומסכה
    לכל פעולה כזו יש איזה רב , מקובל או סתם שרלטן שיגיד שזה מותר (וימצא איזה חלק פסוק מהתורה)
    אז מה הפלא? כולם רוצים תרופות פלא!

    השבמחק

הזינו את תגובתכם בחלון התגובות. אחר כך פתחו את הלשונית 'הגב בתור:', לחצו על 'שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם (אין צורך למלא 'כתובת אתר'). נא רשמו שם אמיתי (מה יש להסתיר?) או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי' אם לא הצלחתם להתגבר על הבעיה – רשמו את השם בתוך התגובה.
לבקשה 'הוכח שאינך רובוט' הקליקו על העיגול ואז 'פרסם' – זהו.
מגיבים שאינם מצליחים להעלות את תגובתם מוזמנים לכתוב אליי ישירות ואני אפרסם את דבריהם.
תגובות לפוסטים ישנים מועברות לאישור ולפיכך ייתכן שיהוי בפרסומן.
תגובות שאינן מכבדות את בעליהן ואינן תורמות לדיון – תוסרנה.