יום שני, 11 באוגוסט 2014

שם הצופן: עגבנייה



איתמר וכסלר מצא בשבוע שעבר בסוּפֶּרמרקט השכונתי שלו ברמת אביב תשדורת סודית ומוצפנת מיצרן כלשהו. בלי ספק מדובר בסוכן כפול שעובד על ציר טורקיה-סג'עיה.
 

כתב הסתרים הזה הזכיר לי מודעה שצילמתי בקיץ שעבר בקצה האחר של העולם. באוּמָן, ליד קברו של הצדיק רבי נחמן מברסלב זכרו יגן עלינו. יכול להיות שזה עדיין ילאוטקא, כלומר אקטואלי:




בעלי התוספות

אבישי ליוביץ' שלח לי את התמונה הזאת מגלידריה באורבייטו שבמחוז אומבריה באיטליה, שבעליה עשה שימוש מוגזם ב'גוגל טרנסלט'. גם השפות האחרות מובאות בכתב הפוך:


אלון ריבק צילם בשנה שעברה תפריט מפורט של מסעדה בכפר הקטלוני Taüll. שבצפון-מערב הפירנאים. המסעדה נמצאת בצמוד לכנסיה רומנסקית נפלאה, וגם הנוף נפלא. תענוג לאכול שם קורי טלס עם זוורב יפנוק. 


אביעד רוזנברג הפנה את תשומת הלב לסרטון תעמולה של החמאס, אמנם משנת 2012 אבל לא הרבה השתנה.

הסרטון, שלא הצלחתי להעתיקו אבל אפשר לראותו בלחיצה כאן, מרבה להשתמש בפעלולי הכתב ההפוך.



4 תגובות:

  1. מה זה משנה? הפרטים טפלים לעובדה שהמוצר כשר פרווה...

    השבמחק
  2. בדרך-כלל היצרנים בחו"ל דורשים שהתוויות יודפסו בארצם, ובמדינות שם כותבים משמאל לימין, העברית נכתבת הפוך. נתקלתי במקרים רבים כאלה.

    השבמחק
  3. מחית עגבניות חלק בתוספת מלח

    כתב מראה

    השבמחק

הזינו את תגובתכם בחלון התגובות. אחר כך פתחו את הלשונית 'הגב בתור:', לחצו על 'שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם (אין צורך למלא 'כתובת אתר'). נא רשמו שם אמיתי (מה יש להסתיר?) או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי' אם לא הצלחתם להתגבר על הבעיה – רשמו את השם בתוך התגובה.
לבקשה 'הוכח שאינך רובוט' הקליקו על העיגול ואז 'פרסם' – זהו.
מגיבים שאינם מצליחים להעלות את תגובתם מוזמנים לכתוב אליי ישירות ואני אפרסם את דבריהם.
תגובות לפוסטים ישנים מועברות לאישור ולפיכך ייתכן שיהוי בפרסומן.
תגובות שאינן מכבדות את בעליהן ואינן תורמות לדיון – תוסרנה.