יום שלישי, 5 ביולי 2022

סיבוב בתל אביב: מתכון, ספסל נתינה, חזיות, כאן גרים

א. תבשיל בקר עם עגבניות

על חלון הראווה של 'קצביה בשינקין', הלא הוא האיטליז שמנהל השף ישראל אהרוני ברחוב שינקין, מוצע למעוניינים מתכון מפורט ומעורר תיאבון להכנת תבשיל בקר עם עגבניות ויין אדום. 

צילום: איתמר לויתן

מעניין לכמה אנשים יש סבלנות לעמוד ברחוב ולרשום בפנקסיהם את רשימת המצרכים הארוכה ואת דרך ההכנה. מן הסתם פשוט מצלמים בטלפון. 

בין כך ובין כך, שימו לב כמה פעמים נזכר ומצוייר מותג העגבניות של חברת MUTTI. בטח סתם במקרה...

ב. ספסל נתינה

'ספסל נתינה' בגן קרית ספר שבלב תל אביב, הוא מעין גמ"ח חילוני

יוזמה יפה, גם אם קצת מבולגנת.

צילום: יוחנן פלוטקין

בעלי התוספות

מיד אחרי פרסום הפוסט כתבה לי סיניה זילברמן, יוזמת ספסל הנתינה:

תודה דוד על החשיפה של ספסל נתינה לקוראי הבלוג.

רציתי לשתף אותך קצת יותר ביוזמה: ספסלי הנתינה הוקמו במטרה לחיות חיים מקיימים יותר, לאפשר לחברי הקהילה לתת פריטים טובים שהם אינם צריכים אותם עוד ויכולים לשמש את הזולת. וזאת על מנת  להקטין צריכה, להגדיל שימוש חוזר, לשמור על כדור הארץ ולעודד שיתוף בקהילה.

לכל ספסל יש צוות של מתנדבות ומתנדבים, שעושים רבות מדי יום, אפילו כמה פעמים ביום, בסידור ובארגון של נקודת הנתינה.  

הנה תמונה של ספסל נתינה מסודר. נשמח אם תוכל להוסיף את התמונה, על מנת שנוכל לעודד את הקהילה לשמור על הסדר, ולהמשיך בעשייה המבורכת: לתת ולקבל בכבוד ובאהבה🙏

צילום: מיכל ברזל כהן

ג. עץ המשאלות

צילום: פיני גורליק

מיצג החזיות הזה פורח על עץ ברחוב לבונטין 7. 

מה משמעותו? אין לדעת. שערי הדמיון פתוחים...

ד. קצת שקט בבקשה

מה יעשו דיירים בשכונת פלורנטין שפתחו להם מסעדה-בית קפה מתחת לבית? 

יפרסמו מודעה ש'כאן גרים' ויתחננו לקצת התחשבות. הם בטח לא תמימים כדי לחשוב שזה יעזור להם...

צילום: יוחנן פלוטקין


13 תגובות:

  1. אהרוני - פעם, כשהצבא ניצח, אלופים רצו לפוליטיקה; אחר כך כשהטלוויזיה, אנשי תקשורת הגיעו אלה. כעת בא זמנם של השפים, הם בעלי הנראות הגבוהה ביותר על המסך ומעצבי תרבותנו. השלונסקי והאלתרמן של ימינו

    השבמחק
    תשובות
    1. במקרה של אהרוני נעים ההליכות והעברית הצחה

      מחק
  2. מעט הזוי ואפילו עצוב, שערך כל כך יפה ונאצל של 'גמ"ח' (ראשי תיבות: גמילות חסד) חייב להידרס עם משהו מטורלל כמו "אורח חיים מקיים" ו"שמירה על כדור הארץ"

    A religion is born...

    השבמחק
    תשובות
    1. זה מה שמפריע לך? לי הרבה יותר מפריע השימוש בחד פעמיים אצל אלה שיודעים מה פירוש המילה גמ"ח, אבל לא יודעים מה זה לשמור על כדור הארץ למען ניניהם. אה, לא חשוב. הקב"ה כבר ישמור.

