יום רביעי, 27 ביוני 2012

כל ישראל ערבים זה בזה: הבקבוקים של שחר מנגלוס



צביקה באר, שעובד בעמותת 'אור ירוק', שלח לי סיפור מפתיע ומרגש:
לפני שבוע פרסמתי בעמוד הפייסבוק של 'אור ירוק' את סיפורו של שחר מנגולס, בן 36, אב לילדים, שנפצע בתאונת דרכים כאשר רכב על האופנוע שלו. נהג שהיה תחת השפעת אלכוהול גרר אותו בנתיבי אילון לאורך ולרוחב של ארבעה נתיבים. 
כיוון שהתרופה אותה הוא צריך לקבל לא נכללה ב'סל התרופות' ואין לו כסף לממן אותה, נרתמו לעזרתו אוהדי הפועל תל אביב. בכל משחק ומשחק הם אוספים עבורו בקבוקים למִחזוּר ומהכסף שהוא מקבל בתמורה לבקבוקים הוא מצליח לממן את הטיפולים שלו.   
זה הגיע לכך שבמקומות עבודה אוספים בקבוקים בשבילו, ילדים מפרסמים את סיפורו בלוחות מודעות של בניניים שבהם הם גרים ואוספים בקבוקים עבורו. גולת הכותרת היא בימים שבהם נערכים משחקים של הפועל תל אביב. בדרך לאיצטדיון אפשר לראות עשרות אנשים מגיעים עם שקים מלאים בבקבוקים, ומי שלא הביא שקים עוזר לאלו שהביאו לסחוב.  
אז כנראה שפה ושם עדיין יש ערבות הדדית.
הנה הסרטון שערכו אנשי 'אור ירוק' ואחריו סרטון שערך אחד מאוהדי הפועל. הסרטונים הועלו לרשת לפני עשרה ימים:








2 תגובות:

  1. מיה משה, הושעיה.יום רביעי, 27 יוני, 2012

    כל בקבוק שנאסף הוא סנגוריה לישראלים הערבים זה לזה. אבל הוא גם כתב אישום לישראל שלא מוצאת מזור [תרתי משמע] לפצועיה ואינה מממנת תרופה המאפשרת להם קיום ושיקום.
    זוהי חזרה - במלא מובן המילה – אל מקור הביטוי "ישראל ערבים זה לזה":
    "וְכָשְׁלוּ אִישׁ בְּאָחִיו‏" אינו אומר "איש באחיו" אלא איש בעון אחיו, מלמד שכל ישראל ערבים זה בזה. (ספרא בחוקותי ב ומקבילות)
    הסבר: כשלנו איש בעוון אחיו באכיפת החוק על נהגים. כשלנו איש בעוון אחיו כמדינה וכחברה בהקצאת משאבים למי שנותר בצד הדרך, פצוע.
    הערבות - במובן הראשוני שלה: (תשלום חוב שלא שולם תחת החייב) מחייבת אותנו – לפחות מוסרית - לשלם את מה שלא שילם החייב [שזה גם אנחנו...]

    השבמחק
  2. כמה אירוני ועצוב שהוא מממן את הטיפול בפצעיו שנגרמו באשמת נהג שיכור בעזרת איסוף בקבוקי שתייה, ביניהם בקבוקי שתייה אלכוהולית שעליהם יש דמי פיקדון.

    השבמחק

הזינו את תגובתכם בחלון התגובות. אחר כך פתחו את הלשונית 'הגב בתור:', לחצו על 'שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם (אין צורך למלא 'כתובת אתר'). נא רשמו שם אמיתי (מה יש להסתיר?) או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי' אם לא הצלחתם להתגבר על הבעיה – רשמו את השם בתוך התגובה.
לבקשה 'הוכח שאינך רובוט' הקליקו על העיגול ואז 'פרסם' – זהו.
מגיבים שאינם מצליחים להעלות את תגובתם מוזמנים לכתוב אליי ישירות ואני אפרסם את דבריהם.
תגובות לפוסטים ישנים מועברות לאישור ולפיכך ייתכן שיהוי בפרסומן.
תגובות שאינן מכבדות את בעליהן ואינן תורמות לדיון – תוסרנה.