א. מלפפונים חמוצים מאוד
המדור הזה נועד להצחיק, אבל התמונה שפרסם היום יואל רפל בעמוד הפייסבוק שלו לא הצחיקה אותי בכלל. ההיפך הוא הנכון, היא גרמה לי צביטה בלב ועוגמת נפש.
אני בטוח שהאפס שהדביק על קופסת השימורים את 'שירת הסטיקר' המגעילה הזו בכלל לא יודע איפה נמצאת קבוצת יבנה על המפה. אבל אם קבוצת יבנה, המקום הנהדר ושוחר הצדק והשלום שבו למדתי וחייתי בשנות התיכון שלי, היא בעיני מי שזה לא יהיה ביטוי לאפרטהייד של הציונות, אז אנחנו באמת נמצאים במקום רע...
שלח לי חברי משה נסטלבאום: משפחה ישראלית נכנסה לסופרמרקט בווירג׳יניה, ביקשה לקנות מלפפונים חמוצים מתוצרת מפעל ׳שימורי קבוצת יבנה׳. על הקופסה מצאו מדבקה עליה רשום באנגלית ׳מחרימים סחורה ישראלית המזוהמת בציונות ובאפרטהייד׳.
אני לא יודע מהי המשמעות הכלכלית, אני כן יודע שתופעה כזו לא הייתה מעולם בארצות הברית, והיא מעוררת דאגה ומחשבות נוגות. אני אמשיך לקנות רק מתוצרת נוף מולדתי, קבוצת יבנה, ואעשה כל שאפשר שגם אחרים יעשו כמוני.
ב. ספונג'ה בטעם ענבים
נחזור לחיים האמיתיים, אצלנו.
אני מודה שהייתי בטוח שמדובר בבדיחה לפורים, אבל יצחק מוגזח התעקש שהדבר ההזוי הזה אמיתי ושהוא בעצמו צילם.
המשקה המופלא צולם בחנות התבלינים 'שאדי' בכרכור. מתברר שמדובר בווריאציה על הגזוז של פעם.
מי הוא זוארץ הטורבלסי? אין לי מושג...
צילום: יצחק מוגזח |
ג. הודו להשם כי טוב
צילום: אבנר הולצמן |
משחק מילים משעשע, ואף נועז, יש בשווארמיה הזאת בקרית אונו.
ולמי שלא בעניינים, שווארמה עושים בדרך כלל מבשר תרנגולי הודו...
צילום: הלל אסף |
נהדר (פרט למדבקה כמובן)
השבמחקאכן, בשנת 2011 קנסה הרבנות את האטליז הקראי הנ"ל בטענה שעבר על החוק בכך שטען שהוא כשר. העניין הגיע לבית המשפט והשופט ביטל את הקנס וקבע שהאטליז רשאי לפרסם את עצמו ככשר בהשגחת היהדות הקראית.
השבמחקפסק הדין שהזכרת איננו "טכני" ואיננו עוסק רק בשאלה הפורמלית של המילה כשר. הוא סוקר את תולדות הסכסוך בין היהדות הרבנית ליהדות הקראית, בצורה מרחיבת לב ונפש, לחובבי הסטוריה. הפואנטה היא, שהשופט כלל איננוניהודי...
השבמחקאיפה יש להשיג פסק דין הזה?
מחקמצורף קישור לתיאור המקרה. בתוכו יש קישור לפסק הדין המלא. https://www.karaite.org.il/news/kasher-ramla-final
מחקבאשר לחזה ולשוק - בדיחה יהודית המספרת על אד"ם הכהן שהייה במסיבה לאה בחורה עם גלאי (מחשוף) גדול ויפה. נאנח ואמר שחבל שבית המקדש חרב שאחרת על כן, ככהן, היה מקבל את החזה והשוק של אותה בחורה.
השבמחקבעניין חזה התנופה יש דרויאנוב מפורש בספר הבדיחה והחדוד (1804):
השבמחקאד"ם הכהן הוזמן לנשף-ריקודים. בא אל הנשף, ישב והסתכל באשה יפה, חשופה חזה ושוק, ונאנח.
אמרו לו:
רבי אברהם-בּר, על מה אתה נאנח?
נאנח הוא שנית והשיב:
על חורבן בית-המקדש אני נאנח.
אמרו לו:
רבי אברהם-בּר, מה עניינו של חורבן בית-המקדש לנשף זה?
החזיר המשורר הכוהן:
אילו בית-המקדש קיים, הייתי אני זוכה בחזה ושוק…
תודה על הציטוט המדוייק מאלתר דרוינוב
מחקה"משלשל" אכן משלשל, אלו הם זרעי סֶנָה, כּסְיָה מדברית
השבמחקhttps://www.infomed.co.il/drugs/senna/
בדוק
מחקתודה תהיתי מהו הצמח המוזר שבתמונה
מחקאם מתעמקים ברשימת המרכיבים (פאר תעשיית הכימיה) של משקה ה"ענבים" אפשר להבין מדוע אפשר לעשות איתו ספונג'ה, אם כי קיים חשש שיפגע במרקם אריחי הרצפה...
השבמחקמאיתור קל במרשתת עולה שמשקה ה"ספונג'ה" המדובר מיוצר ע"י יהודי בשם זוארץ, טריפולטאי מנתניה המייצר גם משקאות נוספים מתוצרת בית כמו ערק.
השבמחקהיתה לנו מרצָה באוניברסיטה שזכתה לכינוי "שוק התרומה וחזה התנופה"
השבמחקמי עוד מופתע ,לאחר ה-7 באוקטובר, שכל מדינת ישראל "מהמדבר ועד הנהר" היא בעיני הפלסטינאצים ותומכיהם מ"המערב הנאור", התנחלות בלתי חוקית בה אנו מחילים אפרטהייד על האוכלוסיה המקומית המקורית (קרי המוסלמים באשר הם)? על קבוצת יבנה היא לא שמעו ולא טרחו לקרוא במרשתת? על המדבר והנהר ובכלל על כל המאבק הערבי בכל ניסיון יהודי להתיישב כאן מני אז ועד עולם !
השבמחקמה עניינו של הקשקוש הזה?
מחקפתור את הבעיה שלך עם הפלשתינאים בצורה רציונלית, לא תצטרך לדבר על נאצים, למיניהם
מחקאגב "טוב שם משמן" במקורו אינו שמן לבישול מכל סוג שהוא, כי אם "שמן הטוב" = בושם המדיף ריח נעים. לאמר: אדם המזלף על עצמו בושם / אפטר שייב וכד', מותיר זכרון נעים, המתנדף כעבור זמן לא רב. ולעומתו מי שזכה למוניטין בשל מידותיו הטובות/ מעשי החסד שלו / חכמתו / כתביו, ייזכר עוד שנים רבות אחר לכתו עד ש"בשכבר הימים הכל נשכח", וגם הוא יישכח.
השבמחקפגש אותי פעם מכר בהלויה של אחותו, ושאל אותי מה אתה עושה כאן❓️ כי הוא ידע שהיינו קולגות עד לפני הרבה מאוד שנים. אז עניתי "שם טוב הולך רחוק גם בזמן"❗️
השבמחק