א. אשת חיל מי ימצא
צדיקה באה לעיר וביאתה עושה רושם!
בעיתון גושפנקה (16 בפברואר 2024), שהוא עלון פרסומי המופץ ביישובי גוש עציון, נדפסה מודעה משמחת. ובכן, אסתר חנה, המומחית הידועה לחכמת תווי הפנים, הגיעה בשעה טובה לירושלים (מאיפה?), ותשמח לעיין בתווי הפנים שלכם ולחשוף את סודות הזוגיות ופוטנציאל העסקים שחבוי בהם.
היא גם עייצעס-גיבערת, שנותנת עצות תזונתיות למניעת מחלות, כולל בדיקות גנטיות!
איני יודע מה הכשרתה המקצועית של 'אסתר חנה' ואם בכלל מותר לעשות בדיקות גנטיות ללא אישור משרד הבריאות, אבל במקרה זה אין מה לדאוג. לאסתר חנה יש אישור של 'רבנים' (מי הם הרבנים הללו לא נדע).
צילום: רפי אוסטרוף |
ב. האר"י: שירותי איטום
צילום: איתמר לויתן |
מהאר"י היינו יכולים לצפות לשירותים מסוג אחר לגמרי. אבל זה מה שיש.... צריך להתפרנס.
ג. מחדשי הלשון העברית
האחיים עוסקים בהובלותיים (אולי לגבעתיים).
צילום: איתמר וכסלר |
ד. בית הבד
חנות 'בדים מבית טוב' ברחוב רבנו תם בבני ברק הצטיידה בשם מקסים ושנון: בית הבד (גם אם בית הבד המקורי הוא משהו אחר לגמרי, שנועד להפקת שמן זית).
צילום: יוחנן פלוטקין |
ה. חיי שעה
מה עדיף, חיי שעה או חיי עולם?
לצרכנייה ברחוב שבזי בתל אביב יש תשובה חד-משמעית, שהיא גם איכותית וגם מסורתית:
צילום: אבי במברגר |
אגב, מקור הביטוי 'חיי שעה' בתלמוד הבבלי, מסכת שבת דף י עמוד א: 'רבא חזייה לרב המנונא דקא מאריך בצלותיה. אמר מניחין חיי עולם ועוסקים בחיי שעה?'. ובלשוננו: האמורא רבא ראה את רב המנונא שמאריך בתפילתו. אמר: מניחין חיי עולם (לימוד תורה) ועוסקים בחיי שעה (תפילה)?
נדמה לי שמחוץ לעולם התורה יש למושגים הללו משמעות שונה: 'חיי שעה' (החיים הגשמיים, הרגע הזה) ו'חיי עולם' (החיים הרוחניים, הנצח).
איטום, או 'מסך', יש גם בשיטות הקבלה של האר"י...
השבמחקהדינמיקה של דחיית הבריאה את אור האינסוף מביאה ל'אור חוזר', זה מצידו יוצר בכל שלב של הבריאה את ה'מסך' שלה, המאפשר דווקא דרך חציצה זו ליצור את השתוות הצורה, וכך בהתגלגלות לאחור ישנה הופעה של העליונים בתחתונים למרות שבירת הכלים - ופיזור האורות..
אחיים - מילה נכונה (אפשר גם לכתוב אחאים). הכוונה לילדים שיש להם הורה משותף אחד.
השבמחקמה לנו כי נלין על אחיים כפולי-יו"ד כאשר בעל הבלוג עצמו מכפיל אותה היו"ד עצמה תכף ומיד בהמשך המאמר: "הצטיידה" ו"צרכנייה". וגם אם האקדמייייה פסקה ששגיאה נפוצה זו היא בגדר "כתיב מלא תקניייי ותקייין" אין הדבר כך.
מחקאתה לא רואה את ההבדל? קח משקפים או משקפיים
מחקמעניינת סמיכות האייטמים בין אסתר הרואה בפנים לבין האר״י הובלות. מסופר על האר״י מצפת שכמו אסתר שלנו גם הוא היה מומחה במציאת סימנים במה שמכונה ״חכמת הפנים״
השבמחקהאר"י עצמו היה בן למשפחת סוחרים וגדל אצל דודו האמיד במצרים, לאחר שהגיע לשם עם אימו ולאחר פטירת אביו.. (זה כנראה איפשר לו להתרכז בלימודי התורה אם כי כמה תעודות מן הגניזה הקהירית מזכירות אותו כסוחר בעצמו),,, באמצע שנות השלושים של חייו עבר לצפת, וחי שם כמה שנים עד לפטירתו.. לא הותיר כתבים אחריו, ותורתו הגיעה מממשיכיו כמו ר' חיים ויטאל ואחרים..
