יום שישי, 27 באפריל 2018

ארץ הקודש: כנפי רשב"י, על מדרגות הרבנות, שער הצדיקים, טיב טעם

א. היכונו לל"ג בעומר!

והפעם חדש לגמרי: כנפי רשב"י, החברה שתטיס אתכם במסוקים משדה דב שבתל אביב, מנתב"ג או מירושלים לקבר הקדוש במירון במגוון שירותי VIP. יש 'רכבת אווירית', יש 'הקפצות' ויש 'בסיס המתנה מכובד', והעיקר, הטייסים הם יוצאי חיל האוויר – מה שבטוח...


כמה כל הטוב הזה עולה?

ב'נתיב קו ירוק' משדה דב יגבו מכם 650 דולר; ב'נתיב לב נתיבות' רק 1,490 דולר.

'נתיב רום מעלה' מציע מסוק פרטי ומיועד כנראה לרבנים דגולים במיוחד ולאדמו"רים שיש מי שישלם עבורם. כמה זה יעלה? את המחיר לא מגלים משום שהוא תלוי בפרטי ההזמנה המדויקים וכנראה ניתן למיקוח. אלה השירותים המוענקים שם:


ב. מתחתנים? 

בל"ג בעומר מתחתנים, זה ידוע. ואם אתם מתעקשים להתחתן דרך הרבנות, אז מובטח לכם שתדעו לאן להגיע.

על מדרגות בניין המועצה הדתית של תל אביב, בשדרות דוד המלך פינת רחוב אורי, מודבקים זה ליד זה חמישה שלטים שונים שמסבירים לאן ללכת. העיקר שתגיעו ולא תגידו לא ידענו.

צילום: דוד אסף

ג. השער לצדיקים

התמונה הזו, שלא חסר בה ממד אירוני (שימו לב לסטיקר שבצד שמאל, 'מושחתים הביתה'), צולמה ברחוב זרח ברנט 7 בשכונת נווה צדק בתל אביב.

צילום: צחי כהן

ד. וגר זאב עם כבש

מה ישראלי בעיניך? הנה תשובה אפשרית לשאלה הקלאסית כפי שנגלתה לעיניי לפני כמה שבועות ברחוב כהנמן, שבשולי עיר הקודש בני ברק.

על לוח המודעות, בצד ימין, שלטים משיחיים של חב"ד ('יחי המלך המשיח') ושל ברסלב ('רבי נחמן לארץ ישראל', והכוונה היא לפלג קטן של חסידי 'הפתק', שדוגל בהעברת עצמותיו של רבי נחמן מאוקראינה לישראל). בכביש, משמאל, עושה את דרכו רכב הובלות של רשת 'טיב טעם' – הידועה ב'כשרות המהודרת' שלה  שמצהיר לא רק על הבשרים המגוונים והטריים אלא גם על 'משלוח בשבת'.

צילומים: דוד אסף

9 תגובות:

  1. יש שער למושחתים ויש של הצדיקים, אלה עם משקפי שמש.

    השבמחק
    תשובות
    1. השער לאדוני הוא כידוע אותו השער, המיון בין צדיק למושחת (רשע) נעשה כמובן על ידי הקב"ה רק אחרי שהמועמד/ת עובר/ת את סף השער.
      הבעיה היא כמובן שהקב"ה אינו טורח לשתף אותנו בקריטריונים למיון בין צדיק לרשע.
      שאם לא כן, מדוע אנו מתפללים לעילוי נשמת "הצדיק", או, שוכרים את שירותיו של אחד (או יותר!) מהמוזכרים להלן, שפרנסתם על החרדות ומנהגי האבלות שהם עצמם טרחו לנטוע בנו.
      "המוזכרים להלן": מניפולטרים, רבנים, צדיקים מטעם עצמם ובעיקר נוכלים.

      מחק
  2. סתם עברתי ליד... שמרתי על טהרתי ולא נכנסתי פנימה.

    השבמחק
  3. יום ו' לסדר :ואל יבא בכל עת אל הקדש"יום שישי, 27 אפריל, 2018

    כן, גם במוחי ניקרה השאלה הזאת, אלא שקדמתני
    מה לטומאה במקום הקודש (טוב, על מקום הקודש לא הייתי חותם...)

    השבמחק
  4. נו-נו, עיקר פספסת! בנתיב "רום מעלה" בדרך לרשב"י (ולא נשכח שגם הלל ושמאי, זתע"א, קבורים שם!) ניתן לראות את "קבורת כלי המקדש", עניין שחוקרים מתלבטים בו כבר דורות, נהרות של דיו נשפכו עליו, ויערות של קנים נקצרו למענו! ואם המקום ידוע - למה לא חופרים החוצה את כלי המקדש??? ויפה שעה אחת קודם.

    השבמחק
    תשובות
    1. חפרו ופוצצו חצי הר, אך לשווא - רק בהגיע משיח צדקנו תיפתח המערה ויתגלו הכלים

      מחק
  5. רב ואדמ"ור מה%עמך@יום שישי, 27 אפריל, 2018

    "רבנים דגולים" ו"אדמורים שיש מי שישלם עבורם"?
    אלה הן הגדרות חלקיות וזאת על שום מה? אך לפני זמן קצר מאד פינו חדרי חולים בביה"ח "הדסה" לרבי מסויים שופע כספים ועדרי נוהים עיוורים ואוילים - האם מישהו שילם עבור חדרים אלה פרט לפנוי חדרים יקרים מפז לדלת העם. דבר אחד ברור- לדלת העם לא יפנו חדרים מעניין ומספרן אם ליצמן הוסיף חתימתו להוראה האוילית זו. מי משלם - משלם המיסים............111

    השבמחק
    תשובות
    1. נו, לפחות בשכירת מטוסים וטייסים חלק מכספי המושחתים/פוליטיקאים חוזרים אל אנשים העובדים לפרנסתם.
      בדרך כלל הכספים האלה לא יוצאים אל מחוץ למעגלי המושחתים/פוליטיקאים, יש מז"ח.
      (מונע זרימה חוזרת)

      מחק
  6. הערה קטנה. לרגל תגובות פה... מסוקים מושכרים בדרך כלל לתושבי חו"ל חלקם אמידים, שאצה להם הדרך. הם רוצים לבוא להתפלל ולחזור. חלק לא קטן מהם משופע בממון, ועל הדרך תורמים קצת לכלכלה הישראלית.

    השבמחק

הזינו את תגובתכם בחלון התגובות. אחר כך פתחו את הלשונית 'הגב בתור:', לחצו על 'שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם (אין צורך למלא 'כתובת אתר'). נא רשמו שם אמיתי (מה יש להסתיר?) או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי' אם לא הצלחתם להתגבר על הבעיה – רשמו את השם בתוך התגובה.
לבקשה 'הוכח שאינך רובוט' הקליקו על העיגול ואז 'פרסם' – זהו.
מגיבים שאינם מצליחים להעלות את תגובתם מוזמנים לכתוב אליי ישירות ואני אפרסם את דבריהם.
תגובות לפוסטים ישנים מועברות לאישור ולפיכך ייתכן שיהוי בפרסומן.
תגובות שאינן מכבדות את בעליהן ואינן תורמות לדיון – תוסרנה.