א. הלוואה לרכישת פאה
פאות נוכריות עשויות להיות עסק יקר מאוד. יש פאות שמחירן עשוי להגיע ל-16,000 ש"ח ואף יותר, כתב לי הרב רפי אוסטרוף. מה הפלא אפוא שבשכונה החרדית הר נוף שבמערב ירושלים אפשר למצוא שלט כזה המציע הלוואה (ללא ריבית) לרכישת פאה ב-24 תשלומים...
ב. ספרים, רבותי
פטנט כזה יש רק בירושלים, ליד הכותל. מכונה אוטומטית למכירת ספרי קודש...
ג. המלך שלמה והמלך ג'ורג'
לא רק ירושלים היא עיר של קודש. איתמר לויתן שוטט ברחוב המלך ג'ורג' בתל אביב ומצא שם קדושה כמעט בכל פינה.
קשה להאמין כמה יצירתיות שקרית אפשר להטמין ב'קמעות של אמת', שמתיימרים להיות 'אוצר קמעות המלך שלמה'. לא פחות!
מכל הקמעות המופלאים אהבתי במיוחד את זה של 'קבלת החלטות' (גם 'שרי ינטרה' נשמע לי מעניין, כמו סוג של ליקר, אבל ביררתי וזה משהו הרבה יותר רציני עבור אלה שמאמינים באנרגיה רוחנית).
ומי שאינו מוצא חפץ בקמעות הפגאניים והמומצאים האלה, יוכל להתנחם בקמע 'משלנו', מרכז המזוזה, דהיינו 'מזוזה סנטר', בקינג ג'ורג' 15.
ובאותו בניין עצמו, אם הייתם מודעים בזמן לאפשרות הזאת, יכולתם לחגוג את 'שבת העולמית', בקטע של 'מדיטציה יהודית טיפולית' (כולל 'סעודות מפנקות').
גם ברחוב אלנבי יש חנויות שמציעות את חכמת המלך שלמה, ובהן מוכרים את 'מפתחות הנשמה' (?!).
ומאותו חלון ראווה הכי אהבתי את חרב גבעון.
שמעתם על 'חרב גבעון להגשמת משאלות לב' (באנגלית: Gibeon's Sword)?
ובכן, מדובר ב'חרב גדעון' (Gideon's Sword), אבל חכמת המלך שלמה לא כוללת כנראה את ספר שופטים (פרק ז, פסוק 14): 'אֵין זֹאת בִּלְתִּי אִם חֶרֶב גִּדְעוֹן בֶּן יוֹאָשׁ'.
ד. עץ הדעת
עץ הדעת הוא כמובן פרי קסום שכולנו טועמים ממנו יום יום ושעה שעה ובדרך כלל די מרוצים ממנו.
אבל שרשת חינוך תורנית בירושלים תכנה עצמה בשם 'עץ הדעת'?!
האם המחנכים שם לא יודעים שזה היה החטא הראשון בתורה, שזו הייתה הפעם הראשונה (ולא האחרונה) שבה סירב אדם להישמע לדבר אלוהים (ואחר כך האשים את אישתו)?
פאות נוכריות עשויות להיות עסק יקר מאוד. יש פאות שמחירן עשוי להגיע ל-16,000 ש"ח ואף יותר, כתב לי הרב רפי אוסטרוף. מה הפלא אפוא שבשכונה החרדית הר נוף שבמערב ירושלים אפשר למצוא שלט כזה המציע הלוואה (ללא ריבית) לרכישת פאה ב-24 תשלומים...
צילום: רפי אוסטרוף |
ב. ספרים, רבותי
פטנט כזה יש רק בירושלים, ליד הכותל. מכונה אוטומטית למכירת ספרי קודש...
צילום: אלי טסמה |
ג. המלך שלמה והמלך ג'ורג'
לא רק ירושלים היא עיר של קודש. איתמר לויתן שוטט ברחוב המלך ג'ורג' בתל אביב ומצא שם קדושה כמעט בכל פינה.
קשה להאמין כמה יצירתיות שקרית אפשר להטמין ב'קמעות של אמת', שמתיימרים להיות 'אוצר קמעות המלך שלמה'. לא פחות!
מכל הקמעות המופלאים אהבתי במיוחד את זה של 'קבלת החלטות' (גם 'שרי ינטרה' נשמע לי מעניין, כמו סוג של ליקר, אבל ביררתי וזה משהו הרבה יותר רציני עבור אלה שמאמינים באנרגיה רוחנית).
ומי שאינו מוצא חפץ בקמעות הפגאניים והמומצאים האלה, יוכל להתנחם בקמע 'משלנו', מרכז המזוזה, דהיינו 'מזוזה סנטר', בקינג ג'ורג' 15.
