יום שני, 14 בנובמבר 2016

חדש על המדף: כפפות של משי; סובלים בשקט; כנסו, כנסו; קריאת השכמה

א. לאוכלי כפפות

עפרה פרי התרשמה מאוד מהכשרות של הכפפות הללו וכתבה לי:
יש אריזות של כפפות אלסטיות מחומר שנקרא לטקס. בתוך הכפפות מפוזר טלק ('איבוק עדין'), לנוחות השימוש בהן. על הקופסה כתוב שהכפפות כשרות לפסח לאוכלי קטניות, אבל שימו לב! זה מכיל גם עמילן... 
לקראת חנוכה אפשר להכין מהכפפות הכשרות לפסח לָטְקֶס טעימות וכשרות. תרצו, תאכלו; לא תרצו, לא תאכלו. 
אגב, מה זה מס' האצווה?  ומהו פנקס אמ"ר?

ואם כבר אנו באזור חיוג כפפות, מה דעתכם על כפפה מתוצרת חברת Kfafa?

הכפפות הללו אמנם בלי טלק ובלי עמילן ואינן ראויות למאכל לא בפסח ולא בחנוכה, אבל הן זכו לשם חמוד, שמשולב בטיפוגרפיה אסיאתית כביכול. היצרן איננו סיני אלא דווקא תאילנדי, ומי שמאמין שבשפה התאית יש מילה דומה לכפפה, שיקום.

צילום: דן גרינשטיין

ב. הסבל אין לו סוף

המגבונים האלה הם בעלי כושר ספיגה וסיבולת עצום. 

צולם בשופרסל ברמת אביב.

צילום: איתמר וכסלר

אימצתי את ראשי כדי לנסות ולשחזר את מקור הטעות, ואחרי שנואשתי גיליתי שאין כאן שום טעות. זהו השם.



ג. כנסו, כנסו

ההזמנה 'כנסו, כנסו' היא מסימניה של העברית ה'טוֹקְבֶּקִית' החדשה – שילוב של וולגריות ובּוּרוּת. והנה, חברת האשראי 'ישראכרט' אימצה את שפת הרחוב הזו גם בפרסומיה הרשמיים.

למה שלא יתנו לנו אשראי – כתב לי זאב קינן – שנבין את כוונתם גם אם יכתבו בעברית תקנית 'היכנסו'?


ד. מצנם משכים קוּם

מיכה עמית עיין בעלון הפרסומת שצורף לאחד מעיתוני סוף השבוע והתפעל מן המצנם (טוסטר) החדשני שנהנה משבע דרגות השכמה...



16 תגובות:

  1. אצווה =batch אמ"ר =אביזרים ומכשירים רפואיים - רישום של משרד הבריאות

    השבמחק
    תשובות
    1. מחסן היבואן נמצא ברחוב סמטת התבור, עוד לא החליטו, רחוב או סמטה. באידיש נהגו לומר - מים אחרוינים ואסער. לייטקס , לא לטקס. גם על עמודי דרכים ברחבי הארץ, מושארות כרזות ההכוונה לחתונות, ועליהן מצוייר חץ הפנייה וכיתוב = לטקס. אני לא בטוח שהגישו לאטקעס, לאורחים. מה לעשות, גם מנהגי הכשרות , לעתים מצחיקים. אבל, אם התרגלנו לאקונומיקה כשרה לפסח, נבלע גם את הכפפות.

      מחק
    2. לטקס של חנוכה או טקס זכרון?יום ראשון, 20 נובמבר, 2016

      ועוד לתגובה של יוסי רנרט:
      אחת התופעות המיוחדות לישראל הם השלטים הכתובים ביד (ומהדרין משתמשים בפילאי המחשב) הם 'שילטי הכוונה' בצמתים וקשורים בחוטים או בנייר מדביק לאירועים כמו "לחתונה של יעל ומשה" או ל"בר מצווה של מנחם" או סתם "לטקס" או "לטכס" וה"לטקס" של שלטים מסוג זה יכול גם להתפרש כמובן ל"לטקס" - המאכל החביב על עם ישראל בימות החנוכה הבאים עלינו לטובה בעוד חודש- כך או כך - "לטקס" יש- גם כאבקה וגם להשמנה בחג החנוכה- חג שמח

      מחק
  2. אצווה זה סדרת ייצור, באנגלית BATCH כמצוין לעיל. יצרנים חייבים לציין את מספר האצווה על המוצר לצורכי בקרת איכות.

