יום שני, 11 באפריל 2016

בורא מיני מזונות: משקה מגזרי; המלצה; באין תקווה; בערל ושמערל

א. תה קר למתנגדים, בירה לחסידים

למותג התה הקר של חברת 'ליפטון' יש שֵׁם שעשוי לדבר ללבם ולחיכם של תלמידי ישיבות ליטאיות: 'בריסק'...

בריסקער (צילום יונתן ק.)

באוסף הפרטי שלי יש שתי פחיות בירה, שקניתי פעם בפולין רק בזכות השמות שלהן: וורקה וליז'נסק. עם קצת דמיון אפשר למנף את זה גם לחצרות חסידיות נוספות...

צילומים: דוד אסף

ב. איינשטיין על האש

להמבורגר הצמחוני הזה יש 'הסכמה' או 'המלצה' מאלברט איינשטיין, לא פחות.

לא מובא מראה מקום מדויק לציטוט, אבל תמיד נחמד לדעת שיש מישהו חשוב שממליץ.


תודה לאיתמר וכסלר

ג. דרוש מיואש

בפלאפל גבאי, ברחוב דיזנגוף בתל אביב, מגישים 'מרקים נדירים', דהיינו 'מרקי בריאות ללא שמן', שזה בהחלט יפה. אבל מדור חיפוש העובדים שלהם קצת עף על עצמו.

צילום: הלל אסף

ד. בערל ושמערל

בערל ושמערל הם שני ילדים, גיבוריה של סדרת וידיאו חרדית חינוכית, שרודפים אחרי מצוות כמו גדולים (השחקנים הם ניסים ורטה ושאול חיון).


ברחוב בית ישראל בירושלים עלו על הגל וקראו למכולת סתמית בשם החביב הזה.

בעצם אולי המכולת היא לא כל כך סתמית. שמתי לב שמוכרים בה גם 'מוצרי גלגול'...


(הועבר בווטסאפ ללא קרדיט; תודה ליהושע לביא)

9 תגובות:

  1. תודה על רשומותיך הנפלאות שמוסיפות הרבה מידע עם קריצה והומור. לגבי "דרוש עובד שמיואש מהחיים" היה היה פעם בתל-אביב ברחוב פינסקר "פלאפל המיואש" שרבים צבאו על פצחו כי הפלאפל היה טעים. כדאי לבדוק אם זה לא גלגולו של אותו פלאפל. פסח שמח.

    השבמחק
  2. אכן , היה מוסד ידוע לפלאפל ברחוב פינסקר בתל-אביב . ומי נתן לו את שמו ? עיתונאים כמובן . וזה סיפור המעשה , יהודי תימני אחד , הוציא פעם שולחן אל חצרו , שהייתה פתוחה אל המדרכה , והחל מטגן כדורי פלאפל ומוכר אותם בפיתות מלאות סלט , לעוברים והשבים . לעיתונאים שעברו וקנו אצלו פלאפל , סיפר האיש הדומיננטי הזה , שהוא ברוך בנים ובנות , אבל הוא מיואש בגלל קשיי פרנסה . למחרת ,הם היללו בעיתון את הפלאפל שלו , וקבעו את שמו "המיואש" . האיש החל חובש כפייה ססגונית לראשו , ועיטר אותה במחרוזות של חרוזים ומטבעות . אז עוד לא היו בשימוש קופות רושמות . בעודו ממלא את הפיתה , היה מצביע אל פתחו של מיכל אבן רבוע , שהיה ניצב בין הסלט והטחינה , עליו הייתה כתובת - אוצר . אני עוד זוכר את קריאותיו בכיוון הבית שמאחור - טחינה , סלט , לאחריהן הייתה אחת הבנות ממהרת להשלים את המלאי שעל השולחן . ההצלחה גם גררה תחרות , בחצר השנייה התמקם תימני צעיר , מקושט כמו המקור ומכר גם הוא , פלאפל . אבל הוא היה "המאושר" .

