א. אין חילונים, אין דתיים – כולם קדושים!
הצהרה עקרונית בראש מרפסת בשכונה הירושלמית נחלאות.
ב. אין עוד מלבדו!
עוד הצהרה תיאולוגית מוכרת וחביבה. הפעם היא כוללת גם את הפיצוחים של משה ובניו, שכנראה אין עוד מלבדם...
ג. ארוחה בשתי פעימות
ד"ר יאיר פז מצא עצמו לאחרונה בשחקים. הוא אמנם שומר כשרות, אך לא ביקש שום דבר מיוחד. עקב רישום שגוי הוא קיבל ארוחה כשרה מהודרת, שהיא גם ממושטרת להפליא. כתב לי יאיר:
ד. מזוזות בתנועה
פרנסות קדושות.
ה. גרביים למאכל
דוכן בשוק הכרמל בתל אביב.
לא בשר ולא חלב. פרווה.
ו. שאבעס ביסטרו
ברחוב אבן שפרוט 5, בשכונת רחביה בירושלים, נמצאת חנות לאוכל מוכן, 'יהודי' כמובן. היא נקראת בשם הכלאיים 'שאבעס ביסטרו' אף על פי שאין בה שום ניחוח צרפתי אלא מזרח-אירופי.
הביסטרו הזה כשר למהדרין, וכמתחייב מהשם – מובן מאליו שהוא לא פתוח בשבת.
ז. שומר פאקינג שאבעס
ואם כבר שאבעס, אז בבית החולים תל השומר יש כניסה מיוחדת ל'שומרי שבת'; כנראה שבמעבר הזה אין בקרה אלקטרונית או משהו דומה.
אבל למה 'שומרי שבת' במרכאות?
הצהרה עקרונית בראש מרפסת בשכונה הירושלמית נחלאות.
צילום: דוד אסף |
ב. אין עוד מלבדו!
עוד הצהרה תיאולוגית מוכרת וחביבה. הפעם היא כוללת גם את הפיצוחים של משה ובניו, שכנראה אין עוד מלבדם...
צילום: יפתח מזור |
ג. ארוחה בשתי פעימות
ד"ר יאיר פז מצא עצמו לאחרונה בשחקים. הוא אמנם שומר כשרות, אך לא ביקש שום דבר מיוחד. עקב רישום שגוי הוא קיבל ארוחה כשרה מהודרת, שהיא גם ממושטרת להפליא. כתב לי יאיר:
מבין שפע המדבקות שהיו על הצלופן (שעטף עוד שתי שכבות של נייר כסף), משכה את תשומת לבי הנחייה הלכתית משונה: לאכול את הכריך בשתי פעימות, בהפרש של עשר דקות לפחות.
לא התגברתי על יצרי ואכלתי בלי הפסקה (הכריך היה די קטן אך טעים...), ובינתיים היה לי חומר למחשבה על עולמות הלכתיים מורכבים ורחוקים כל כך מחיי היום יום שלנו. למיטב הבנתי, כוונת ההנחייה היא להימנע ממצב של 'סעודת קבע', כזו שתצריך נטילת ידיים וברכת המזון על לחמנייה שברכתה 'בורא מיני מזונות'. אבל אולי יש לכך גם סיבות נוספות שאינני מודע להם.
ד. מזוזות בתנועה
פרנסות קדושות.
צילום: איתמר לויתן |
ה. גרביים למאכל
דוכן בשוק הכרמל בתל אביב.
לא בשר ולא חלב. פרווה.
צילום: איתמר לויתן |
ו. שאבעס ביסטרו
ברחוב אבן שפרוט 5, בשכונת רחביה בירושלים, נמצאת חנות לאוכל מוכן, 'יהודי' כמובן. היא נקראת בשם הכלאיים 'שאבעס ביסטרו' אף על פי שאין בה שום ניחוח צרפתי אלא מזרח-אירופי.
הביסטרו הזה כשר למהדרין, וכמתחייב מהשם – מובן מאליו שהוא לא פתוח בשבת.
צילום: ברוך גיאן |
ז. שומר פאקינג שאבעס
ואם כבר שאבעס, אז בבית החולים תל השומר יש כניסה מיוחדת ל'שומרי שבת'; כנראה שבמעבר הזה אין בקרה אלקטרונית או משהו דומה.
