יום רביעי, 4 במרץ 2020

ארץ הקודש: מדרש יונתי, תחפושות, תענית דיבור, זומבה, הפרשה

א. מדרש תמונה

ירושלים. ביום שאחרי הבחירות...

מתוך 'מדרש יונתי' של מאיר אריאל:

איך ירושלים מתיפייפת / ורוקדת ברבים 
משתתפת בטח משתפשפת / עוטה על עדרים,
שאלו בפי כל שריה: / לא שיעור ולא קומה.
רק גפרור חסר בין חצריה/ וכל חצר 
 חומה.



צילום: נעמה בר-יעקב

ב. משנכנס אדר...

על גמ"ח התחפושות עוד לא שמענו. אבל בבני ברק הכל עובר...

צילום: רפי מן

ג. 65,000 צומות

'תענית דיבור זו באה במקום 65,000 צומות'. זה כולל יום כיפור, תשעה באב וצום גדליה לכל החיים?

איך החמצנו את זה?

צילום: משה קם

ד. הודעה משמחת לנערות השכונה

'זומבה' – לטובת קוראינו שאינם בקיאים – הוא שיטה לאימון גופני שמבוססת על תנועות ריקוד, בעיקר בסגנון המוזיקה הלטינית. מה יכול להיות 'יהודי' בזומבה? אולי משתמשים במוזיקה חסידית?

צילום: אלי גוטליב

אגב, לגיטי, מנסחת המודעה ומן הסתם גם מדריכת הזומבה, יש בעיה כלשהי עם כתיב נכון של ההודיה לאלהים: צריך להיות בס"ד (בסיעתא דשמיא) ולא ב"סד, בעז"ה (בעזרת ה') ולא בע"זה. ומתנ"ס לב העיר נמצא ברחוב אהל משה, ולא ר"ח האל משה😋

ה. חיים מהפרשה?

על חשיבותו של ניקוד, במקום שבו הוא באמת נדרש, אפשר ללמוד מכרזה זו. נדמה לי שלכל הפחות היה ראוי להטיל דגש באות פ'...

צילום: אלי גוטליב

13 תגובות:

  1. התעניתי כבר במשרד...יום רביעי, 04 מרץ, 2020

    פרופ' אסף
    בהכירי אותך ואת פיך המשמש אותך רובו של יום, לעיתים גם לאכילה, אני משוכנע שנקל היה לך לצום 65000 תעניות מאשר שיסתמו את פיך מלדבר ולו שעה אחת.
    יהללך זר ולא פיך...

    השבמחק
  2. בעינין הזומבה יהודית או לא יהודית, זה שחתום למטה הוא ר"ח האל משה. הוא לא רואה חשבון והוא גם לא בן אדם. זו רק הכתובת של המקום רחוב אהל משה 24 . :)

    השבמחק
  3. הציטוט 'תענית ציבור זו באה במקום 65,000 צומות' שגוי - צריך להיות 'תענית דיבור זו באה במקום 65,000 צומות'

    השבמחק
  4. רק שואל: תענית היא זכר או נקבה? "תענית ציבור זו באה" מול "וכל המקיימו".
    משנכנס אדר מרבין בקושיות

    השבמחק
  5. אם המון - מרץ, ואם מעט - פרץ?
    איך לא שמת לב לשגיאה הצורמת הזאת?

    השבמחק
    תשובות
    1. כמעט רשמתי את אותה הערה... צ"ל "עם המון מרץ"

      מחק
  6. https://www.thejc.com/news/world/zumba-makes-you-a-whore-says-us-rabbi-1.51412

    השבמחק
  7. או שכן או שלא.יום חמישי, 05 מרץ, 2020

    גם כותבים: אשמח לראותכן עם המון מרץ.
    ולא "אם המון מרץ" כפי שנכתב..בזומבה

    השבמחק
  8. ההלצה "יהללך זר, וָלא - פיך!" יש לה שורשים עתיקים [כהבנות אחרות שמצאתי, למשל בפירוש אברבנאל לנ"ך] אם כי במובנים חיוביים. כך בזוהר במדבר, פרשת בלק, דף קצג עמוד ב: "...והא כתיב (משלי כז) יהללך זר ולא פיך ואם לא זר, פיך, לאו הכי אלא אי לא הוי מאן דאשתמודע לך אפתח פומך למללא באורייתא ולאודעא מלי קשוט באורייתא...". וכן כמה פעמים בספר חסידים לר' יהודה החסיד, דהיינו כבר מהמאה ה12. קרוב לוודאי שיש או היו מקורות קדומים, אך די לי בזה.

    השבמחק
  9. אז על מה מדברים בתענית דיבור??

    השבמחק
  10. גיטי, מדריכת הזומבה, כתבה "שיעור נסיון ביום שלישי הקרוב י"ז שבט 2020/09/11" - לא ברור לי מתי התייצבו נערות השכונה: י"ז שבט חל ביום רביעי (12/02 למניינם), יום שלישי היה ט"ז שבט (11/02 למניינם) ועד 09/11 (בין אם 11 לספטמבר או 9 בנובמבר) על הנערות לחכות 7 עד 9 חודשים...

    השבמחק

הזינו את תגובתכם בחלון התגובות. אחר כך פתחו את הלשונית 'הגב בתור:', לחצו על 'שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם (אין צורך למלא 'כתובת אתר'). נא רשמו שם אמיתי (מה יש להסתיר?) או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי' אם לא הצלחתם להתגבר על הבעיה – רשמו את השם בתוך התגובה.
לבקשה 'הוכח שאינך רובוט' הקליקו על העיגול ואז 'פרסם' – זהו.
מגיבים שאינם מצליחים להעלות את תגובתם מוזמנים לכתוב אליי ישירות ואני אפרסם את דבריהם.
התגובות מועברות לאישור ולפיכך ייתכן שיהוי בפרסומן.
תגובות שאינן מכבדות את בעליהן ואינן תורמות לדיון – תוסרנה.