    השבמחק
    תשובות
    1. אכן, אצוה או אצווה ( BATCH או LOT) היא סדרה (או מנה) אחת של מוצר שיוצרה מאותם חומרי גלם ובאותו תהליך ותנאי ייצור. דבר המבטיח ככל האפשר את האחידות והזהות של כל יחידות אותה מנה ומכאן חשיבות המושג למעקב על איכות המוצר. מקור המילה הוא ארמית ומשמעותה - קבוצה של לחמים שנאפו בתנור אחד בעת ובעונה אחת.
      (ר': https://he.wiktionary.org/wiki/%D7%90%D7%A6%D7%95%D7%94 ).
      ככל הידוע לי אומצה המילה אצוה לראשונה בהתייחסות למנת ייצור אחת של תכשיר רפואי - תרופה, שנוצר במפעל תעשייתי והשימוש בה החל במהלך שנות השבעים של המאה הקודמת.

      מחק
  3. מהם SUBLIM אינני יודע, אבל קרובתה SUBLIME היא תואר מתאים מאין כמוהו למגבונים הללו - סופגי הפֶּרֶש: נַעֲלֶה, שַׂגִּיב, מְרוֹמָם, נִשְׂגָּב.

    השבמחק
    תשובות
    1. כיוון שלוראל היא חברה מכובדת (מפריז!) המוצר נמצא באתר שלה ושמו "Sublime Fresh™ Purifying Cleansing Wipes". ה"סאבליים" הוא אפילו סימן רשום (:
      ראו http://www.lorealparis.ca/skincare/cleansing/sublime/purifying-cleansing-wipes.aspx

      מחק
  4. גם לי יש טוסטר כזה, כל פעם שמפעילים הלחם נשרף ואז יוצא עשן, מיד מתחיל גלאי העשן לזעוק ומשכים את כל בני הבית לארוחת הבוקר.

    השבמחק
  5. המגבונים אכן סובלים מכל הפרש אותו הם נועדו לקנח ולנקות....

    השבמחק
  6. לא יודע מה מצחיק בכשרות על האבקה בכפפות
    אנשים מנקים לפסח עם הכפפות והאבקה נשארת על הכלים / מאכלים של פסח
    זה מאד רלבנטי
    לא כל מה שקשור לכשרות מצחיק
    א

    השבמחק
    תשובות
    1. כל הכשרות לפסח היא מצחיקה... כאשר עוברים את הגבול עם זה. כל שנאמר, כידוע הוא לאכול מצות ולא לחם מוחמץ. נ ק ו ד ה.
      הכרתי בחו"ל שני חבדניקים אחים שלא אכלו איש אצל רעהו בפסח, מכיון ששניהם לא בטחו ברעית אחיהם... זו רק דוגמא קטנה.

      מחק
    2. מנהג זה אינו נחלת החבדניקים, זהו מנהג כלל של כל עדות החסידים, וגם אצל חלק מיהודי מרוקו! יש המסבירים את מקור חגיגות המימונה הנוהגות במוצאי שביעי של פסח, בגלל שבחג נמנעו מלבקר איש אצל רעהו - אז רוצים להראות שזו לא מחמת איבה אלא בגלל החג, ולכן מיד לאחריו "פותחים שלחן" ומבקרים האחד אצל השני.

      מחק
    3. הרב הכשיר את המחלבה לפסח. בעל המחלבה תלה שלט שהמחלבה כשרה לפסח.איש לא בא לקנות חלב
      בא הרב לבדוק והוא מצא את הכיתוב על השלט:, כלב קשור לפתח "

      האם אדם מחתח לגיל 60 יכול להבין הלצה זו ?

      מחק
  7. נחיצות הכשרות לכפפות ברורה לחלוטין משום שהאבקה הלבנה שמפוזרת עליהם היא לא רק טלק (יקר מידי?) אלא כוללת גם קמח! הרבה יותר זול)

    השבמחק

הזינו את תגובתכם בחלון התגובות. אחר כך פתחו את הלשונית 'הגב בתור:', לחצו על 'שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם (אין צורך למלא 'כתובת אתר'). נא רשמו שם אמיתי (מה יש להסתיר?) או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי' אם לא הצלחתם להתגבר על הבעיה – רשמו את השם בתוך התגובה.
לבקשה 'הוכח שאינך רובוט' הקליקו על העיגול ואז 'פרסם' – זהו.
מגיבים שאינם מצליחים להעלות את תגובתם מוזמנים לכתוב אליי ישירות ואני אפרסם את דבריהם.
תגובות לפוסטים ישנים מועברות לאישור ולפיכך ייתכן שיהוי בפרסומן.
תגובות שאינן מכבדות את בעליהן ואינן תורמות לדיון – תוסרנה.