ובאותו בניין עצמו, אם הייתם מודעים בזמן לאפשרות הזאת, יכולתם לחגוג את 'שבת העולמית', בקטע של 'מדיטציה יהודית טיפולית' (כולל 'סעודות מפנקות').
גם ברחוב אלנבי יש חנויות שמציעות את חכמת המלך שלמה, ובהן מוכרים את 'מפתחות הנשמה' (?!).
ומאותו חלון ראווה הכי אהבתי את חרב גבעון.
שמעתם על 'חרב גבעון להגשמת משאלות לב' (באנגלית: Gibeon's Sword)?
כל הצילומים: איתמר לויתן |
ובכן, מדובר ב'חרב גדעון' (Gideon's Sword), אבל חכמת המלך שלמה לא כוללת כנראה את ספר שופטים (פרק ז, פסוק 14): 'אֵין זֹאת בִּלְתִּי אִם חֶרֶב גִּדְעוֹן בֶּן יוֹאָשׁ'.
ד. עץ הדעת
עץ הדעת הוא כמובן פרי קסום שכולנו טועמים ממנו יום יום ושעה שעה ובדרך כלל די מרוצים ממנו.
אבל שרשת חינוך תורנית בירושלים תכנה עצמה בשם 'עץ הדעת'?!
האם המחנכים שם לא יודעים שזה היה החטא הראשון בתורה, שזו הייתה הפעם הראשונה (ולא האחרונה) שבה סירב אדם להישמע לדבר אלוהים (ואחר כך האשים את אישתו)?
וַיְצַו יְהוָה אֱלֹהִים עַל הָאָדָם לֵאמֹר מִכֹּל עֵץ הַגָּן אָכֹל תֹּאכֵל. וּמֵעֵץ הַדַּעַת טוֹב וָרָע לֹא תֹאכַל מִמֶּנּוּ כִּי בְּיוֹם אֲכָלְךָ מִמֶּנּוּ מוֹת תָּמוּת (בראשית, ב 17-16).
צילום: מנחם רוזנברג |
אוטומט לענינים שבקדושה כבר היה קיים באלכסנדריה של מצרים לפני כ2000 שנה, והוא מכר מים קדושים. עדות להשגיהם של המדענים והמהנדסים היוונים דאז
השבמחקחרב גבעון זה השיא
השבמחקזה החרב שעצר את השמש...
השבמחקחרב בגבעון דום וטמטום בנחל אילון
מחקמזוזה איננה קמע, כמובן, אלא מצוות התורה שנועדה להנכיח את המחוייבות למצוות הבורא ואת האמונה בייחודו, במרחב המשפחתי. כל הניסיונות לתלות בה סגולות של שמירה והגנה פיזית, הן תולדות מאוחרות והשפעות זרות, ועל כל ביוצא באלה כתב הרמב"ם:"...שהן עושין דברי התורה רפואת גוף, ואינן אלא רפואת נפשות". (וידועה פתיחת ראשי התיבות של "ש-ד-י" הכתוב בגב המזוזה: "שומר דלתות ישראל", על יסוד מעשה שהובא בתלמוד, אך המזוזה ביסודה מהווה הצהרה של בעל הבית, על אמונותיו ודביקותו בבורא.)
השבמחקהיטבת לכתוב.
מחקרמב"ם, משנה תורה, הלכות תפילין ומזוזה וספר תורה, ה, ז
מחקמנהג פשוט שכותבים על המזוזה מבחוץ כנגד הריוח שבין פרשה לפרשה שדי ואין בזה הפסד לפי שהוא מבחוץ, אבל אלו שכותבין מבפנים שמות המלאכים או שמות קדושים או פסוק או חותמות הרי הן בכלל מי שאין להם חלק לעולם הבא, שאלו הטפשים לא די להם שבטלו המצוה אלא שעשו מצוה גדולה שהיא יחוד השם של הקדוש ברוך הוא ואהבתו ועבודתו כאילו הוא קמיע של הניית עצמן כמו שעלה על לבם הסכל...
"מנהג פשוט. "
מחקתגובה לעץ הדעת - שיר שכתבתי
השבמחקחסד עשה הנחש
עם חוה ואדם
פקח עיניהם, מוחם וליבם
מגורשים
אך לא עוד כנועים וסומים
אנשים
יפה מאוד
מחקמצוות מזוזה - מהתורה ? היכן ? כיסוי ראש - מהתורה ? לא !
השבמחקכיסוי ראש לאשה נלמד מ'ופרע את ראש האשה'
מחקוּכְתַבְתָּם עַל מְזוּזֹת בֵּיתֶךָ וּבִשְׁעָרֶיךָ. דברים. פרק ו' פסוק ט'
השבמחקזאת שירה_לא מצווה ספציפית.
מחקרבי חיים ויטאל כתב ספר 'עץ הדעת טוב'
השבמחק