אבל למה 'שומרי שבת' במרכאות?
צילום: איתמר לויתן |
פיזור האכילה על פני הזמן עם ההפסקה, באה בשביל שהאכילה -כמו שאמרת לא תהיה סעודת קבע, אבל לא לעינין נטילת ידים. שממילא אין חיוב על מה שמברכים עליו "מזונות", אלא בשביל ה"כרבה אחרונה". שברגיל יש לברך אותה במקום שאכלו, אבל במטוס זה בלתי אפשרי, כי אתה מתחיל לאכול במקום אחד ומסים במקום אחר.
השבמחקגם על כדור הארץ אתה לא מברך במקום בו אכלת
מחקכדור הארץ נע במהירות יותר גבוהה מהמטוס
אז מה לעשות?
הברכות נתקנו לפי מראה עיני האדם ולכן התנועה היחסית של האדם במטוס היא אפס
ולכן זה לא נוגע לעניין ברכה
בכל מקרה זה מין שלא במינו
ואינו קשור למיני מזונות
מחקאת עינין מיני מזינות הבאתי רק בשביל להפריד את השאלה מנושא נטילת ידים שעלה בשאלה/השערה המקורית
זו אכן בעיה הלכתית סבוכה ויש לפנות אל הרבנים ולבקש שיקבעו כמה ביסים לקמ"ש יחשבו כחייבים ברכה כלאחר אכילה במקום אחד ובאיזה יחס כאכילה בתנועה שמחייבת אכילה בהפסקה?
מחקברם!! לא אלמן ישראל!! אני (כיצרן מזון קייטרינג של חברות תעופה) אמכור למאמינים כריכים מיוחדים של גבינה צהובה עם נקניק סלאמי (של משמרת שניה על ה D4 בפלחה) שאותם מותר יהיה לאכול בכל מצב תנועה יחסית ובלבד שלא עוצרים.
"..יש רק יהודים קדושים" לפי החומש.
השבמחקכך כתוב שם בקטן. כמו להוסיף חטא על פשע,אבוי לנו קדושה כזו
"הצהרה עקרונית בראש מרפסת בשכונה הירושלמית נחלאות"
השבמחקרחוב עזרא רפאל,שוכן כבוד בשכונת 'אוהל משה'
"שכונת נחלאות" קצת מחטיא את העינין. -בעבר כשהתבקשה הכלה השמשו בביטוי 'נחלאות וזכרונות'. מ"מ סביב אוהל משה, במעטפת הקרובה, נמצא את השכונות; זכרון טוביה, במערב, כנסת ישראל א'בדרום, מזכרת משה, במזרח, ומחנה יהודה (השוק) בצפון.
השלט הזה מתנוסס על המרפסת הזו שנים, ואם אינני טועה, אף התבלה והוחלף לפחות פעם אחת.
הכלה השמשו = הכללה השתמשו
מחקלא הבנתי את הכניסה המיוחדת לשומרי שבת ב ל ב ד !
השבמחקהאם מי שאינו שומר שבת אינו רשאי לעבור בדלת זו ביום שבת ?
ואם עבר שם מישהו שאינו שומר שבת - האם זה מחייב ברכה מיוחדת או נטילת ידיים של שומר השבת שעבר אחריו ?
שערי תשובה אינם ננעלים לעולם, ולכן בהגיעך לדלת זו חזור בתשובה והחל לשמור שבת, ומיד תהיה רשאי לעבור בה
מחקבנוגע ל ״גרביים פרווה״ , הם צודקים בהחלט, הגרביים עוד לא היו בשימוש כל שהוא ולכן אין בהם עוד ״ צייז...(Cheese)״ כל שהוא. והמבין יבין.
השבמחקלגבי תמונה ה', אינני יודע מהן גרבי פרווה, אך מבט חטוף אחד בגרביים האלה הסיר כל ספק, מדובר בגרביים מעוטרות במיוחד לחג המולד (לא עלינו), כך שעניין הפרווה הוא באמת למדקדקים...
השבמחקשלג ואיילים יש , מזחלת שלג אין .
מחקהלחמניה במטוס היא כנראה מסוג 'פת הבאה בכיסנין'. עיין בסוגיה זו, ובמיוחד בפסק ההלכה של ר' משה פיינשטיין, ותמצא נחת.
השבמחק