      מחק
    2. אכן, שימוש בחד-פעמיים וקניית בגדים ומצרכים מיותרים לאינספור שרובם מגיעים די מהר לאחר כבוד לערימות פסולת - זו האלילות החדשה של דורנו. מה רע בביטויים 'אורח חיים מקיים' ו'שמירה על כדור הארץ'? אדרבה, זו ברכה גדולה והלוואי שיוזמות כאלה ירבו בארצנו ובעולם. פתרון אמיתי לבעיות הסביבתיות מצוי במלה נוספת שאולי מישהו כאן לא יאהב משום-מה(?) - permaculture, מלשון permanent בשילוב agriculture ו-culture. בתמצית: אורח חיים של יצרנות (מייצרים קומפוסט משאריות המזון של משק הבית פלוס עיתונים, קרטונים וכל חומר אורגני אחר), מיצוי משאבים קיימים (שימוש במים אפורים ואיסוף מי גשמים), גידול מזון טבעי באדמה ו/או בעציצים, והנאה גדולה כל כך מכל זה עד שלא מתחשק בכלל לצאת לקניות! מוזמנים לסיור חינם ולקבל זרעים ושתילים אצלנו בעפולה batzion.shlomi@gmail.com

      מחק
  3. הוא נדרס כבר שהקימו את "גמ"ח" חציית רחוב ז'בוטינסקי עם עגלת ילדים בשבת.

    השבמחק
  4. ספסלי הנתינה הם רעיון טוב כל עוד היוזמים כוללים ביוזמתם את התקנת הספסל. לצערי נאלצתי לפנות לעיריית מגורי כשאת הספסל היחיד בחזית קופת החולים תפסו בגדים בערבוביה ...ולבאים לא היה היכן להמתין. הכל צריך להעשות בהתחשבות ותבונה...והרבה יותר סביר להפוך את היוזמה לארגזים מסודרים ומוגנים.

    השבמחק
  5. השלט "כאן גרים" אינו מיועד למנוע הפרעות. פשוט גרים שם אנשים שהתגיירו, והם מודיעים לציבור שמי שרוצה לקיים את מצוות "ואהבת את הגר" מוזמן לדפוק בדלת...

    השבמחק
  6. בעיר רחובות (כמו בערים אחרות) יש יום קבוע שבו מותר להוציא בלילה "אלטע-זאכען" לרחוב ולמחרת השכם בבוקר העיריה אוספת את החפצים.
    כך, כשאמי עברה לדיור סיעודי פינינו את חפציה בקרטונים בצורה מסודרת לרחבה קטנה ליד ביתה.

    אלא שתוך זמן קצר הגיעו "האנשים הקבועים", שפכו על פני הרחוב את כל תכולת הקרטונים ונברו וחטפו רק את "מה ששווה" עבורם.
    אז הנה עוד דוגמא שהכוונות ממש טובות, אבל הביצוע... לא משהו...

    השבמחק
    תשובות
    1. אולי היה עדיף שתוציאו את החפצים למקומות שבהם אנשים נזקקים יכולים לאסוף אותם ולעשות בהם שימוש חוזר, ולא שהעירייה תקח את הכל ותפנה לאתר האשפה הקרוב, כפי שנעשה. זה בדיוק העניין של "קיימות".

      מחק
  7. אני מוצאת שרעיון ספסל הנתינה הוא רעיון מצוין ומבורך. יתכן ויש לחשוב על שיפור הנושא לאור בעיות שונות שהעלו כאן אנשים שהגיבו. איני מוצאת שום פסול בשם "ספסל נתינה", ובשימוש ברעיון של שמירה על כדור הארץ וקיימות. אלו לא מלים גסות ומקומו וכבודו של הגמ"ח במקומו מונח.

    השבמחק
    תשובות
    1. ואת צודקת לחלוטין.
      אלו רק בוטים אנושיים, "טרולים" מגיבים שמטרתם להתנגד לכל

      מחק

הזינו את תגובתכם בחלון התגובות. אחר כך פתחו את הלשונית 'הגב בתור:', לחצו על 'שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם (אין צורך למלא 'כתובת אתר'). נא רשמו שם אמיתי (מה יש להסתיר?) או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי' אם לא הצלחתם להתגבר על הבעיה – רשמו את השם בתוך התגובה.
לבקשה 'הוכח שאינך רובוט' הקליקו על העיגול ואז 'פרסם' – זהו.
מגיבים שאינם מצליחים להעלות את תגובתם מוזמנים לכתוב אליי ישירות ואני אפרסם את דבריהם.
תגובות לפוסטים ישנים מועברות לאישור ולפיכך ייתכן שיהוי בפרסומן.
תגובות שאינן מכבדות את בעליהן ואינן תורמות לדיון – תוסרנה.