יום רביעי, 6 במאי 2020

סיבוב בחיפה: חזירות חיפאית, קורונה במבצע, אלי כהן הגבר, פרנסות

א. חזיר בר חיפאי

על ראש הכרמל הוצב תמרור אזהרה ייחודי.

צילום: איתמר לויתן

אך לא רק בהר הכרמל אלא גם בעיר עצמה. תושבי חיפה מתמודדים בחודשים האחרונים עם מכת חזירי בר שמשוטטים ברחובות, מחפשים מזון ומפחידים עוברים ושבים.

אבל כידוע כל משבר הוא גם הזדמנות. המסגר-הרתך המנוסה יצחק הוא אחד מאלה שחשים בצער הבריות ועל כן הוא בונה, בסיעתא דשמיא, גדרות נגד חזירי בר.

'מילא הניקוד המשובש', כתב לי רון מנדל שצילם, 'אבל השילוב בין בס"ד לחזירים הוא לא פחות ממשעשע'...

צילום: רון מנדל

ב. קורונה במבצע

זו כמובן תמונה שאפשר לצלם במקומות רבים בארץ, אבל במקרה זה מדובר במרכול חיפני...

צילום: עפרה פרי

ג. אלי כהן הגבר


בימים אלה מוקרנת בערוץ הראשון סדרה תיעודית 'לוחם 566', על חייו ומותו של המרגל הישראלי הנודע אלי כהן, שהוצא להורג בסוריה ב-18 במאי 1965, לפני 55 שנים.

זכרו של אלי כהן מונצח במקומות רבים בארץ, וגם בשכונת שפרינצק בחיפה נמצא פארק על שמו, והוא מן הגדולים בחיפה. בשנת 2010 הוא נחשב, כנראה בהגזמה רבה, לפארק קסום, 'הכי מרשים בחיפה'; שבע שנים אחר כך הוקמה בפייסבוק קבוצת תושבים שזעקה את כאב הפארק, בטענה שהמקום הפך למוזנח ומגעיל.

מה קורה שם היום?

צילום: איתמר לויתן

ד. פרנסות של דרוזים

מנחם רוזנברג ביקר בחיפה ובסביבתה והביא משם כמה תמונות עסקיות משעשעות.

הנה למשל 'קניון התמונות והמתנות' של חקי חלבי בדלית אל כרמל.


ולחנות הזו אפשר לקרוא 'מחשוב ענן'...


הפלאפל של ג'ורג' בוואדי ניסנס מציע אתגר לוגי: האם מי שנמצא בין 14 הפלאפליות הכי טובות בישראל, הוא בהכרח מס' 1 בארץ?



8 תגובות:

  1. יכרסמנה דבר אחר מיעריום רביעי, 06 מאי, 2020

    אני עדיין שובר את הראש ומנסה להבין מה הקשר או אי-הקשר בין זה שהמסגר מציע את מומחיותו בהתקנת גדרות נגד חזירים המטרידים את התושבים, לבין זה שהוא, כאדם דתי, כתב בס"ד.
    ואם המטרד היה יחמורי הכרמל הכשרים למהדרין, האם אז היה הדבר יותר מתקבל על דעתו של המצלם?

    השבמחק
    תשובות
    1. הבס"ד במקרה כאן איננו משאלה, או בקשה. אלא מצב נתון בהקשר של החזיר, כי הוא החיה המוגנת הראשונה במעלה, בצו אלוהי. האיסור על אכילתו הוא המקוים ביותר מבין איסורי האכילה.

      מחק
    2. יכרסמנה דבר אחר מיעריום חמישי, 07 מאי, 2020

      טעות. איך הגעת למסקנה שזה "מצב נתון בהקשר של החזיר"?
      סביר הרבה יותר לומר שבעל המלאכה הזה הוא אדם דתי או מסורתי שעל כל גבר שיוצא מתחת ידיו כותב בס"ד. גם אם יתלה על דלת חנותו מודעה עם זמני פתיחת החנות יכתוב עליה בס"ד
      ולכך מכוונת שאלתי.

      ושיהיה ברור, אני יודע הומור מהו ואוהב לצחוק על דברים רבים וגם ללעוג לטפשותם של אנשים. אבל כדי לצחוק צריך שיהיה דבר שראוי באמת לצחוק עליו. יש מספיק דברים כאלה ולא צריך להפוך לכזה את מה שאינו כזה.

      מחק
    3. יכרסמנה חזיר מיער, אז ככה, אתה עצמך נמנע מלכתוב את המילה חזיר, ומחליף אותה בביטוי 'דבר אחר'. כי מקובל שלא להשמיע או לכתוב את השם של החיה המשוקצת הזו. לכן -כך אני חושב, שלא כל כך היה מתאים לערבב מין בשאינו מינו, ואם כותבים בס'ד היה אולי ראוי לעדן את תאור החיה הדחויה ונבזויה הזו, ולרשום 'חיות בר' או משהו דומה.

      מחק
  2. המילים "התמונות והמתנות" מהוות אנגרמה, ערבוב אותיות.

    השבמחק
  3. אברהם אבינו אכל חזיר, יצחק בנה גדרות מפניו ויעקב(ישראל) אוכלים אותו חופשי

    השבמחק
  4. בס"ד אינו ראיה שהמשתמש בר"ת אלה הוא דתי. אין זה אלא מקדם מכירות, וחסר טעם אולי גרוע מזה ראיתי לפני כמה שנים בצומת רעננה כפר סבא: דבקית על עמוד המודיעה על השכרת חדרים לפי שעות כולל כמובן בס"ד. ומי יודע אם לא היתה זו גם פנייה למגזר אוכלוסים מסוימים.

    השבמחק
  5. מעניין איך המה-שמו מהבס"ד לא שינה אוטומטית מ'חזיר' ל"דבר אחר", האגדה מספרת שבעיתונים החרדיים ישנה הוראת מחשב שבכל פעם שמוזכר 'חזיר', זה הופך לדבר אחר, ומעשה שהיה [אותו ראיתי בעיני, אין זו אגדה...] בידיעה מצערת על מישהו שהתנגש באחד מכבישי הארץ בשני חזירי בר, ומצא את מותו. ואיך זה נכתב ב'המודיע'?: "אדם נהרג בהתנגשות רכבו בשני דבר אחר בר"...

    השבמחק

הזינו את תגובתכם בחלון התגובות. אחר כך פתחו את הלשונית 'הגב בתור:', לחצו על 'שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם (אין צורך למלא 'כתובת אתר'). נא רשמו שם אמיתי (מה יש להסתיר?) או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי' אם לא הצלחתם להתגבר על הבעיה – רשמו את השם בתוך התגובה.
לבקשה 'הוכח שאינך רובוט' הקליקו על העיגול ואז 'פרסם' – זהו.
מגיבים שאינם מצליחים להעלות את תגובתם מוזמנים לכתוב אליי ישירות ואני אפרסם את דבריהם.
תגובות לפוסטים ישנים מועברות לאישור ולפיכך ייתכן שיהוי בפרסומן.
תגובות שאינן מכבדות את בעליהן ואינן תורמות לדיון – תוסרנה.