    השבמחק
    תשובות
    1. בערל ושמערל ,
      רבים מאנשי הפלמ"ח והקיבוצים , שובצו בתפקידי פיקוד וניהול במערכות של מדינת ישראל הצעירה . עם הזמן החלו גם השליחויות לחו"ל . על פי הוראתו הישירה של בן-גוריון , בעלי שמות לועזיים , חוייבו לעברת את שמם . כך הגיעו יענקל ברל ושמרל , לקריה בתל-אביב אל הפקיד המומחה . ראשון נכנס יענקל וקיבל את השם יוק , ברל הפך לבוק , שמרל חשב לרגע , והחליט שהוא לא נוסע .

      מחק
    2. מי שמכיר את הבדיחה הזאת צריך להיות בערך בן שבעים.
      עד מאה ועשרים!

      מחק
    3. אני אינני בת 70 עדיין, אבל מכירה את הבדיחה הזו אם כי בגירסה קצת שונה, על שלושה אחים יהודים-פולנים: צרל, ברל ושמרל שמתכננים את הגירתם לארה"ב, ולשם כך מתכוונים להפוך אם שמם לבעל צליל אמריקאי. ההמשך ברור.

      מחק
    4. אכן האיש הזה עבר כבר את שנתו השבעים , והוא מספר סיפורים , כן , גם ברדיו . אני מכירו ורואה אותו בכול בוקר . היכן ? במראה , בזמן הגילוח .
      חג שמח

      מחק
  3. יצחק כהן, גדרהיום שבת, 16 אפריל, 2016

    במהלך סיור של חברת המעורר לפולין הגענו לציון של הרבי אלימלך בליז'אנסק. המדריך הפולני ציין כי בעיירה בית מבשל בירה המפורסם בפולין כולה, ורכש עבורנו מספר פחיות. הבירה עצמה טעימה מאד.
    מתברר שבעירה אכן קיימת מבשלת בירה מ-1525.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Le%C5%BCajsk_Brewery

    השבמחק
  4. חברים, אני חושב שבענין החנות המחפשת עובד שאיבד תקווה, פספסתם את הענין לגמרי. הנה עבר על ידכם מסר בעל משמעות אדירה ולא הבחנתם בו. על מנת להבין לאן יכולה מודעה כזו להוביל, אני מצרף ציטוט מספרו של הרצל, אלטנוילנד (תרגום נחום סוקולוב) משיחתם של שיפמאן ולאווענבערג ממש בראשית הספר:
    - "אבל פה אני רואה זה ימים אחדים הודעה, אשר לא אבין בה דבר".
    – "ההיא כתובה בשפה זרה?"
    – "ראה, ראה נא פה, אדוני הדקטור!" –שיפמאַן הראהו את העלה וירמוז לו על הודעה קטנה, וזה היה תוכנה:'יבוקש איש משכיל ונואש, נכון לעשות בחייו את הנסיון האחרון. הצעות תשלחנה נא אל N. O. Body במערכת".
    האם יתכן שחזינו בראשיתה של יצאה לארץ חדשה???
    עוד 20 שנים נדע.

    השבמחק
  5. אולי אני ממש לא בענינים, אבל תמונותיהם של בעל ושמרל מזכירים לי את קונילמל המיתולוגי

    השבמחק

הזינו את תגובתכם בחלון התגובות. אחר כך פתחו את הלשונית 'הגב בתור:', לחצו על 'שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם (אין צורך למלא 'כתובת אתר'). נא רשמו שם אמיתי (מה יש להסתיר?) או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי' אם לא הצלחתם להתגבר על הבעיה – רשמו את השם בתוך התגובה.
לבקשה 'הוכח שאינך רובוט' הקליקו על העיגול ואז 'פרסם' – זהו.
מגיבים שאינם מצליחים להעלות את תגובתם מוזמנים לכתוב אליי ישירות ואני אפרסם את דבריהם.
תגובות לפוסטים ישנים מועברות לאישור ולפיכך ייתכן שיהוי בפרסומן.
תגובות שאינן מכבדות את בעליהן ואינן תורמות לדיון – תוסרנה.