השבמחקתורת הפרצופים של האר"י הרבה יותר מורכבת מזה ולא כדאי לפשט אותה ואת משמעותיה.. האר'י הפך את מערכת הספירות ל'פרצופים', או בלשון שלנו ל'צביונות', כאשר החלק העליון הוא עתיק ומוליד והתחתון הוא חדש ונולד,, החכמה והבינה הם כמו אבא ואמא כך שהאלוהות מקבלת צביון של משפחה, עליונה, והאדם נכנס אליה דרך קשריו-הוא ותיקוניו
מחקבתל אביב התברכנו בסמטת בית הבד, המחברת בין דרך יפו לבין רחוב הרצל, ששמה עוץ בבית הבד ההיסטורי ובמפעל השמן שהקימו האחים ברסלב לפני למעלה ממאה שנים. וכיום- בהתאם לשמה- הפכה למעוז שמטעס וחניות בגדים ובדים זולות....
השבמחקhttps://onegshabbat.blogspot.com/2020/08/blog-post_3.html?m=1
מחקסימטת בית הבד היא הגבול בין תל אביב ליפו עד הקמת המדינה, ולכן שם הדרך היה "יפו תל-אביב" עד הסימטה, ומשם ועד לכיכר השעון היה שם הדרך: דרך נאבלוס (שכם). עם הצמדתה של יפו לתל אביב (למרות רצונה) נתנה העיריה שם חדש לקטע הרחוב המתחיל בסמטת בית הבד ומסתיים בשדרות ירושלים: דרך אילת. ועד היום אני תוהה מה עושה שם אילת, ועל מה ולמה. אולי יש למישהו הפתרונים ?
מחקבאמת תמוה, במדריך הרחובות כתוב ע"ש העיר אילת, אני הייתי חושב שזה שם (קוד?) של אחד ממפקדי ההגנה, שלחמו שם, או משהו כזה (כמו רחוב רזיאל וכד
מחקפעם הכרתי אחיים,
השבמחקקראו להם משה וחיים.
ימים ולילות
הם עשו הובלות,
בעיקר באיזור גבעתיים.
מה שנקרא יומם ולילה..................
מחקכמו שמאפיין שפות שמיות יש צורת יחיד, רבים וזוגי.. בערבית זה הסטנדרט, בעברית נדיר יותר
מחקחיי עולם או חיי שעה. את שניהם הכל שואפים להאריך. אבל יש סוג אחד של חיים שסוחרים שואפים לקצר, ואלה "חיי מדף" 😉😀
השבמחק"חיי שעה" הם מושג הלכתי - מי שתוחלת החיים שלו קצרה .
השבמחקמחללין את השבת גם על חיי שעה .
"חיי עולם" - תוחלת חיים ארוכה . יש שאלה אם מותר לסכן חיי שעה למען "חיי עולם" .
ומובא בדרויאנוב :
שכיב מרע ( נוטה למות ) ביקש מהרב לסדר לו גט מאישתו.
תמה הרב : למה לך גט ? עוד שעה אתה מת ?
צהלו פניו של השכיב מרע : חיי שעה גם הם חיים.
מה שברור הוא שאסור להסתמך על הקטלוג של "בית הבד" שכן כולו "סיפורי בדים"
השבמחקהצרכנייה דואגת ל'חיי שעה', לצרכי מזון וגוף, ומזכירה כי יש גם 'חיי העולם',, בזה היא באמת איכותית ומסורתית
השבמחקראוי לציין כי בירושלים ברחוב 'עזר יולדות' (סימטה צרה סמוך לככר השבת) התקיימה חנות בדים בשם "בית הבד" במשך עשרות שנים. לא יודע מה מצבה כיום, אבל בשנות השמונים היתה פעילה ושוקקת. יתכן שאף בימינו, והשלט מכוון לכך שזה הסניף הבני-ברקי של אותם בדים.
השבמחק