יום שני, 30 בדצמבר 2019

בורא מיני מזונות: סנדק וחותנת, פק"ל קפה ושיבת הדגים

א. הכניסה להפרעות אכילה

נאמר זאת כך: השלט הזה, בבית החולים תל השומר, לא ממש עושה לך חשק לאכול פיתה עם שווארמה נוטפת שומן וטחינה...

צילום: שמואל גביש

ב. תפילת הסנדק

לא מכבר עסקנו כאן בשם המיוחד של פיצריה 'הסנדק', ברחוב יפו בירושלים, מול שוק מחנה יהודה. הסתפקנו אז בביקורת השם, המרמז על משפחת פשע איטלקית, אך לא נכנסנו פנימה.

זאב קינן התעלם מכל האזהרות וסעד שם את לבו. הוא הופתע לגלות בפנים מראות לא שגרתיים כמו למשל, פמוטי באבא סאלי ודגם מוקטן של אחוזת הקבר הקדוש בנתיבות:


גם פסוקי תחינה רוחנית כלשהי צויירו על הקיר:

צילומים: זאב קינן

ג. וגם החותנת מנה תקבל...

כשתצאו מ'הסנדק' ותחצו את הכביש תוכלו להיכנס לשוק מחנה יהודה פנימה. אם חשקה נפשכם במתנה לחותנת, תוכלו לקנות לה מהתבלין הזה:

צילום: יעל חבר

ד. פק"ל קפה

מיקומה המקורי של עגלת הקפה המיטלטלת הזו ('בית קפה על גלגלים') הוא בכניסה לקיבוץ משמר דוד, אבל היא מגיעה גם למקומות נידחים כמו תל אביב.

'למי יש חשק לשתות קפה שמחזיר אותו לטירונות ומזכיר לו מילואים?', שואל רטורית בני עורי, שצילם.

צילום: בני עורי

ה. ושבו דגים לגבולם

חנות דגים שנפתחה מחדש בשכונת בורו פארק שבברוקלין, ניו יורק, מתהדרת בכותרת שנונה במיוחד:

צילום: נחמיה שטיינברגר

ואם כבר בדגים עסקינן.

לא בטוח שחובבי פרי הים מעוניינים בכל כך הרבה מידע...

צילום: איתמר לויתן

6 תגובות:

  1. ה'תחינה רוחנית כלשהי' על הקיר אינה אלא תפילה לסנדק בברית המילה, כפי שניתן ללמוד מהמילים בשורה השנייה מלמטה: [בכרות ע]רלת בשר זה. אכן, טקסט קצת מוזר לעטר בו קירות פיצריה...

    השבמחק
  2. אכן כך יאה וכך נאה להם לשוכני בורו פארק הגלותיים ללעוג לדברי הנביא ירמיהו, שהתגשמו לעינינו: "..ויש תקוה לאחריתך ושבו בנים לגבולם", ולשבת להם שם על סיר הדגים ("זכרנו את הדגה...") ולהשיב את הדגים אל גבולם, אל כרסם. העיקר שימשיכו להתפלל לנצח במתיקות וברגש: "וקבצנו יחד מארבע כנפות הארץ לארצנו"

    השבמחק
    תשובות
    1. תמהני אם לא התכוונו שוכני בורו פארק לדגי הסלמון ששוחיפ מרחק אלפי מילין באוקיינוס אל הנהרות שבהם נולדו כדי לפרות ולרבות לפני שהם שובקים חיים לכל חי? ושמא עמוקים הדברים מיני ים ולא באנו בסודו של משיב הדגים לגבולם שנאמר: הַתְמַלֵּא בְשֻׂכּוֹת עוֹרוֹ וּבְצִלְצַל דָּגִים רֹאשׁוֹ (איוב, מ, לא).

      מחק
  3. אני הייתי ( ואשאר ) הסנדק של 2 נכדי . זה שיושב על כסא אליהו הנביא ומחזיקם בעת טקס ברית המילה . ואינני מרגיש כלל כמי שעבר על חוק כל שהוא . אלא כיבוד הורים על ידי צאצאיהם .

    השבמחק
    תשובות
    1. אתה אדם שורשי זה למה בטח מצביע ליכוד או מפד"ל..השם יתברך

      מחק
  4. בתוניסיה ביצי בורי נאכלים בעיקר כחטיף המלווה שתיה חריפה כגון בוחה (משקה אלכהולי של תאנים) או פסטיס. קוראים לביצי בורי כמו בתמונה "אדמאחות".

    השבמחק

הזינו את תגובתכם בחלון התגובות. אחר כך פתחו את הלשונית 'הגב בתור:', לחצו על 'שם / כתובת אתר' ורשמו את שמכם (אין צורך למלא 'כתובת אתר'). נא רשמו שם אמיתי (מה יש להסתיר?) או כינוי, והימנעו, ככל שניתן, מ'אנונימי' אם לא הצלחתם להתגבר על הבעיה – רשמו את השם בתוך התגובה.
לבקשה 'הוכח שאינך רובוט' הקליקו על העיגול ואז 'פרסם' – זהו.
מגיבים שאינם מצליחים להעלות את תגובתם מוזמנים לכתוב אליי ישירות ואני אפרסם את דבריהם.
תגובות לפוסטים ישנים מועברות לאישור ולפיכך ייתכן שיהוי בפרסומן.
תגובות שאינן מכבדות את בעליהן ואינן תורמות לדיון – תוסרנה.