א. מדרש תמונה
ירושלים. ביום שאחרי הבחירות...
מתוך 'מדרש יונתי' של מאיר אריאל:
איך ירושלים מתיפייפת / ורוקדת ברבים –
משתתפת בטח משתפשפת / עוטה על עדרים,
שאלו בפי כל שריה: / לא שיעור ולא קומה.
רק גפרור חסר בין חצריה/ וכל חצר – חומה.
ב. משנכנס אדר...
על גמ"ח התחפושות עוד לא שמענו. אבל בבני ברק הכל עובר...
ג. 65,000 צומות
'תענית דיבור זו באה במקום 65,000 צומות'. זה כולל יום כיפור, תשעה באב וצום גדליה לכל החיים?
איך החמצנו את זה?
ד. הודעה משמחת לנערות השכונה
'זומבה' – לטובת קוראינו שאינם בקיאים – הוא שיטה לאימון גופני שמבוססת על תנועות ריקוד, בעיקר בסגנון המוזיקה הלטינית. מה יכול להיות 'יהודי' בזומבה? אולי משתמשים במוזיקה חסידית?
אגב, לגיטי, מנסחת המודעה ומן הסתם גם מדריכת הזומבה, יש בעיה כלשהי עם כתיב נכון של ההודיה לאלהים: צריך להיות בס"ד (בסיעתא דשמיא) ולא ב"סד, בעז"ה (בעזרת ה') ולא בע"זה. ומתנ"ס לב העיר נמצא ברחוב אהל משה, ולא ר"ח האל משה😋
ה. חיים מהפרשה?
על חשיבותו של ניקוד, במקום שבו הוא באמת נדרש, אפשר ללמוד מכרזה זו. נדמה לי שלכל הפחות היה ראוי להטיל דגש באות פ'...
ירושלים. ביום שאחרי הבחירות...
מתוך 'מדרש יונתי' של מאיר אריאל:
איך ירושלים מתיפייפת / ורוקדת ברבים –
משתתפת בטח משתפשפת / עוטה על עדרים,
שאלו בפי כל שריה: / לא שיעור ולא קומה.
רק גפרור חסר בין חצריה/ וכל חצר – חומה.
צילום: נעמה בר-יעקב |
ב. משנכנס אדר...
על גמ"ח התחפושות עוד לא שמענו. אבל בבני ברק הכל עובר...
צילום: רפי מן |
ג. 65,000 צומות
'תענית דיבור זו באה במקום 65,000 צומות'. זה כולל יום כיפור, תשעה באב וצום גדליה לכל החיים?
איך החמצנו את זה?
צילום: משה קם |
ד. הודעה משמחת לנערות השכונה
'זומבה' – לטובת קוראינו שאינם בקיאים – הוא שיטה לאימון גופני שמבוססת על תנועות ריקוד, בעיקר בסגנון המוזיקה הלטינית. מה יכול להיות 'יהודי' בזומבה? אולי משתמשים במוזיקה חסידית?
צילום: אלי גוטליב |
אגב, לגיטי, מנסחת המודעה ומן הסתם גם מדריכת הזומבה, יש בעיה כלשהי עם כתיב נכון של ההודיה לאלהים: צריך להיות בס"ד (בסיעתא דשמיא) ולא ב"סד, בעז"ה (בעזרת ה') ולא בע"זה. ומתנ"ס לב העיר נמצא ברחוב אהל משה, ולא ר"ח האל משה😋
ה. חיים מהפרשה?
על חשיבותו של ניקוד, במקום שבו הוא באמת נדרש, אפשר ללמוד מכרזה זו. נדמה לי שלכל הפחות היה ראוי להטיל דגש באות פ'...
צילום: אלי גוטליב |
פרופ' אסף
השבמחקבהכירי אותך ואת פיך המשמש אותך רובו של יום, לעיתים גם לאכילה, אני משוכנע שנקל היה לך לצום 65000 תעניות מאשר שיסתמו את פיך מלדבר ולו שעה אחת.
יהללך זר ולא פיך...
יהללך זר! ולא, [ואם לא אז] פיך :)
מחקבעינין הזומבה יהודית או לא יהודית, זה שחתום למטה הוא ר"ח האל משה. הוא לא רואה חשבון והוא גם לא בן אדם. זו רק הכתובת של המקום רחוב אהל משה 24 . :)
השבמחקהציטוט 'תענית ציבור זו באה במקום 65,000 צומות' שגוי - צריך להיות 'תענית דיבור זו באה במקום 65,000 צומות'
השבמחקכמובן. תודה על התיקון.
מחקרק שואל: תענית היא זכר או נקבה? "תענית ציבור זו באה" מול "וכל המקיימו".
השבמחקמשנכנס אדר מרבין בקושיות
אם המון - מרץ, ואם מעט - פרץ?
השבמחקאיך לא שמת לב לשגיאה הצורמת הזאת?
כמעט רשמתי את אותה הערה... צ"ל "עם המון מרץ"
מחקhttps://www.thejc.com/news/world/zumba-makes-you-a-whore-says-us-rabbi-1.51412
השבמחקגם כותבים: אשמח לראותכן עם המון מרץ.
השבמחקולא "אם המון מרץ" כפי שנכתב..בזומבה
ההלצה "יהללך זר, וָלא - פיך!" יש לה שורשים עתיקים [כהבנות אחרות שמצאתי, למשל בפירוש אברבנאל לנ"ך] אם כי במובנים חיוביים. כך בזוהר במדבר, פרשת בלק, דף קצג עמוד ב: "...והא כתיב (משלי כז) יהללך זר ולא פיך ואם לא זר, פיך, לאו הכי אלא אי לא הוי מאן דאשתמודע לך אפתח פומך למללא באורייתא ולאודעא מלי קשוט באורייתא...". וכן כמה פעמים בספר חסידים לר' יהודה החסיד, דהיינו כבר מהמאה ה12. קרוב לוודאי שיש או היו מקורות קדומים, אך די לי בזה.
השבמחקאז על מה מדברים בתענית דיבור??
השבמחקגיטי, מדריכת הזומבה, כתבה "שיעור נסיון ביום שלישי הקרוב י"ז שבט 2020/09/11" - לא ברור לי מתי התייצבו נערות השכונה: י"ז שבט חל ביום רביעי (12/02 למניינם), יום שלישי היה ט"ז שבט (11/02 למניינם) ועד 09/11 (בין אם 11 לספטמבר או 9 בנובמבר) על הנערות לחכות 7 עד 9 חודשים...
השבמחק